    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Pudło
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <1...@4...net>
    <3...@g...com>
    Date: Sun, 3 Nov 2019 22:03:48 +0100

    Dnia Sun, 3 Nov 2019 12:22:48 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Lodz dostala by gorka 30 miliardow zeby za nie zrobić ulice,
    > kamienice, parki i to wszystko pomalowac. To były by pieniądze do
    > wydania. Jak chcesz możesz sobie to nazywać zarobkiem albo kosztem.

    Od kogo by dostala ?
    Bo w budzecie nie ma takich pieniedzy :-)

    Unia tez by tyle nie dala ... moze Ci sie z milionami pomylilo, albo
    na stare pieniadze liczysz ?

    Wroclaw postawil na Euro w pilce kopanej. Dostalismy obwodnice za 3
    mld, ale 1 mld trzeba bylo zaplacic za stadion ... ktory ciagle wymaga
    doplat ...
    No i dostalismy kawalek S8 do Piotrkowa, i S5 do Poznania mielismy
    dostac ... i trudno powiedziec kiedy bysmy dostali, gdyby nie ten
    stadion. Innych zyskow to jakos nie widzialem ...

    Wczesniej nasz prezydent chcial Expo ... ale nie dostal.
    Na szczescie ? Mial parcie na igrzyska :-)

    > Finał taki że pieniędzy nie będzie. Jeden dzień by skurwysyny
    > poczekali i kasa by była. A po całej imprezie w Lodzi mieszkało by
    > z dwiescie tysiecy ludzi więcej bo przecież kimś to wszystko trzeba
    > było by zrobić.

    I co by robili po imprezie ?

    Taaa ... jak znam zycie, to najpierw mieszkania by podrozaly, bo
    deweloperzy maja lepsza robote, a potem by spadly ...

    > Do tego była by kasa od tych co by przyjechali Lodz
    > zobaczyć. I to już bylby czysty zarobek dla łodzian.

    O tyle lepszy interes, ze mysmy mieli trzy mecze z tego Euro.
    Ze 120 tys turystow ...ale ilu z nich na pare godzin ?

    http://wyborcza.pl/1,153803,394072.html
    "Wrocław nie jest w stanie sam sfinansować Expo. Całość
    przedsięwzięcia ma kosztować 3 mld euro (ok. 10 mld zł), czyli tyle
    ile siedem rocznych budżetów miasta. W tej sumie mieszczą się wydatki
    państw i organizacji międzynarodowych, które same finansują własne
    hale wystawowe (ok. 1,5 mld euro). Pozostałe koszta pokryją sponsorzy,
    miasto i budżet państwa. "

    Ale oczywiscie masz racje - trzeba patrzec na to, jak na zysk miasta.
    Ale jakie koszty musi miasto poniesc ?

    "Poza tym Expo to także wpływy. Przynajmniej 1,3 mld euro mają
    przynieść same wejściówki na tereny wystawy. Ok. 270 mln euro to
    wpływy z ruchu turystycznego. Dalsze 653-745 mln euro to wpływy z
    wynajmu pomieszczeń i inwestycji sponsorów. Oblicza się, że Expo
    przyniesie dodatkowych 20 tys. miejsc pracy. - Myślę, że całość się
    zbilansuje - zapewnia Paweł Moras. - Poza tym to się opłaca całej
    gospodarce. W Hanowerze jednym ze sponsorów był Siemens i wpłacił za
    to 100 mln marek. Dzięki kontaktom w czasie wystawy podpisał kontrakty
    na 11 razy większą kwotę. Oni sami twierdzą, że są na tej inwestycji
    do przodu. "

    A nam by Siemens zaplacil ?

    https://www.money.pl/gospodarka/raporty/artykul/wroc
    law;walczy;o;expo;2012,63,0,294463.html