    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przyszła Europa?
    Date: Sun, 01 Sep 2024 20:28:03 +0200

    W dniu .07.2024 o 17:41 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Nie, u nich tryb agresywnego dupka jest domyślny. Pojeździ trochę po
    > wschodniej Sycyli, zrozumiesz o czym mówię. To zupełnie inny rodzaj
    > kierowcy, nadużywający klaksonu, klnący bezustannie, wpierdalajacy się
    > na chama wszędzie gdzie się da. Zupełnie jak bym oglądał naszych
    > napierdalaczy w latach 90tych. Tylko u nich to nieszkoldiwy folklor przy
    > 10km/h.

    Tam, jak i na południe od Neapolu jeździ się na kontakt wzrokowy:-)
    Jak się tego nauczysz, to ze zdziwieniem stwierdzisz, że ci agresorzy są
    całkiem mili i uprzejmi na drodze. Wystarczy załapać, że czerwone nie
    obowiązuje jak się obaj kierowcy złapią wzrokiem :-)
    Tak jest w wielu zadupiach na południu Europy.

    > W pierwszych latach była to dalej agresywna jazda, taka sama jak
    > wyprzedzanie na trzeciego na dawnej "1". Tyle że przy większych
    > prędkościach. Ale potem, stopniowo, ten gatunek debila zaniknął. Obecnie
    > jest już prawie niespotykany.

    Dalej nam sporo brakuje do nacji, które mają autostrady od dawna.
    Jak się trochę u nich pojeździ to powrót do kraju od razu to uwidacznia.
    W takiej Francji czy Hiszpanii ludzie na autostradach przede wszystkim
    starają się sobie nie przeszkadzać. Jak jest duży ruch to wszystkie 3-4
    pasy są równomiernie obłożone i jedzie się przez 100-150 km wolniej ale
    płynnie, nikt nie skacze i bez sensu nie zmienia pasów jak po horyzont
    widać na każdym sznurek.
    Jak jest luźniej i warunki na to pozwalają to lewy jest pusty i służy
    tylko to wyprzedzania.
    Ruch jest tylko na środkowym i prawym.
    Wg mnie najlepiej w Europie po autostradach jeżdżą Hiszpanie i Włosi z
    północy, później Holendrzy, Belgowie, Francuzi sporo gorzej, nie patrzą w
    lusterka wsteczne, nie ogarniają za bardzo co się za nimi dzieje ale i tak
    o dwie klasy wyprzedzają nas, Polaków.
    Niemcy w zależności od regionu - zachodnio-południowi jak i Szwajcarzy
    jeżdżą przyzwoicie, wschodni tak jak my, słabo. Bez przewidywania sytuacji
    na drodze, egoistycznie, utrudniają innym włączanie się, jeżdżą nerwowo,
    agresywnie itp
    U nas sporo się poprawiło w ostatnich 10 latach, ale gdzie indziej też,
    dlatego dalej mamy wiele braków i jazda u nas nie jest tak komfortowa, tak
    jak np. w Hiszpanii.

    TG