  • 21. Data: 2012-12-12 22:09:00
    Temat: Re: Przywracanie systemu jednym guzikiem?
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-12, Irokez <n...@w...pl> wrote:
    > A mi się zdażyło - instalacja Avasta na Win7 i już tylko stawianie systemu
    > od zera było możliwe.
    > Instalacja antywira raczej jest normalną sytuacją... może nie tutaj Avasta.
    > Teraz jest AVG.

    Nie jest. Program antywirusowy to najbardziej ingerujący w OS program
    na dysku. Ingeruje bardziej niż większość wirusów - dlatego właśnie może
    je usuwać. Źle postawiony antywir może uwalić system, może uniemożliwić
    połączenie z siecią, może zablokować normalne aplikacje. Trzeba się
    z nimi obchodzić naprawdę delikatnie.

    Normalne, z punktu widzenia systemu operacyjnego, jest to, co możesz
    zrobić bez uprawnień admina. Jeśli coś wymaga admina, to znaczy, że
    jest potencjalnie niebezpieczne dla stabilności kompa. Nie bez powodu
    w firmach nie daje się szeregowym pracownikom dużych uprawnień. I nie
    ważne czy obsługujesz xero i nie odkupiłbyś kompa przez pół roku czy
    jesteś prezesem i komputer to dla Ciebie "waciki".

    Kompy w domach są zazwyczaj zarządzane przez osoby bez odpowiedniej
    wiedzy (no bo 5kPLN za sprzęt to spoko, ale stówa za postawienie
    systemu w serwisie to już rozbój :D), więc są niezbyt stabilne.
    I oczywiście bezsprzecznie głównym źródłem problemów jest ciągła
    praca na koncie admina. Użytkownicy Windowsa nie mają świadomości,
    jak duży jest to błąd. Ja też tak naprawdę zrozumiałem to dopiero
    wtedy, gdy zacząłem pracować na Linuxie :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 22. Data: 2012-12-13 01:23:04
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-12-12 22:09, PK pisze:
    > Kompy w domach są zazwyczaj zarządzane przez osoby bez odpowiedniej
    > wiedzy (no bo 5kPLN za sprzęt to spoko, ale stówa za postawienie
    > systemu w serwisie to już rozbój :D), więc są niezbyt stabilne.

    Choinka, nie wiedziałem, że postawienie takiego Win7 wymaga jakiejś
    tajemnej wiedzy. ;)
    Ja jestem samoukiem, a co postawiłem (kilka razy XP, dwa razy Vistę, raz
    Win7, choć oczywiście zaczynałem od Win98), to chodziło stabilnie.
    A czy mam odpowiednią wiedzę? NOD32 mam od roku. W pliku dziennika
    wykryte jedno zagrożenie. W postaci pliku zagrażającego dochodom
    producenta programu. ;) Dyski skanowałem może ze trzy razy. I żadnych
    wirusów, trojanów, robaków, świnek morskich... :)

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 23. Data: 2012-12-13 02:20:49
    Od: Dawid <x...@n...pl>

> [...]
    > ważne czy obsługujesz xero i nie odkupiłbyś kompa przez pół roku czy
    > jesteś prezesem i komputer to dla Ciebie "waciki".

    Człowieku rozwalasz tymi tekstami.
    Zrobisz karierę w jakimś stendupie :-)
    Dzieci na komórki walą antywiry jednym paluchem i zapominają.
    Nowe systemy i programy instalują się już prawie same, tylko klikologia.
    Obsługa komputera staje się banalnie prosta, bo inaczej kto by to teraz
    kupił.Kto kupi system lub antywira, który robi problemy.

  • 24. Data: 2012-12-13 02:51:00
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-12-13 02:20, Dawid pisze:
    > Kto kupi system lub antywira, który robi problemy.

    Avast jest chyba darmowy - może w tym tkwi problem.

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 25. Data: 2012-12-13 20:49:30
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-13, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
    > Choinka, nie wiedziałem, że postawienie takiego Win7 wymaga jakiejś
    > tajemnej wiedzy. ;)

    Win7 instaluje się sam. Prawidłowe skonfigurowanie sterowników,
    ustawienie programów, antyvira, firewalla itp. - to już zupełnie inna
    kwestia. Naprawdę nie każdy ma tak luksusową sytuację, że W7 wykrywa
    wszystko i śmiga od początku bez problemu (choć co tu kryć: jest to
    bardzo "samodzielny" system), a potem instaluje się tylko dobrze znane
    i udokumentowane oprogramowanie "masowe".

    > Ja jestem samoukiem, a co postawiłem (kilka razy XP, dwa razy Vistę, raz
    > Win7, choć oczywiście zaczynałem od Win98), to chodziło stabilnie.

    Większość ludzi w tej branży to samoucy.
    "Stabilnie" to kwestia względna. Dla Ciebie to może oznaczać, że OS
    działał i nie sypał BSODem przez 3h pracy. Dla mnie dobrze postawiony
    system po prostu chodzi non stop i nie wymaga żadnych ekstra czynności.

> [...]
    > producenta programu. ;) Dyski skanowałem może ze trzy razy. I żadnych
    > wirusów, trojanów, robaków, świnek morskich... :)

    Wirusy itp to nie jest jedyne zagrożenie dla stabilności. Dużo częściej
    psuje ją normalne oprogramowanie lub źle dobrane sterowniki.

    Chwalenie się kradzieżą oprogramowania nadal uważam za żenujące.
    Naprawdę musisz się z tym tak obnosić?

    pozdrawiam,
    PK

  • 26. Data: 2012-12-13 20:50:59
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-13, Dawid <x...@n...pl> wrote:
    > Nowe systemy i programy instalują się już prawie same, tylko klikologia.
    > Obsługa komputera staje się banalnie prosta, bo inaczej kto by to teraz
    > kupił.Kto kupi system lub antywira, który robi problemy.

    I właśnie dlatego firmy wydają setki tysięcy złotych na bezpieczeństwo
    IT, administratorów, informatyków itp. Bo wszystko dzieci robią jednym
    palcem :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 27. Data: 2012-12-13 22:21:46
    Od: Filip454 <f...@f...pl>

    Dnia 13 Dec 2012 19:50:59 GMT, PK napisał(a):

    > I właśnie dlatego firmy wydają setki tysięcy złotych na bezpieczeństwo
    > IT, administratorów, informatyków itp. Bo wszystko dzieci robią jednym
> [...]

    Bo do formatu potrzebne im są jakieś osoby, jeśli się coś zepsuje.
    --
    Twoje źródło informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

    Filip454 = Filip dla nieuświadomionych

  • 28. Data: 2012-12-13 22:29:08
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-12-13 20:49, PK pisze:
    > Dla Ciebie to może oznaczać, że OS
    > działał i nie sypał BSODem przez 3h pracy. Dla mnie dobrze postawiony
    > system po prostu chodzi non stop i nie wymaga żadnych ekstra czynności.

    Nie pamiętam, kiedy ostatnio wyłączałem laptopa. Pamiętam, że
    przedwczoraj zrestartował się sam w celu wykonania ważnych aktualizacji
    (akurat system mam legalny, choć chyba nie na długo, ale i tak uważam,
    że M$ zarobił na mnie już dostatecznie dużo).

    A co do "kradzieży oprogramowania" - szkoda klawiatury na dyskusję, bo
    pokazywałem już nawet ilustrację: złodziej zabiera rzecz i właściciel
    się z nią żegna. Pirat kopiuje, czyli robi reprodukcję. W Polsce siła
    nabywcza jest na tak niskim poziomie, że żenująca wydaje mi się tylko
    Twoja 'świątojebliwa' postawa (bez urazy), z której można by nawet
    wywnioskować, że nie powinniśmy wysyłać paczek żywnościowych do krajów
    trzeciego świata, bo to nie tylko z dobrowolnych składek, ale i z
    podatków, czyli m.in. Twoich pieniędzy, z których rząd Cię okrada...

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 29. Data: 2012-12-13 22:43:10
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-13, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > trzeciego świata, bo to nie tylko z dobrowolnych składek, ale i z
    > podatków, czyli m.in. Twoich pieniędzy, z których rząd Cię okrada...

    Ależ bełkot :).

    Jeśli szkoda Ci klawiatury, to po prostu nie pisz. Zwróciłem Ci krótką
    i prostą uwagę w 2 liniach, a Ty odpowiadasz 4x dłuższym tekstem, który
    nawet sam się kupy nie trzyma - o związku z rzeczywistością
    nie wspominając.

    Nie mam zamiaru Ci gderać ani czegoś zabraniać. Kradniesz, to kradnij.
    Ja nie jestem od tego, żeby Cię ścigać. Płacę podatki m.in. na Policję,
    żeby ona robiła to za mnie.

    Chwalenie się piraceniem uważam za żenujące, ponieważ takie ogólnie mam
    nastawienie do chwalenia się z łamania prawa. Podkreślam: nie oceniałem
    tego, że kradniesz (choć oczywiście też nie pochwalam).

    pozdrawiam,
    PK

  • 30. Data: 2012-12-13 22:58:58
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-12-13 22:43, PK pisze:
    > Nie mam zamiaru Ci gderać ani czegoś zabraniać. Kradniesz, to kradnij.

    Wystarczy, że nazwiesz rzecz po imieniu. Piractwo to nie kradzież.
    Piractwo to piractwo.

    > Chwalenie się piraceniem uważam za żenujące, ponieważ takie ogólnie mam
    > nastawienie do chwalenia się z łamania prawa.

    Tak, naturalnie, pochwaliłem się, bo jestem z tego dumny.
    NIE. Nadmieniłem tylko, że NOD32 jest dla mnie właściwie bezużyteczny,
    bo przez rok wykrył jedynie keymakera i to tylko dla jego samego.

    Ale ogólnie gratuluję, bo przebicie takiego Ratzingera w świątobliwości,
    to naprawdę COŚ! :)

    --