  • 11. Data: 2009-10-03 17:29:59
    Temat: Re: Przewody rozruchowe
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    Saturday, October 3, 2009, 7:19:02 PM, you wrote:

    > Ale on chciał uruchomić samochód (3.8 l) a nie malucha (0,65 l).

    I uruchomił. Tyle, że kilka minut później. Jakieś nieszczęście?
    To nie jest narzędzie do codziennego użytku. Po takim rozładowaniu
    akumulator jest do wymiany a instalacja, która go rozładowała - do
    remontu. W sprawnym samochodzie i przy sprawnym akumulatorze przewody
    rozruchowe nie są do niczego potrzebne.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2009-10-03 17:37:07
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    >>> 100 lat temu uruchamiałem Malucha za pomocą dwumetrowego kabla własnej
    >>> roboty. Kabel wykonałem właśnie z drutu 1,5 mm2 (był to twardy drut
    >
    > I uruchomił. Tyle, że kilka minut później. Jakieś nieszczęście?

    Żadne. Tylko że kupował przewody rozruchowe a dostał ładujące :)

> [...]
    > akumulator jest do wymiany a instalacja, która go rozładowała - do
    > remontu. W sprawnym samochodzie i przy sprawnym akumulatorze przewody

    Zostawiłem na 6 godzin auto na światłach :) Głębokie rozładowanie.
    Uruchomiłem _porządnymi_ kablami rozruchowymi. Akumulator działał
    jeszcze długi czas.

    MD

  • 13. Data: 2009-10-03 17:50:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 3 Oct 2009 19:29:59 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >To nie jest narzędzie do codziennego użytku. Po takim rozładowaniu
    >akumulator jest do wymiany a instalacja, która go rozładowała - do

    Nie jest

    >remontu. W sprawnym samochodzie i przy sprawnym akumulatorze przewody
    >rozruchowe nie są do niczego potrzebne.

    Jakby byly niepotrzebne, to by ich w sklepie nie bylo i nikt by nie
    narzekal ze za cienkie :-P

    J.

  • 14. Data: 2009-10-03 17:53:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 3 Oct 2009 19:26:41 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >Tych bym sie bał - ze względu na izolację. Mam awersję do topiących
    >się przeźroczystych tworzyw.

    16mm sie nie topi przy rozruchu.
    A przy zwarciu to i inne sie topia :-)

    >Ostatnio słabo było z kasą a niewiele ponad 2-letnia Centra była
    >łaskawa się poddać. Podpiąłem równolegle kabelkami 1.5 mm^2 alarmowy,
    >żelowy 12V 7Ah. Na dojazdy do sklepu/na pocztę i z powrotem średnio
    >co drugi dzień przez 2 tygodnie - starczyło.

    Ale to nie bardzo rozumiem - rozruch robiles z tego malucha, czy
    utrzymywal centre naladowana ?

    J.

  • 15. Data: 2009-10-03 18:10:14
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Robert Wańkowski pisze:

    > O jakim przekroju kupić kabel? Aby w drugą stronę nie przegiąć.

    Zrobiłem 2 x 4 mm, bo takie były pod ręką, i są dosyć elastyczne. Kilka
    aut już skutecznie odpalano, bez efektów ubocznych :>

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 16. Data: 2009-10-03 18:39:03
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zapewne dostateczny tego żeby się zaświecić, i poparzyć komuś ręce... ;)

    Zadne takie, kable tej grubosci po prostu eksploduja przy rozruchu
    !!dwanascie

  • 17. Data: 2009-10-03 19:56:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Saturday, October 3, 2009, 7:53:21 PM, you wrote:

    [...]

    > Ale to nie bardzo rozumiem - rozruch robiles z tego malucha, czy
    > utrzymywal centre naladowana ?

    Myślę, że większość prądu rozruchowego szła z małego akumulatora. Ale
    to silniczek 1.6 i mały rozrusznik z przekładnią planetarną - jednak
    potrzebuje bardzo mało prądu na rozruch.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2009-10-03 20:21:45
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > O jakim przekroju kupić kabel? Aby w drugą stronę nie przegiąć.

    Przewody 16 mm2 to może być mało. Najcieńsze spawalnicze będą dobre.
    Przykład grubości mamy na przewodach, które przy akumulatorze są. Najpierw
    łączymy plusy, odpalamy samochód dobry, łączymy minusy i zaraz odpalamy
    samochód niesprawny. Jak przewody po odpalaniu nie są za gorące, to jest
    dobrze.

  • 19. Data: 2009-10-03 21:13:48
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Noc, daleko od domu, samochód automat, z niewiadomych powodów po 8 h
    > stania prawie brak prądu w akumulatorze.
    > Kupiłem na stacji kable. No i pewnie wiecie co było dalej...
    > Jedynie nadały się do ładowania od dawcy przez 15 min. I auto uruchomiłem.
    > Rozebrałem to cudo. 1,5 mm2 przekroju linka.
    > Jak to można sprzedawać? Co tam szprzedwać, wyprodukować.
    > Klamry są ok. Rozgiąłem zaciski i wyjąłem te śmieszną linkę w grubej
    > izolacji (7 mm).
    > O jakim przekroju kupić kabel? Aby w drugą stronę nie przegiąć.

    Teoretycznie do ciągłego prądu to pewnie 30 mm kwadrat, ale że to przez
    kilka sekund to i 4 kwadrat
    wystarczy, byleby styki były dobre... Muszę swoje kable obejrzeć, czy się
    składają głównie z izolacji... ;))

    Feromon

  • 20. Data: 2009-10-04 05:53:29
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    Robert Wańkowski pisze tak:

    > O jakim przekroju kupić kabel? Aby w drugą stronę nie przegiąć.

    Przecież będą wożone a nie noszone. Nie przedźwigniesz się ;)
    Zrób takie żeby na mrozie dały się jeszcze zginać i zmieściły do
    krokodyla.

    --
    mariusz