    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przyszła Europa?
    Date: Mon, 02 Sep 2024 09:05:51 +0200

    W dniu .09.2024 o 23:41 Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Mam inne spostrzeżenia ostatnio. Wystarczy przekroczyć dopuszczalną
    > (efekt Polski) o 10km/h i większość problemów znika :) Nie to, że
    > przekraczać muszę. Robię to głównie z powodu, żeby jechać płynnie.
    > Dzisiaj właśnie (jak co tydzień) zrobiłem sobie test +5km/h na odcinku
    > 120km...i zamiast jechać zgodnie, przekraczałem 5km/h wszędzie.
    > Wyprzedziły mnie 2 beemki, reszta traktowała jako "sponsora mandatu" ale
    > się nie odważyli :D OK, są tacy co przekraczają 50km/h ponad ale jest
    > ich już mniej :) Większość stosuje "tolerancję" 10km/h czyli
> [...]
    U nas zazwyczaj wygląda to tak, że prawy jedzie tak w okolicach 90km/h a
    lewy nielwie szybciej bo zawsze znajdzie się taki co zablokuje
    kilkadziesiąt samochodów na lewym bo on lubi wyprzedzać na tempomacie.
    Na zachodzie takie tempomatowe zombi wyprzedziło by 2-3 auta i zjechało na
    prawy aby nie tamować ruchu. U nas takie zjawisko jest rzadkością,
    podobnie zresztą jak we
    Niemiec czy Francuz jak znajdzie się na chwilę na lewym to po skończeniu
    manewru wyprzedzania potrafi sam z siebie zmienić 2 pasy i za chwilę
    jechać znowu prawym, mimo, że w zasięgu wzroku widać na nim kampera lub
    tira. U nas w podobnym przypadku kierowca jeśli w ogóle zjedzie z lewego
    to maksymalnie na środkowy.
    Jak na 3 pasmowej autostradzie widać włączające się do ruchu pojazdy (z
    mopa, stacji czy innej autostrady) to Hiszpan czy inny zachodni kierowca
    jadący lewym zrobi miejsce dla środkowego aby ten na prawym mógł wpuścić
    tego włączającego się, czyli czasami 3 pojazdy są zaangażowane w pomocy
    dla czwartego zachowując płynność ruchu. U nas bardzo często ten na prawym
    nie wpuści tego wjeżdżającego mimo, że środkowy i lewy pusty.
    Jest tego więcej, tzn zachowań które u nas są praktycznie złą normą, tam
    wstępują sporadycznie.

    TG