  • Data: 2012-12-14 19:54:06
    Temat: Re: Przywracanie systemu jednym guzikiem?
    Od: PK <P...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-12-13, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
    > Nie załaapałeś. W Polsce tylko konstytucja jest ustawą 'twardą'. To, że

    Możesz wyjaśnić, co rozumiesz przez ustawę "twardą"? Że zmienia się
    ją trochę trudniej niż inne?

    > w prawie nie ma jeszcze pojęcia "piractwo komputerowe", jeszcze nie
    > znaczy, iż go nie będzie. Jak może być np. z marihuaną, której (UWAGA!

    Nie wiem czy piractwo komputerowe zostanie kiedyś wyszczególnione
    w prawie karnym. Aktualnie nie jest i podlega pod ogólniejsze paragrafy
    dotyczące bezprawnego przywłaszczania mienia.

    > Pochwalę się!) próbowałem i uważam, że papierosy powinny być zakazane
    > (tylko przez wzgląd na "palaczy biernych"), a zioło sprzedawane w
    > aptekach w kategorii i cenie melisy leczniczej. :)

    Zupełnie inna kategoria i porównywanie nie ma sensu.

    Zakazy dotyczące narkotyków są "zapobiegawcze". Ustawodawca zakłada,
    że egzekwowanie różnych zachowań od osób biorących narkotyki byłoby
    trudne, kosztowne i uciążliwe, więc w ogóle ich zakazał.

    Równie dobrze narkotyki mogłyby być traktowane tak jak alkohol, czyli
    wolno pić, a prawo jedynie ogranicza sytuacje, w których mógłbyś kogoś
    potem skrzywdzić (np. nie wolno prowadzić, np. nie wolno pracować, np.
    uzależnionym nie wydaje się pozwoleń na broń itp. itd.).

    Różnica między alkoholem i maryśką jest taka, że ten pierwszy jest
    zakorzeniony w naszej historii, kulturze i kuchni. Dlatego ustawodawca
    uznał, że - mówiąc wprost - warto się z tym problemem bujać, bo zakaz
    byłby dużą ingerencją w nasz styl życia.

    Marihuana nie jest elementem naszej kultury ani historii. Jest używką
    importowaną i modną (koszulki z liściem, naszywki, tapety w kompach itp
    - marihuana jest takim spożywczym iPhonem). Ustawodawca założył, że
    nie warto się z tym bujać (tworzyć dodatkowego prawa, wyposażać służby
    w "marihuanomaty" itp). Zakazał i już. Podobnie potraktowane zostało
    bicie żon, kamienowanie, zabijanie, ofiary całopalne i rytualne gwałty,
    choć w innych społecznościach mogą to być fakty akceptowalne
    i dozwolone.

    Jest mi zupełnie obojętne co palisz w domu. Sankcjonowane powinny być
    zachowania po spożyciu, a nie samo spożywanie (czyli np. zakaz jazdy
    samochodem, zakaz posiadania broni itp).

    pozdrawiam,
    PK