  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Puszki ekranujące
    Date: Sat, 5 Nov 2011 13:17:37 +0100

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości
    news:j90m4e$c8n$1@mx1.internetia.pl...

    > MZN12 ma około 60% miedzi i 12% niklu a materiały oporowe mają tego niklu
    > ponad 40%. Ale wywołałeś mnie do tablicy to zmierzyłem rezystywność.
    > Wynosi 10*10^-8 Ohm*m gdy miedź ma 1,7*10^-8 a stal ma 17. Czyli lepiej
    > niż blacha stalowa a też ma własności ferromagnetyczne.

    Ktoś wie z czego są robione ekrany na przykład obwodów p.cz. w TV ?

    Właśnie uciąłem z takiego ekraniku pasek z którego zwinąłem pierścień i
    chciałem wstawić wewnątrz toroida na którym mam 10 zwojów i wyjście do BNC
    aby ta moja sonda prądowa mniej reagowała na napięcie. Ale jak to ma
    właściwości ferromagnetyczne to będzie mi kradło też pole magnetyczne.
    Nie mam tu pod ręką żadnego magnesu chyba.
    P.G.