-
11. Data: 2009-11-17 20:11:11
Temat: Re: Przysmazony filtr powietrza
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2009-11-16 22:21:55 +0100, Michał V-R <m...@o...pl> said:
>
>> Jedyna opcja to chyba taka, ze rzyga ogniem przez gaznik :-) Zaplon?
>> Rozrzad? No albo uklad olejowy nie odpowietrzony ;-))
> Ja bym postawil na za male luzy zaworowe, lub nieszczelne zawory
Luzy na ssących są cacy, nawet może ciuteńke większe niż powinny.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
12. Data: 2009-11-19 11:59:46
Temat: Re: Przysmazony filtr powietrza
Od: "Karambol" <k...@g...pl>
> Luzy na ssących są cacy, nawet może ciuteńke większe niż powinny.
- Luzy mozna wykluczyc.
- Uszczelniacze zaworow? - gdyby byly nieszczelne motocykl palil by olej?
Pali olej? No i czasmi zostawial by za soba chmure dymu, szczegolnie podczas
schodzenia z obrotow w czasie jazdy.
- Przestawiony zaplon. Zdaza mu sie zgasnac przy gwaltownym ruchu manetka?
Strzelic w gaznik?
- Przy kilku gwaltownych ruchach gazem, takim achlowaniu - nie gasnie
czasami?
--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
http://club.roadlook.pl/Karambol/mitsubishi-galant.h
tml
-
13. Data: 2009-11-19 12:19:10
Temat: Re: Przysmazony filtr powietrza
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2009-11-19 12:59:46 +0100, "Karambol" <k...@g...pl> said:
> - Uszczelniacze zaworow? - gdyby byly nieszczelne motocykl palil by olej?
> Pali olej? No i czasmi zostawial by za soba chmure dymu, szczegolnie podczas
> schodzenia z obrotow w czasie jazdy.
Jak ma za bogatą mieszankę to potrafi zadymić na czarno. Z czystym
filtrem tylko minimalnie przy odpalaniu, ale to zdaje się miał od
początku. Jak chwilę pojeździłem na zbyt ubogiej (doraźne strojenie w
terenie), to mam wrażenie ze 100 oleju poszła, ale wtedy ewidentnie się
przegrzewał. Tak pozat ym, na ile mogę stwierdzić po tak sporadycznym
używaniu, oleju raczej nie ubywa (lub bardzo wolno).
> - Przestawiony zaplon. Zdaza mu sie zgasnac przy gwaltownym ruchu manetka?
Sporadycznie i niekoniecznie przy gwałtownym (zwłaszcza w okolicach
przejścia z niskich na średnie), również czasem po gwałtownym
zakręceniu gazu w okolicach wolnych se zgaśnie. Miał to od początku i
jak słyszałem przy tym gaźniku może się zdarzać. Z częstotliwością
różnie - czasem raz na wyjazd w teren, czasem przez 3-5 wyjazdów nic,
czasem 3 razy w ciągu jednego. W każdym razie nic, na podstawie czego
możnaby próbować znaleźć jakąś logiczną zasadę.
> Strzelic w gaznik?
Sporadycznie sobie kichnie (i gaśnie), najczęściej właśnie podczas
schodzenia z obrotów, albo wkręcania się z niskich.
> - Przy kilku gwaltownych ruchach gazem, takim achlowaniu - nie gasnie
> czasami?
Zasadniczo nie, chyba że akurat ma humor (j.w.). Jak na razie wszelkie
te objawy zwalałem na karb dell'Orto, który opinie ma jaką ma. Zimą
robiłem mu porządne czyszczenie i ustawianie wg. książki, później
jeszcze obniżałem poziom paliwa na pływaku (jako że niby przez za
wysoki mógł się zalewać), ale to utrudniło tylko odpalanie (mam właśnie
teorię skąd się bierze ta legenda o chimeryczności odpalania LC4). Tak
wogóle to ciekawe jest to, że mimo iż to model GS, to cały gaźnik ma
zestrojony prawie jak SC - z wyjątkiem dyszy głównej, która ma rozmiar
192, a nie 195. Wcześniej zdaje się iglica była na 3. ząbku, teraz jest
ustawiona jak w SC, na 2.
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
14. Data: 2009-11-19 13:37:35
Temat: Re: Przysmazony filtr powietrza
Od: "Karambol" <k...@g...pl>
> Zasadniczo nie, chyba że akurat ma humor (j.w.). Jak na razie wszelkie
> te objawy zwalałem na karb dell'Orto, który opinie ma jaką ma. Zimą
> robiłem mu porządne czyszczenie i ustawianie wg. książki, później jeszcze
> obniżałem poziom paliwa na pływaku (jako że niby przez za wysoki mógł się
> zalewać), ale to utrudniło tylko odpalanie (mam właśnie teorię skąd się
> bierze ta legenda o chimeryczności odpalania LC4). Tak wogóle to ciekawe
> jest to, że mimo iż to model GS, to cały gaźnik ma zestrojony prawie jak
> SC - z wyjątkiem dyszy głównej, która ma rozmiar 192, a nie 195. Wcześniej
> zdaje się iglica była na 3. ząbku, teraz jest ustawiona jak w SC, na 2.
Te objawy wygladaja mi jednak na lekko przestawiony zaplon. Generalnie
dell'orto wcale nie sa takie himeryczne. Oryginalny, nie dotykany rekami
pseudo tuningowcow jest zawsze sprawny i nie sprawia zadnych problemow.
Ludzie chca miec zawsze wiecej mocy i zabieraja sie do tego od zlej strony,
montujac gigantyczne dysze co nie podnosi mocy za to spalanie rosnie x2 i
zaczynaja sie problemy z nierowna praca, odpalaniem, parskaniem, zalewaniem,
dlawieniem (niepotrzebne skreslic: ) itd. Oryginalny dell'orto ma glowna
dysze 155 a wolne obroty 45. Iglice ma podniesiana na 3 ząbek. Samo
uniesienie iglica na 4 (max w gore) daje dodatkowa moc kosztem max 0.5L
paliwa na 100km wiecej, przy tym nadal nie ma zadnych problemow z jego
praca. Zaladowanie do niego wielkich dysz czesto konczy sie tym, ze nie
mozna ustawic poziomu plywakow, odpowiedniej mieszanki itd. No i pali w
ch....
Moj ma oryginalne dysze, tylko iglice na max podniesiona i pali mi 5.5L w
terenie. Kolega w tym samym czasie spala 9,10 L a dysze ma wlasnie 192.
W kazdym razie popruboj najpierw z zaplonem, pokrec tym delklem. Zaznacz
sobie najpierw punkt wyjscia zebys mogol pozniej w razie co do niego wrocic.
Pozniej pokrec w prawo/lewo i sprawdz reakcje. On bedzie odpalal ale reakcja
na manetke powinna mowic czy to dobra droga czy nie.
--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
http://club.roadlook.pl/Karambol/mitsubishi-galant.h
tml
-
15. Data: 2009-11-19 14:18:29
Temat: Re: Przysmazony filtr powietrza
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2009-11-19 14:37:35 +0100, "Karambol" <k...@g...pl> said:
> Te objawy wygladaja mi jednak na lekko przestawiony zaplon.
A to może być ciekawy trop, choć wychodziłoby, że coś było nie tak
odkąd go kupiłem. Poprzedni właściciel zarzekał się, że w silniku nic
nie było grzebane (a że to precel starej daty, mam powody żeby mu
wierzyć ;-), więc możliwe że tak przyjechał z Germanii. Skądinąd już
się dowiedziałem, że takie przysmażenie filterka się zdarza w tym
modelu (i nie tylko), zwłaszcza przy wysokoprzepływowych TwinAirach.
> Generalnie
> dell'orto wcale nie sa takie himeryczne. Oryginalny, nie dotykany rekami
> pseudo tuningowcow jest zawsze sprawny i nie sprawia zadnych problemow.
Coś w tym może być.
> Ludzie chca miec zawsze wiecej mocy i zabieraja sie do tego od zlej strony,
> montujac gigantyczne dysze co nie podnosi mocy za to spalanie rosnie x2 i
> zaczynaja sie problemy z nierowna praca, odpalaniem, parskaniem, zalewaniem,
> dlawieniem (niepotrzebne skreslic: ) itd. Oryginalny dell'orto ma glowna
> dysze 155 a wolne obroty 45.
A to już nieprawda. Wyjeżdżały z fabryki różnie ustawione i nawet na
gaźniku powinna być blaszka z nr settingu. W serwisówkach są opisy
różnych settingów dla różnych wersji (inaczej Duke, inaczej 400,
inaczej zdławione). To co piszesz jest poprawne np. dla wersji
Competition, ale dla SC/SX powinno być: mj 195, nj 272, tv 40, sj 45,
iglica na 2 ząbku od góry. I z wyjątkiem głównej dyszy tak jest u mnie.
> Iglice ma podniesiana na 3 ząbek. Samo
> uniesienie iglica na 4 (max w gore) daje dodatkowa moc kosztem max 0.5L
> paliwa na 100km wiecej, przy tym nadal nie ma zadnych problemow z jego
> praca. Zaladowanie do niego wielkich dysz czesto konczy sie tym, ze nie
> mozna ustawic poziomu plywakow,
U mnie zmiana ustawienia pływaka spowodowała tylko konieczność ciut
dłuższego i precyzyjniejszego kopania na zimnym.
> W kazdym razie popruboj najpierw z zaplonem, pokrec tym delklem. Zaznacz
> sobie najpierw punkt wyjscia zebys mogol pozniej w razie co do niego wrocic.
> Pozniej pokrec w prawo/lewo i sprawdz reakcje. On bedzie odpalal ale reakcja
> na manetke powinna mowic czy to dobra droga czy nie.
Dzięki, sprawdzę.
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
16. Data: 2009-11-19 15:01:33
Temat: Re: Przysmazony filtr powietrza
Od: "Karambol" <k...@g...pl>
>. Skądinąd już
> się dowiedziałem, że takie przysmażenie filterka się zdarza w tym modelu
> (i nie tylko), zwłaszcza przy wysokoprzepływowych TwinAirach.
Nie slyszalem o tym, sam uzywam TwinAir'a
> A to już nieprawda. Wyjeżdżały z fabryki różnie ustawione i nawet na
> gaźniku powinna być blaszka z nr settingu. W serwisówkach są opisy różnych
> settingów dla różnych wersji (inaczej Duke, inaczej 400, inaczej
> zdławione). To co piszesz jest poprawne np. dla wersji Competition, ale
> dla SC/SX powinno być: mj 195, nj 272, tv 40, sj 45, iglica na 2 ząbku od
> góry. I z wyjątkiem głównej dyszy tak jest u mnie.
Mowie o wersjach GS RD, EGS i tym czyms LSE.
> Dzięki, sprawdzę.
Tylko pamietaj, ze ruchy deklem minimalne. Moj pierwszy LC4, ktory
przyjechal z niemiec mial na dzien dobry przesatawiony zaplon.
--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
http://club.roadlook.pl/Karambol/mitsubishi-galant.h
tml
-
17. Data: 2009-11-19 18:50:48
Temat: Re: Przysmazony filtr powietrza
Od: Michał V-R <m...@o...pl>
>
>> W kazdym razie popruboj najpierw z zaplonem, pokrec tym delklem. Zaznacz
>> sobie najpierw punkt wyjscia zebys mogol pozniej w razie co do niego
>> wrocic.
>> Pozniej pokrec w prawo/lewo i sprawdz reakcje. On bedzie odpalal ale
>> reakcja
>> na manetke powinna mowic czy to dobra droga czy nie.
tak zrob, jak masz za wczesny zaplonto nie dosc ze wali w gaznik, ale
tez wzrasta cisnienie w komorze korbowej(temp oleju tez jest wyzsza) i
moze ci tez olejem przez odme walic do filtra.
--
--
Pozdrawiam
Michał V-R
gg 9409047
-------------------------------------
żyje się raz, potem się tylko straszy
-------------------------------------
-
18. Data: 2009-11-19 18:57:52
Temat: Re: Przysmazony filtr powietrza
Od: Michał V-R <m...@o...pl>
zapomnialem, tutaj powinienes znalezc manuala, jezeli nie masz -
wiekoszosc motocykl
http://blackbears.ru/index_en.php?get=manual
--
--
Pozdrawiam
Michał V-R
gg 9409047
-------------------------------------
żyje się raz, potem się tylko straszy
-------------------------------------
-
19. Data: 2009-11-20 10:55:15
Temat: Re: Przysmazony filtr powietrza
Od: gonzik <b...@y...com>
On 19 Lis, 19:50, Michał V-R <m...@o...pl> wrote:
> >> W kazdym razie popruboj najpierw z zaplonem, pokrec tym delklem. Zaznacz
> >> sobie najpierw punkt wyjscia zebys mogol pozniej w razie co do niego
> >> wrocic.
> >> Pozniej pokrec w prawo/lewo i sprawdz reakcje. On bedzie odpalal ale
> >> reakcja
> >> na manetke powinna mowic czy to dobra droga czy nie.
>
> tak zrob, jak masz za wczesny zaplonto nie dosc ze wali w gaznik, ale
> tez wzrasta cisnienie w komorze korbowej(temp oleju tez jest wyzsza) i
> moze ci tez olejem przez odme walic do filtra.
>
Ahoj,
A czy tam nie jest zaplon typu CDI? I taki ponoc sie nie ustawia.
Chyba ze cos nie potrafie znalezc... Jaki to jest dekielek ktorym trza
krecic?
Pozdro,
Gonzik.
-
20. Data: 2009-11-20 14:07:04
Temat: Re: Przysmazony filtr powietrza
Od: "Karambol" <k...@g...pl>
Ahoj,
A czy tam nie jest zaplon typu CDI? I taki ponoc sie nie ustawia.
Chyba ze cos nie potrafie znalezc... Jaki to jest dekielek ktorym trza
krecic?
----------------------------------------------------
-----------------------------
W silnikach z suchym magneto zaplon ustawiasz przegrecajac dekiel magneto. W
silnikach nowszych (z E-starterem) Magneto jest mokre a za zaplon odpowiada
CDI.
de Fresz ma to pierwsze rozwiazanie.
--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
http://club.roadlook.pl/Karambol/mitsubishi-galant.h
tml