-
1. Data: 2011-10-29 19:38:10
Temat: Punto, urwany gwint głowicy, wymiana pierscieni itd...skonczone
Od: Michał sirapacz Gut <s...@g...com>
Witam,
dziele sie nowosciami. wrocilem wlasnie z oblatywania samochodu.
przypomnienie w skrocie - kilka watkow temu(nascie, dziesiat;)))
opisywalem moje problemy z wymiana uszczelki pod glowica połączoną z
wymianą panewek, pierścieni i kompleksową robotą głowicy.
stwierdzono co następuje:
1. roznica pomiedzy goetze a ajusa jest kolosalna............
2. glowica przed zamontowaniem powinan zostać wyczyszczona nie tylko
od spodu (np przez planowanie) ale także trzeba sprawdzić kanały
olejowe i wodne pod kątem pozostałości plynow ktore potrafia upaprac
czysciusienka uszczelke i blok podczas nakladania glowicy.
3. sruby wymieniamy zawsze................
Ja probowalem przyoszczedzic bo padło stare a sruby nie wydawaly sie
byc skatowane. nic bardziej mylnego. Pamietacie jak mialem cykora gdy
wszystkie sruby elegancko podciagalm do 80-90Nm a jedna do 50Nm
stawiala opor a powyzej się rownomiernie dawala obracac? otoz obracala
sie jej gorna polowa:) wykrecilem i obejrzalem dokladnie.... jest
zwężona na środku..... Bardzo dobrze ze nie krecilem do konca bo bym
zostal z kikutem w glowicy... szczesliwie nie byl to zerwany gwint
czego sie obawialem
4.po przykreceniu jak bozia kazala 30nm 90 90 i czysta uszczelka
goetze jest spokoj. poprzednio musialem dociagac. Po operacji silnik
na jalowe obroty az osiagnal temp robocza a potem do wystygniecia ze
2h. taka procedura byla na uszczelce ajusy wiec ja profrilaktycznie
zastosowalem. goetze nie pofatygowal sie umiescic karteczki z
instrukcja czy parametrami uszczleki.
5.pierscien jeden olejowy sugerowal ktos po moim byl pekniety. wymiana
wiec byla w sumie uzasadniona.
6.brak cisnienia na walku rozrzadu byl spowodowany....zmeczeniem.
bynajmniej nie materialu. sprawdzilem gdzie gora uszczelki po czym ze
zmeczenia odwrocilem najwidoczniej...... uszczelka zamknela kanal
oleju idący na gore. z racji ze to bylo wykryte niemalze od razu (gora
2 minuty lacznie pracy walka bez smarowania) zniszczen brak.
przynajmniej nie odczuwam.
7.stare punciakowe truchlo odzyskalo wigor. po 10 km jezdzenia
stwierdzam ze:
a)na niskich obrotach ZNACZNIE wzrosła moc. puszczenie sprzegla na
jalowych obrotach powoduje na jedynce eleganckie ruszenie a nie
zduszenie silnika.
b)przyspieszenie co prawda sprawdzalem na bardzo krotkim dystansie - w
zasadzie kilkusekundowe kickdowny. jest zauwazalna roznica. bardzo
zauwazalna. dochodze do wniosku ze jestem skąpym idiotą, ze nie
zrobiłem tego 3-4 lata wczesniej.
c)silnik pracuje duzo rowniej choc przez zakatowane nieco cylindry (sa
rysy i otarcia) przy malej dawce paliwa widac nierownomiernosc pracy.
przy wyregulowaniu instalacji gazowej pracuje bardzo ladnie
d) spaliny sa duzo czystsze ale jest w nich cos gryzacego w oczy (na
gazie) co oznacza ze troche oleju jednak bierze. roznica jednakze jest
kolosalna. sprawdze jeszcze za dnia ale jak patrzylem o zmroku z
latarka to nie widzialem niebieskiej chmurki jak dawalem w gaz na
postoju.
8.koszty:
obrobka glowicy 340
pierscienie 120 za komplet na 4 cyl
panewki 40 kpl
zawory 18pln/szt
komplet uszczelek (wszystkie na góre silnika) ajusa 120 (badziewie)
upg goetze 40
sruby 39
logistyka ok 60pln
lacznie: ok 900
oleju, filtra i nowego plynu chlodniczego nie licze
materialy typu nitro, klej (do wypelnienia ubytkow w glowicy) rowniez
nie licze.
jak i mojej pracy.
pozdrawiam
sirapacz
-
2. Data: 2011-10-29 20:57:25
Temat: Re: Punto, urwany gwint głowicy, wymiana pierscieni itd...skonczone
Od: "marcin" <m...@m...ru>
Dobry opis, jak to dobrze że jeszcze ktoś potrafi zrobić, nie spieprzyć a
nawet poprawić, bez pomocy ASO cokolwiek zrobić i jeszcze że mu się chciało
napisać relację. Ładnie. Pozdrawiam!
A warsztat ile by Ciebe skasował za to ??
m
-
3. Data: 2011-10-29 22:26:44
Temat: Re: Punto, urwany gwint głowicy, wymiana pierscieni itd...skonczone
Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>
Hm, w zasadzie czeka mnie podobna robota, powiedz mi, czy po wyjęciu
tłoków oddawałeś je do sprawdzenia i zebrania ew. owalu? Blok honowałeś
do nowych pierścieni?
-
4. Data: 2011-10-30 01:22:33
Temat: Re: Punto, urwany gwint głowicy, wymiana pierscieni itd...skonczone
Od: marcin <l...@k...cwo>
> panewki 40 kpl
sruby wymieniales? je tez sie wymienia zawsze.
-
5. Data: 2011-10-30 08:25:30
Temat: Re: Punto, urwany gwint głowicy, wymiana pierscieni itd...skonczone
Od: Michał sirapacz Gut <s...@g...com>
On 29 Paź, 21:26, "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> wrote:
> Hm, w zasadzie czeka mnie podobna robota, powiedz mi, czy po wyjęciu
> tłoków oddawałeś je do sprawdzenia i zebrania ew. owalu? Blok honowałeś
> do nowych pierścieni?
nie.
mierzenie tlokow nie mialo sensu bo wiem ze jajo patrzac po
powierzchni tloka.
sens by to mialo jakbym wyjal blok silnika, zawiozl na wykonanie
nadwymiaru, nowe tloki i nadwymiarowe pierscienie. wtedy ma sens.
cale zalozenie bylo takie zeby zrobic mozliwie jak najwiecej nie
wyjmujac bloku (nie mam czym, jestem sam + w cholere roboty wiecej, a
samochod juz rdze lapie - 1996 wg EPERa).
-
6. Data: 2011-10-30 08:26:20
Temat: Re: Punto, urwany gwint głowicy, wymiana pierscieni itd...skonczone
Od: Michał sirapacz Gut <s...@g...com>
On 30 Paź, 00:22, marcin <l...@k...cwo> wrote:
> > panewki 40 kpl
>
> sruby wymieniales? je tez sie wymienia zawsze.
w manualu zrob to sam nie bylo o tym slowa. dokrecilem tyle ile kazali
+ nadlozylem gora kilka Nm na wypadek bledu dynamometryka.
-
7. Data: 2011-10-30 08:28:40
Temat: Re: Punto, urwany gwint głowicy, wymiana pierscieni itd...skonczone
Od: Michał sirapacz Gut <s...@g...com>
On 29 Paź, 19:57, "marcin" <m...@m...ru> wrote:
> Dobry opis, jak to dobrze że jeszcze ktoś potrafi zrobić, nie spieprzyć a
> nawet poprawić, bez pomocy ASO cokolwiek zrobić i jeszcze że mu się chciało
> napisać relację. Ładnie. Pozdrawiam!
>
> A warsztat ile by Ciebe skasował za to ??
>
> m
kiedys za samo upg i okolice (z planowaniem ale bez obrobki)
wychodzilo jakby nie liczyl 1kpln. zawsze znalazlo sie cos co
podbijalo cene do tego magiczneego punktu.
za wymiane pierescieni uslyszalem mniej wiecej 2,5kpln ale lepiej
kupic nowy silnik.
tak zreszta mialem zrobic ale sie zastanowilem ze moge trafic na
silnik w takim samym stanie albo bardziej agonalnym...wiec zrobilem
naprawe jako najbardziej sensowne rozwiazanie.