eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPunto, urwany gwint głowicy, wymiana pierscieni itd...skonczone › Punto, urwany gwint głowicy, wymiana pierscieni itd...skonczone
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!goblin1!gobli
    n.stu.neva.ru!postnews.google.com!g1g2000vbd.googlegroups.com!not-for-mail
    From: Michał sirapacz Gut <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Punto, urwany gwint głowicy, wymiana pierscieni itd...skonczone
    Date: Sat, 29 Oct 2011 10:38:10 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 73
    Message-ID: <8...@g...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 213.17.183.170
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1319909890 18693 127.0.0.1 (29 Oct 2011 17:38:10 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Sat, 29 Oct 2011 17:38:10 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: g1g2000vbd.googlegroups.com; posting-host=213.17.183.170;
    posting-account=XjHxEwoAAADGcZ90NEK_Kt9ScHsIedVL
    User-Agent: G2/1.0
    X-Google-Web-Client: true
    X-Google-Header-Order: HUALESNKRC
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:6.0.2) Gecko/20100101
    Firefox/6.0.2,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2409863
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,
    dziele sie nowosciami. wrocilem wlasnie z oblatywania samochodu.

    przypomnienie w skrocie - kilka watkow temu(nascie, dziesiat;)))
    opisywalem moje problemy z wymiana uszczelki pod glowica połączoną z
    wymianą panewek, pierścieni i kompleksową robotą głowicy.

    stwierdzono co następuje:
    1. roznica pomiedzy goetze a ajusa jest kolosalna............
    2. glowica przed zamontowaniem powinan zostać wyczyszczona nie tylko
    od spodu (np przez planowanie) ale także trzeba sprawdzić kanały
    olejowe i wodne pod kątem pozostałości plynow ktore potrafia upaprac
    czysciusienka uszczelke i blok podczas nakladania glowicy.
    3. sruby wymieniamy zawsze................

    Ja probowalem przyoszczedzic bo padło stare a sruby nie wydawaly sie
    byc skatowane. nic bardziej mylnego. Pamietacie jak mialem cykora gdy
    wszystkie sruby elegancko podciagalm do 80-90Nm a jedna do 50Nm
    stawiala opor a powyzej się rownomiernie dawala obracac? otoz obracala
    sie jej gorna polowa:) wykrecilem i obejrzalem dokladnie.... jest
    zwężona na środku..... Bardzo dobrze ze nie krecilem do konca bo bym
    zostal z kikutem w glowicy... szczesliwie nie byl to zerwany gwint
    czego sie obawialem

    4.po przykreceniu jak bozia kazala 30nm 90 90 i czysta uszczelka
    goetze jest spokoj. poprzednio musialem dociagac. Po operacji silnik
    na jalowe obroty az osiagnal temp robocza a potem do wystygniecia ze
    2h. taka procedura byla na uszczelce ajusy wiec ja profrilaktycznie
    zastosowalem. goetze nie pofatygowal sie umiescic karteczki z
    instrukcja czy parametrami uszczleki.
    5.pierscien jeden olejowy sugerowal ktos po moim byl pekniety. wymiana
    wiec byla w sumie uzasadniona.
    6.brak cisnienia na walku rozrzadu byl spowodowany....zmeczeniem.
    bynajmniej nie materialu. sprawdzilem gdzie gora uszczelki po czym ze
    zmeczenia odwrocilem najwidoczniej...... uszczelka zamknela kanal
    oleju idący na gore. z racji ze to bylo wykryte niemalze od razu (gora
    2 minuty lacznie pracy walka bez smarowania) zniszczen brak.
    przynajmniej nie odczuwam.
    7.stare punciakowe truchlo odzyskalo wigor. po 10 km jezdzenia
    stwierdzam ze:
    a)na niskich obrotach ZNACZNIE wzrosła moc. puszczenie sprzegla na
    jalowych obrotach powoduje na jedynce eleganckie ruszenie a nie
    zduszenie silnika.
    b)przyspieszenie co prawda sprawdzalem na bardzo krotkim dystansie - w
    zasadzie kilkusekundowe kickdowny. jest zauwazalna roznica. bardzo
    zauwazalna. dochodze do wniosku ze jestem skąpym idiotą, ze nie
    zrobiłem tego 3-4 lata wczesniej.
    c)silnik pracuje duzo rowniej choc przez zakatowane nieco cylindry (sa
    rysy i otarcia) przy malej dawce paliwa widac nierownomiernosc pracy.
    przy wyregulowaniu instalacji gazowej pracuje bardzo ladnie
    d) spaliny sa duzo czystsze ale jest w nich cos gryzacego w oczy (na
    gazie) co oznacza ze troche oleju jednak bierze. roznica jednakze jest
    kolosalna. sprawdze jeszcze za dnia ale jak patrzylem o zmroku z
    latarka to nie widzialem niebieskiej chmurki jak dawalem w gaz na
    postoju.
    8.koszty:
    obrobka glowicy 340
    pierscienie 120 za komplet na 4 cyl
    panewki 40 kpl
    zawory 18pln/szt
    komplet uszczelek (wszystkie na góre silnika) ajusa 120 (badziewie)
    upg goetze 40
    sruby 39
    logistyka ok 60pln

    lacznie: ok 900
    oleju, filtra i nowego plynu chlodniczego nie licze
    materialy typu nitro, klej (do wypelnienia ubytkow w glowicy) rowniez
    nie licze.
    jak i mojej pracy.

    pozdrawiam
    sirapacz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: