  • Data: 2009-10-07 17:01:29
    Temat: Re: Przewody rozruchowe
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Ale czemu tylko te lepsze i drozsze ?

    > Prawda. Przynajmniej Tungsram Megalight.
    >
    > Ale co jest ciekawe - strumien swietlny tych zarowek jest okreslony
    > norma. Nie moga swiecic ani za slabo, ani za mocno.
    > Wiec skad sie bierze "+50%" ?

    Bo norma tak szeroko to określa?

    Nazwa "megalight" sugeruje mi halogen klasy 3400K. Halogeny stacjonarne
    mają temperaturę barwową rzędu 3200 K. Halogeny do zastosowań klasy
    "automotive" maja przy napięciu znamionowym (czyli 14.5V a nie 12V jak
    na trzonku napisali) temperaturę barwową (i odnośną temperaturę włókna )
    pomiędzy 3000K a 3100K. Podniesienie temperatury barwowej (i temperatury
    włókna) w okolice 3400 K radykalnie zwiększa strumień świetlny przy tej
    samej mocy żarówki - ale także radykalnie zmniejsza jej trwałość,
    producenci halogenów fotograficznych o temperaturze barwowej 3400K dają
    gwarancję na sto godzin pracy...

    --
    Darek