  • 71. Data: 2023-11-24 15:25:58
    Temat: Re: Przetwornica DC12 na AC9-12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Nov 2023 15:19:16 +0100, heby wrote:

    > To może być jakiś pato standard, np. częśc zamienna do TV czy coś w ten
    > deseń.

    a) chyba nie ma - pan wymieni całą płytkę :-P
    b) pojawi sie i zniknie :-(

    ładowarka USB-C, z dodatkowycm falownikiem - ale nie wiem, jak Ci to
    do koncepcji pasuje ...

    ewentualnie dobrac konkretny rdzen, karkas - moze będą dłuzej dostępne
    ..

    J.

  • 72. Data: 2023-11-24 17:56:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 24.11.2023 o 15:25, J.F pisze:
    > ewentualnie dobrac konkretny rdzen, karkas - moze będą dłuzej dostępne

    Fachowca od w.w. już tu nie ma.

    Robert

  • 73. Data: 2023-11-24 21:20:41
    Od: M M <m...@g...com>

    piątek, 24 listopada 2023 o 15:26:01 UTC+1 J.F napisał(a):
    > ładowarka USB-C, z dodatkowycm falownikiem - ale nie wiem, jak Ci to
    > do koncepcji pasuje ...

    Jak już koniecznie musicie mieć tę izolację, to może po prostu dwie osobne ładowarki
    (za to mogą być mniejszej mocy), jedna +5V bezpośrednio, druga +12V zasilająca
    "falownik" robiący 9V AC.

  • 74. Data: 2023-11-25 16:24:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/11/2023 21:20, M M wrote:
    > Jak już koniecznie musicie mieć tę izolację, to może po prostu dwie osobne
    ładowarki (za to mogą być mniejszej mocy), jedna +5V bezpośrednio, druga +12V
    zasilająca "falownik" robiący 9V AC.

    Jeszcze raz: w środku nie ma być 230V.
    Zasilanie ma być z DC.
    To oznacza, że jedna z nich bedzie izolowana galwanicznie. W obu
    wypadkach gotoce nie są tanie.

  • 75. Data: 2023-11-26 21:15:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Nov 2023 12:20:41 -0800 (PST), M M wrote:

    > Jak już koniecznie musicie mieć tę izolację, to może po prostu dwie osobne
    ładowarki (za to mogą być mniejszej mocy), jedna +5V bezpośrednio, druga +12V
    zasilająca "falownik" robiący 9V AC.

    Sam proponowałem, tylko nie wiem jak OP pasuje do koncepcji.

    J.

  • 76. Data: 2023-11-27 07:42:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Nov 2023 13:53:09 +0100, J.F wrote:

    > Ale to musi byc jakos połaczone z masą ...
    >
    > Choc np tu widzę
    > http://c64power.com/elektronika/251469-2.gif
    >
    > że jest doprowadzone do mostka CR4, którego "-" jest podlączony
    > do masy komputera, wiec jak jeszcze gdzies podłączysz, to efekty będą
    > nieciekawe ... musi być izolowane.

    Pomyslalem jeszcze raz ... jak bedzie nieizolowane napiecie ~12V DC,
    o wspolnej masie z 5V, do tego mostek który zrobi AC, czyli potencjaly
    0-12V na kazdym z wyjsc, to powinno byc dobrze.
    A jak jakies peryferium bedzie chciało inaczej ... nie moze, bo w
    oryginale takie potencjaly wymusza C64.

    Tylko pytanie powstaje - wystarczy zwykle wahlowanie 50/60Hz,
    czy lepiej sinus liniowy, czy jakis chopper.

    J.

  • 77. Data: 2023-11-27 09:52:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Nov 2023 14:50:57 +0100, heby wrote:
    > Jest obecnie jakaś prosta metoda zrobienia przetowrnicy z 12V DC na
    > 9-12V AC (regulowane jednorazowo), całkowicie izolowanej, o mocy
    > pixdrzwi 15W, 50Hz (i to dokładne 50Hz)?

    PS. Zadałem AI bard.google.com pytanie
    jak zrobic izolowana przetwornice DC-AC

    "Aby stworzyć izolowaną przetwornicę DC-AC, potrzebujesz następujących
    elementów:

    -Transformator izolacyjny
    i tu fotka transformatora izolacyjnego

    -Moduł przełączający DC-AC
    i tu fotka z podpisem "Moduł przełączający DCAC " i linkiem
    https://www.dacpol.eu/pl/10981-seria-dcm010/product/
    48851-modul-przelaczajacy-dcm-010

    -Kontroler
    kontroler do gier, o taki
    https://www.mediaexpert.pl/gaming/kontrolery-pady/ko
    ntroler-xbox-series-ms-pad-wireless-bialy

    -Kondensator wyjściowy
    https://www.amazon.pl/Xkc-Y25-Npn-bezdotykowy-interf
    ejs-wyj%C5%9Bciowy-Kondensator/dp/B088PGKPJ4

    Schemat połączeń przetwornicy DC-AC wygląda następująco:

    DC IN --------- > Transformator izolacyjny -> Moduł przełączający
    DC-AC -> Kontroler -> Kondensator wyjściowy -> AC OUT"

    No i co - zaslużył student na 3- ?
    A uczen w technikum ? Tam teraz chyba "2" to "dopuszczający" czy
    "mierny".

    :-)

    J.

  • 78. Data: 2023-11-27 11:09:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Nov 2023 09:52:45 +0100, J.F wrote:

> [...]
    >

    > No i co - zaslużył student na 3- ?
    > A uczen w technikum ? Tam teraz chyba "2" to "dopuszczający" czy

    P.S. Albo się uczy, albo daje jakies losowe wyniki.

    Spytałem drugi raz
    "Aby wykonać izolowaną przetwornicę DC-AC, potrzebujesz następujących
    elementów:

    -Źródło zasilania DC - może to być bateria, panel słoneczny lub inny
    rodzaj źródła zasilania prądu stałego.
    -Moduł przetwornicy DC-AC - moduł ten zawiera wszystkie niezbędne
    elementy do przekształcania prądu stałego w prąd przemienny.
    -Transformator - transformator izoluje wejście DC od wyjścia AC.
    -Kondensatory - kondensatory są używane do filtrowania wyjścia AC.

    Schemat blokowy izolowanej przetwornicy DC-AC przedstawia się
    następująco:"

    I tu schemat ... raczej ideowy-poglądowy, przetwornicy DC-DC.

    cd
    "Aby zbudować izolowaną przetwornicę DC-AC, wykonaj następujące kroki:

    -Zmontuj moduł przetwornicy DC-AC zgodnie z instrukcją producenta.
    -Podłącz źródło zasilania DC do wejścia modułu przetwornicy DC-AC.
    -Podłącz transformator do wyjścia modułu przetwornicy DC-AC.
    -Podłącz kondensatory do wyjścia transformatora.
    "

    trzeci raz - prawie jak wyzej, tylko
    -Źródło zasilania DC
    https://www.amazon.pl/regulowany-Laboratory-Stabiliz
    ator-Przel%C4%85czanie-Majsterkowanie/dp/B09VGMGRGH?
    th=1

    -Moduł przetwornicy DC-AC
    https://kamami.pl/step-up/540318-modul-przetwornicy-
    dc-dc-step-up-3530v-4030v-ark-lm2587.html

    J.

  • 79. Data: 2023-11-27 15:31:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Nov 2023 11:09:02 +0100, J.F wrote:

> [...]
    > -Podłącz transformator do wyjścia modułu przetwornicy DC-AC.
    > -Podłącz kondensatory do wyjścia transformatora.

    No i sie modyfikuje, bo słowa "uczy" raczej nie użyje - pare godzin
    później czwarta odpowiedz brzmi:

    "Aby zrobić izolowaną przetwornicę DC-AC, potrzebujesz następujących
    elementów:

    -Zasilacz DC o napięciu wyjściowym odpowiednim dla twojej aplikacji.
    -Transformator izolacyjny.
    -Układ prostownikowy.
    -Układ falownikowy.

    Schemat blokowy izolowanej przetwornicy DC-AC przedstawia się
    następująco:

    Zasilacz DC

    Transformator izolacyjny

    Układ prostownikowy

    Układ falownikowy

    Zasilacz DC dostarcza napięcia stałego do transformatora izolacyjnego.
    Transformator izolacyjny zapewnia separację elektryczną między
    zasilaniem DC a wyjściem AC.
    Układ prostownikowy przekształca napięcie zmienne z transformatora na
    napięcie stałe.
    Układ falownikowy przekształca napięcie stałe z układu prostownikowego
    na napięcie zmienne o żądanej częstotliwości i napięciu.

    Aby zbudować izolowaną przetwornicę DC-AC, musisz podłączyć elementy
    zgodnie ze schematem blokowym. Poniżej znajduje się opis
    poszczególnych kroków:

    -Podłącz zasilacz DC do transformatora izolacyjnego.
    -Podłącz uzwojenie pierwotne transformatora izolacyjnego do układu
    prostownikowego.
    -Podłącz uzwojenie wtórne transformatora izolacyjnego do układu
    falownikowego.

    W zależności od napięcia i częstotliwości wyjściowej, możesz wybrać
    odpowiednie elementy dla każdego z układów. Na przykład, jeśli
    potrzebujesz przetwornicy o napięciu wyjściowym 230 V i częstotliwości
    50 Hz, możesz użyć następujących elementów:

    -Zasilacz DC: napięcie wyjściowe 24 V
    -Transformator izolacyjny: napięcie pierwotne 24 V, napięcie wtórne
    230 V
    -Układ prostownikowy: mostek prostowniczy z diodami Schottky'ego
    -Układ falownikowy: sterownik falownika i tranzystor IGBT
    "
    I tym razem żadnych obrazków ani linków.

    No i ciekawość mnie zżera:
    -wbudowali jakąś losowość do generatora odpowiedzi?
    -zaczął się uczyc/douczać po poprzednich pytaniach?
    Ale na jakiej podstawie sie uczy - tzn sprawdza czy wiedza dobra?

    -uczenie leci cały czas, w miedzyczasie przeanalizował cos o
    przetwornicach,

    J.

  • 80. Data: 2023-11-27 16:14:58
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 27.11.2023 o 15:31, J.F pisze:

> [...]
    > Ale na jakiej podstawie sie uczy - tzn sprawdza czy wiedza dobra?
    >
    > -uczenie leci cały czas, w miedzyczasie przeanalizował cos o

    Może tutejsze artykuły.

    To często jest zupełnie bez sensu ale bywa, że całkiem ok. Spróbuj np
    taki temat zrealizować samodzielnie "Potrzebuję połączyć się za pomocą
    klienta desktopowego z serwerem domyślnym Matrix, czyli tym na witrynie
    matrix.org. Co mam podać? Jaki adres serwera, identyfikator użytkownika
    itp" a potem zapytaj AI.