    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przewód ochronny między budynkami.
    Date: Mon, 1 Aug 2022 20:15:12 +0200

    > Hmmm, dziwne. W jakimś wielopiętrowym bloku z żelbetu to może mieć sens
    > - utworzenie z całego żelastwa otaczającego ludzi swego rodzaju
    > szczelnej klatki. Lecz gdybym miał stosować łączenie uziomów w
    > drewnianej chacie na wsi to ktoś by musiał mnie mocno do tego
    > przekonywać.

    Nie znam się na elektryce. Nawet nie wiem co to jest ta bednarka, co się
    tu przewija.

    Wydaje mi się, że jeśli między dwoma budynkami (dom i budynek
    gospodarczy) idzie jakaś instalacja elektryczna (nawet nie wiem, czy coś
    takiego się robi, czy każdy musi mieć osobne przyłącze) to połączenie
    ich instalacji odgromowych (ochronnych) może mieć chyba jakiś sens.

    Jak instalacje są osobne to w przypadku uderzenia pioruna w jeden z
    budynków wystąpi dużo większa różnica potencjałów między nimi. Dla
    instalacji biegnącej między nimi chyba lepiej jak oba skoczą w sensie
    napięcia jednocześnie.

    Moje myślenie może wynikać z nierozumienia nawet różnicy między
    instalacjami odgromowymi, a ochronnymi. Czy to jedno i to samo, czy to
    osobne rzeczy. Jakoś ze sobą połączone?
    P.G.