  • 11. Data: 2012-12-12 18:08:38
    Temat: Re: Przywracanie systemu jednym guzikiem?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 12 Dec 2012 12:50:05 +0100, Irokez napisał(a):

    > A mi się zdażyło - instalacja Avasta na Win7 i już tylko stawianie systemu
    > od zera było możliwe.

    Właśnie mam na warsztacie komp z w7 i avastem. Avast nie działał, ani
    uaktualnic, ani poskanować ani odinstalować. W końcu dał się odinstalować w
    trybie awaryjnym ale system był zdecydowanie popsuty - np nie działały
    liczne opcje w Panelu sterowania. Dysk sprawdzony Kasperskym, nic nie było.
    Znasz więcej takich przypadków kiedy Avast psuł w7?
    --
    Jacek

  • 12. Data: 2012-12-12 18:12:26
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 12/12/2012 12:41, Lisciasty wrote:

    > To jakiś niezbyt wyszukany Gigabyte, ale pomacam i sprawdzę choć
    > szanse raczej nie są duże...

    Pisałeś wcześniej, że to ma być przywracane z dziennego backupu, a nie
    z jakiejś starej partycji. Masz przecież sprzętowe rozwiązania (np. do
    kafejek) - karta PCI (czy tam PCIe), która dba, aby przy odpowiedniej
    kombinacji klawiszy przy starcie przywrócić utworzony wcześniej
    obraz systemowy.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 13. Data: 2012-12-12 18:18:09
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 12/12/2012 14:38, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    >
    > Bo jeśli podczas pracy to w sumie jedyne w miarę proste i bezpieczne to
    > RAID1 - dokładasz drugi dysk, każesz dodać do macierzy, robiona jest
    > "lustrzana" kopia, czekasz aż skończy, odpinasz dysk od macierzy i masz
    > klon aktualnego stanu systemu.
    >
    > W razie padu wypinasz "oryginalny" dysk i startujesz z klona - jak
    > kontroler w miarę inteligentny, to nie powinien się pogubić (mam pewne
    > wątpliwości co do tych pół-sprzętowych RAIDów na "domowych" płytach
    > głównych).
    >
    > Jeszcze inna opcja to wirtualizacja, ale to już może trochę armata na

    Klaster HA ;-)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 14. Data: 2012-12-12 18:24:31
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 12 Dec 2012 01:18:51 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

> [...]
    > Powiedzmy, że jest człowiek który kopie zapasowe danych umie robić,
    > natomiast w przypadku zdechnięcia systemu (w tym przypadku XP)
    > kompletnie traci głowę.
    > Czy jest może jakiś sposób, żeby np. raz dziennie zrobić backup
    > partycji systemowej, a w razie padnięcia systemu przywrócić go do
    > życia w prosty sposób? Kolega podrzucił mi pomysł z clonezilla, macam
    > go w chwili obecnej ale jednak chyba jest trochę zbyt skomplikowany.
    > Idealnie byłoby mieć np. dysk zewnętrzny na usb, który miałby guzik
    > "backup" i "restore" ;) czy coś podobnego ktoś wymyślił?

    1. Oskryptowany Drive Snapshot bootowany w jakimś środowisku WinRE albo
    MiniXP z napędu USB zawierającym także z kopię partycji.
    2. Drugi dysk twardy z takim samym układem partycji, na który raz
    dziennie przepisujemy zmiany w zapisach powstałych na piewrszym dysku.
    Wybór dysku do zabootowania: F12 na ekranie BIOS-u.
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 15. Data: 2012-12-12 18:29:11
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

> [...]

    > "backup" i "restore" ;) czy coś podobnego ktoś wymyślił?

    1. Oskryptowany Drive Snapshot bootowany w jakimś środowisku WinRE albo
    MiniXP z napędu USB zawierającego także kopię partycji.

  • 16. Data: 2012-12-12 18:43:22
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Od dłuższego czasu szukam jakiegoś najprostszego systemu do backupu,
    >który umożliwiałby osobie mało kumatej awaryjne ożywienie systemu.

    Kiedyś miałem w świetlicy problem z wirusami na komputerach, zainstalowałem
    http://www.centrumxp.pl/Microsoft/1321,Windows-Stead
    yState.aspx i mam
    spokój. :-)
    Jak coś się sypnie to sam się przywraca do stanu poprzedniego.

  • 17. Data: 2012-12-12 18:53:26
    Od: śrubokręt <j...@g...com>

    a clonezilla?

  • 18. Data: 2012-12-12 19:31:18
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 12/12/2012 17:53, śrubokręt wrote:
    > a clonezilla?

    Opisz jak to ma zrobić "jednym przyciskiem".

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 19. Data: 2012-12-12 19:58:43
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-12-12 13:44, Lisciasty pisze:
    > Kompa sam składałem i nie oszczędzałem na jakości o ile to było
    > możliwe, działał bez zakłóceń 2,5 roku a teraz padł z przyczyn
    > nieznanych, być może ktoś coś grzebnął za mocno, a może system zdechł
    > ze starości.

    Win7? XP siostrze padł (btw, z Avastem, którego jej odradzałem, ale
    eks-szwagier maniakalnie go jej instalował [ja mam NOD32]),
    zainstalowałem Win7, mimo bodajże 2GB RAM, no i działa, chociaż nie
    udało mi się jej przekonać do używania Chrome zamiast IE...
    Mnie zaś XP, Vista, Win7 na laptopach nie padły nigdy. Na desktopie, jak
    jeszcze miałem, też sobie nie przypominam większych problemów.
    IMHO wina jest po stronie hardware'u, więc nie szukałbym softwareowych
    rozwiązań.

    --

  • 20. Data: 2012-12-12 20:30:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.12.2012 19:31, DooMiniK pisze:

    > Opisz jak to ma zrobić "jednym przyciskiem".

    Guzik uruchamia dzwonek przywołujący fachowca, który przywróci system.