  • 111. Data: 2024-07-25 18:25:35
    Temat: Re: Przyszła Europa?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 25 Jul 2024 14:31:37 +0200, w <v7tgja$dv6$3@news.chmurka.net>, Cavallino
    <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Jakie auto Ci to włącza, przy wyłączonym zapłonie i zapalonych pozycyjnych?

    Chyba prawie każde, aczkolwiek nie wiem jak z kokpitem.

  • 112. Data: 2024-07-26 08:00:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-07-2024 o 18:25, r...@k...pl pisze:

    > Chyba prawie każde, aczkolwiek nie wiem jak z kokpitem.

    No moje rozróżniają zapłon włączony i przynajmniej kokpitu przy
    wyłączonym zapłonie nie włączają.
    Rejestracji się nie przyglądałem, bo nie mam potrzeby używania pozycyjnych.

  • 113. Data: 2024-08-04 23:49:25
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.07.2024 o 15:38, heby pisze:
    [...]

    > To jest inny ficzer. Nie do końca pojmuję, czemu obowiązkowy, ale
    > stojacych WV ze święcącymi kierunkowskazami nie widuję już, wiec może
    > jednak nie okazał się przełomowy.

    Generalnie nie dyskutuję z ignorantami, dlatego wcześniej nie
    odpisałem...ale ten "ficzer" jest obowiązkowy i opisany w prawie kraju,
    który produkuje takie pojazdy :) Podobnie jak inne "ficzery" w różnych
    krajach.

    W Polsce nawet są zabronione lub były takie sytuacje ze światłami.
    Przykład: kolor świateł kierunkowskazów samochodów z USA, czy światło
    żółte w reflektorach używane jako dzienne...albo kiedyś III STOP jako
    światło dodatkowe, karane w Polsce, jeśli ktoś umieścił je dodatkowo a
    nie producent.

    Wiem, nie znasz tego.
    EOT.
    --
    Pixel(R)??

  • 114. Data: 2024-08-05 11:05:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 4 Aug 2024 23:49:25 +0200, Pixel®🇵🇱 wrote:
> [...]
    >
    > Generalnie nie dyskutuję z ignorantami, dlatego wcześniej nie
    > odpisałem...ale ten "ficzer" jest obowiązkowy i opisany w prawie kraju,

    Czy aby na pewno? Bo w innych niemieckich samochodach tego nie ma.
    I czy to chodziło o kierunkowskaz, czy o pozycyjne swiatła tylko z
    jednej strony?

    >Podobnie jak inne "ficzery" w róşnych krajach.
    W Europie, a EU w szczegĂłlnosci, wymagania ficzerĂłw ujednolicone.

> [...]
    > żółte w reflektorach używane jako dzienne...albo kiedyś III STOP jako
    > światło dodatkowe, karane w Polsce, jeśli ktoś umieścił je dodatkowo a

    A w dojczlandii migajace swiatło z tyłu w rowerze.

    J.

  • 115. Data: 2024-08-06 11:19:25
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    > Trafiłeś na uśmiechniętych policjantów.
    >

    > Robert

    Chcę wierzyć że to idzie nowe, policjant przyjacielem kierowcy a nie
    wrogiem, tak jakby chociaż w Niemczech.

  • 116. Data: 2024-08-06 11:19:56
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 24.07.2024 o 08:40, _Master_ pisze:
    > Rozwiązaniem nie jest kupienie nowego auta.
    >
    > Rozwiązaniem jest likwidacja głupiego przepisu o świeceniu w dzień.
    >
    > jeden argument że rowerzyści i piesi nie muszą świecić i są przez to
    > mniej widoczni.
    >
    > A drugi że powoduje to wydzielanie PIERDYLIONA TON CO2 ;-)

    Istotnie, te "światła do jazdy dziennej" to jakaś parodia. Dwie diodki
    świecące gdzieś pod zderzakiem, nóż się otwiera. Natomiast jazda na
    światłach mijania to dobry pomysł. Przynajmniej mi znacznie to ułatwia
    orientację na drodze.

  • 117. Data: 2024-08-06 11:20:55
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 24.07.2024 o 06:33, Cavallino pisze:

    > Ciekawe co to za złom, że ani nie ma dziennych, ani nie potrafi sam
    > wyłączyć świateł mijania po wyłączeniu zapłonu?
    > Bo chyba nie ma innego uzasadnienia, dla każdorazowego włączania i
    > wyłączania świateł ręcznie.

    To jest niestety pięta achillesowa samochodów, praktycznie we wszystkich
    z których w życiu korzystałem pytanie brzmiało wyłączą się światła  po
    wyjęciu kluczyka czy nie.

  • 118. Data: 2024-08-06 11:21:29
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 21.07.2024 o 10:29, J.F pisze:
    > Tak. za wlasnie takie niecale 20.
    >
    > Dzisiaj 16-20 to juz 3-ci prog i 3 pkt, lepiej zwolnic do 14 :-)
    >
    > No i uwaga na FR, te sa bezlitosne - i powyzej +10 wysyłaja wezwanie.
    >
    > J.

    Mi, jak dotychczas to nawet za "złe" parkowanie nie darowali.

  • 119. Data: 2024-08-06 11:22:04
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 21.07.2024 o 11:30, heby pisze:

    > Taka obserwacja: coraz mniej debili na autostradach pędzacych ~200 w
    > swoich wyklepanych passerati. Coraz mniej dresów w bawarach
    > napierniczających 70@20 przez osiedla. Nie to, że nie ma wcale, ale
    > zanika. Coś się w narodzie zmienia i łagodnieje. A co do policji -
    > jesli ich system wynagradzania nie ma związku z ilością wystawionych
    > mandatów, samo wystawienie jest czasochłonne a i delikwent wydaje się
    > przypadkowy, to czemu nie pouczyć.

    W ogóle powinno się przebudować działania policji w ruchu drogowym.
    Policja, jak jest w większości krajów Zachodniej Europy, zamiast
    maksymalnie usprawniać ruch koncentruje się na represjach wobec jego
    użytkowników.

  • 120. Data: 2024-08-06 11:22:23
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 21.07.2024 o 11:38, io pisze:

    > No pewnie, ale co z tego?

    Nic, proponuję tylko zagrać w totolotka, bo widać że Fortuna Ci sprzyja.