-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!goblin1!gobli
n.stu.neva.ru!postnews.google.com!g1g2000vbd.googlegroups.com!not-for-mail
From: Michał sirapacz Gut <s...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Punto, urwany gwint głowicy, wymiana pierscieni itd...skonczone
Date: Sat, 29 Oct 2011 10:38:10 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 73
Message-ID: <8...@g...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 213.17.183.170
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1319909890 18693 127.0.0.1 (29 Oct 2011 17:38:10 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Sat, 29 Oct 2011 17:38:10 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: g1g2000vbd.googlegroups.com; posting-host=213.17.183.170;
posting-account=XjHxEwoAAADGcZ90NEK_Kt9ScHsIedVL
User-Agent: G2/1.0
X-Google-Web-Client: true
X-Google-Header-Order: HUALESNKRC
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:6.0.2) Gecko/20100101
Firefox/6.0.2,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2409863
[ ukryj nagłówki ]Witam,
dziele sie nowosciami. wrocilem wlasnie z oblatywania samochodu.
przypomnienie w skrocie - kilka watkow temu(nascie, dziesiat;)))
opisywalem moje problemy z wymiana uszczelki pod glowica połączoną z
wymianą panewek, pierścieni i kompleksową robotą głowicy.
stwierdzono co następuje:
1. roznica pomiedzy goetze a ajusa jest kolosalna............
2. glowica przed zamontowaniem powinan zostać wyczyszczona nie tylko
od spodu (np przez planowanie) ale także trzeba sprawdzić kanały
olejowe i wodne pod kątem pozostałości plynow ktore potrafia upaprac
czysciusienka uszczelke i blok podczas nakladania glowicy.
3. sruby wymieniamy zawsze................
Ja probowalem przyoszczedzic bo padło stare a sruby nie wydawaly sie
byc skatowane. nic bardziej mylnego. Pamietacie jak mialem cykora gdy
wszystkie sruby elegancko podciagalm do 80-90Nm a jedna do 50Nm
stawiala opor a powyzej się rownomiernie dawala obracac? otoz obracala
sie jej gorna polowa:) wykrecilem i obejrzalem dokladnie.... jest
zwężona na środku..... Bardzo dobrze ze nie krecilem do konca bo bym
zostal z kikutem w glowicy... szczesliwie nie byl to zerwany gwint
czego sie obawialem
4.po przykreceniu jak bozia kazala 30nm 90 90 i czysta uszczelka
goetze jest spokoj. poprzednio musialem dociagac. Po operacji silnik
na jalowe obroty az osiagnal temp robocza a potem do wystygniecia ze
2h. taka procedura byla na uszczelce ajusy wiec ja profrilaktycznie
zastosowalem. goetze nie pofatygowal sie umiescic karteczki z
instrukcja czy parametrami uszczleki.
5.pierscien jeden olejowy sugerowal ktos po moim byl pekniety. wymiana
wiec byla w sumie uzasadniona.
6.brak cisnienia na walku rozrzadu byl spowodowany....zmeczeniem.
bynajmniej nie materialu. sprawdzilem gdzie gora uszczelki po czym ze
zmeczenia odwrocilem najwidoczniej...... uszczelka zamknela kanal
oleju idący na gore. z racji ze to bylo wykryte niemalze od razu (gora
2 minuty lacznie pracy walka bez smarowania) zniszczen brak.
przynajmniej nie odczuwam.
7.stare punciakowe truchlo odzyskalo wigor. po 10 km jezdzenia
stwierdzam ze:
a)na niskich obrotach ZNACZNIE wzrosła moc. puszczenie sprzegla na
jalowych obrotach powoduje na jedynce eleganckie ruszenie a nie
zduszenie silnika.
b)przyspieszenie co prawda sprawdzalem na bardzo krotkim dystansie - w
zasadzie kilkusekundowe kickdowny. jest zauwazalna roznica. bardzo
zauwazalna. dochodze do wniosku ze jestem skąpym idiotą, ze nie
zrobiłem tego 3-4 lata wczesniej.
c)silnik pracuje duzo rowniej choc przez zakatowane nieco cylindry (sa
rysy i otarcia) przy malej dawce paliwa widac nierownomiernosc pracy.
przy wyregulowaniu instalacji gazowej pracuje bardzo ladnie
d) spaliny sa duzo czystsze ale jest w nich cos gryzacego w oczy (na
gazie) co oznacza ze troche oleju jednak bierze. roznica jednakze jest
kolosalna. sprawdze jeszcze za dnia ale jak patrzylem o zmroku z
latarka to nie widzialem niebieskiej chmurki jak dawalem w gaz na
postoju.
8.koszty:
obrobka glowicy 340
pierscienie 120 za komplet na 4 cyl
panewki 40 kpl
zawory 18pln/szt
komplet uszczelek (wszystkie na góre silnika) ajusa 120 (badziewie)
upg goetze 40
sruby 39
logistyka ok 60pln
lacznie: ok 900
oleju, filtra i nowego plynu chlodniczego nie licze
materialy typu nitro, klej (do wypelnienia ubytkow w glowicy) rowniez
nie licze.
jak i mojej pracy.
pozdrawiam
sirapacz
Następne wpisy z tego wątku
- 29.10.11 20:57 marcin
- 29.10.11 22:26 Nex@pl
- 30.10.11 01:22 marcin
- 30.10.11 08:26 Michał sirapacz Gut
- 30.10.11 08:25 Michał sirapacz Gut
- 30.10.11 08:28 Michał sirapacz Gut
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa