    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przyszlosc energetyki
    Date: Tue, 01 Apr 2014 00:11:16 +0200
    <lh6ms1$tsj$1@node1.news.atman.pl> <lh7atn$lvh$2@speranza.aioe.org>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <lh8nm4$qg8$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <lh9m62$qqe$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <lhbaud$kt7$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <lhbkcn$n09$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <lhc404$o26$1@dont-email.me>
    <lhc5mj$bjs$1@mx1.internetia.pl> <lhc6q3$gdu$1@dont-email.me>
    <lhca6g$qhe$1@mx1.internetia.pl> <lhcg56$tr2$1@dont-email.me>
    <lhcjfn$pg4$1@mx1.internetia.pl> <lhcl3g$8k9$1@dont-email.me>
    <lhco17$8sj$1@mx1.internetia.pl>

> [...]
    > złotówkach.
    > Złotówka to waluta Polaków.
    > % to waluta bankowców.
    >
    > A ja się na tych procentach specjalnie nie znam, bo nie lubię.
    > Zresztą sam Henry Ford powiedział:
    > "Gdyby ludzie zrozumieli jak działa system bankowy, już jutro mielibyśmy
    > rewolucję"?
    > Zakładam, że wiedział o czym pisze.
    > Co do roweru, to o te kilkanaście złotych za kanapkę i sok bym się nie
    > kłócił.
    > Jednak do samochodu tankuję LPG i benzynę, za którą płacę.

    3000 kcal w postaci węglowodorów i tłuszczy to też niestety energia :(

    > Aaaa.. i do 23% VAT dochodzi jeszcze ok. 30% akcyzy i opłaty paliwowej!!
    > Też zapomniałem.
    > Może.
    > Jednak w Polsce przez ponad 700 lat mięliśmy monarchię.

    Skażoną demokracją :)

    > A z tym: dwory, pałace, zamki, złoto, bogactwo.

    I pustą kasę uniemożliwiającą wystawienie sensownej armii

    > Będziesz bronił najnowszej demokracji po 1989 roku?

    Jeśli ją porównać do rządów autokratycznych przed 89 to owszem.

    > Pomyśl choćby o tym złocie. Stan posiadania = 0. Słownie zero.
    > Zadłużenie: ~1000 000 000 zł

    > Chwała Panu, że jest się czego trzymać.

    > Ja to nie mam tu nic do gadania.
    > To są fakty. A z faktami się nie dyskutuje.
    > Przekaźniki istnieją 100 lat i mają wiecej zwolenników niż 30 letnie IGBT.

    Każdy ma swoje miejsce jak w dawnych czasach świetności monarchii (czyli
    feudalnych). Miejsce przekaźników jest w szafie sterowniczej a IGBT w
    falowniku.

    > A co dopiero 1000 lat monarchii.

    > Kłamią?

    Czyli nie tylko produkujmy energię ale i leczmy się pokątnie po domach
    bo w normalnym obiegu jest drogo.

    > W stanach adekwatny samochód z salonu: 60% ceny w Europie
    > VAT w USA 0%
    > minimalny ZUS w Anglii: 70 zł
    > Mieszkanie w bloku we wschodnich Niemczech 60%
    > Gaz w Niemczech tańszy niż w Polsce.
    > Zarobki w krajach powyższych - przynajmniej 3x większe.
    > Zapytam Ciebie.
    > Powinny?

    Co powinny? Odcinają kupony od paru wieków sensownego rozwoju. My
    jesteśmy niedawno odcięci od pługa z pańszczyźnianego poletka. A potem
    robiliśmy dla okupantów. Mogliśmy się wziąć 25 lat temu do pracy jak
    Tajwańczycy czy Koreańczycy, ale widać nie jest to w naszej naturze.
    Tylko jak to się ma do modelu rozwoju energetyki proponowanego przez Jarka?