  • 81. Data: 2023-11-27 23:26:06
    Temat: Re: Przetwornica DC12 na AC9-12
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 27.11.2023 07:42, J.F wrote:

    > Tylko pytanie powstaje - wystarczy zwykle wahlowanie 50/60Hz,
    > czy lepiej sinus liniowy, czy jakis chopper.

    Ja bym zaczął od "sinusa modyfikowanego", czyli co ~1/4 okresu dajemy
    +12V, 0, -12V, 0 - jak nie będzie zakłóceń na obrazie albo dźwięku to ma
    prawo działać.

    --
    Mirek.

  • 82. Data: 2023-11-28 08:21:40
    Od: "a...@p...onet.pl" <a...@p...onet.pl>

    poniedziałek, 27 listopada 2023 o 15:31:24 UTC+1 J.F napisał(a):
> [...]
    > Zasilacz DC
    > |

    > Transformator izolacyjny
    > |

    > Układ prostownikowy
    > |

    > Układ falownikowy
    >
    > Zasilacz DC dostarcza napięcia stałego do transformatora izolacyjnego.
    > Transformator izolacyjny zapewnia separację elektryczną między
    > zasilaniem DC a wyjściem AC.
    > Układ prostownikowy przekształca napięcie zmienne z transformatora na
    > napięcie stałe.
    > Układ falownikowy przekształca napięcie stałe z układu prostownikowego
    > na napięcie zmienne o żądanej częstotliwości i napięciu.

    Co to za tajemnicze urządzenie "Transformator izolacyjny" zasilany prądem stałym ?
    Z opisu niżej wynika że to dodatkowy falownik czyli masz na myśli układ:
    DC -> falownik "izolacyjny" -> prostownik - > falownik "zwykły" -> urządzenie AC.

    A nie prościej:
    DC -> falownik -> zwykły transformator izolacyjny -> urządzenie AC

    Adam

  • 83. Data: 2023-11-28 09:02:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/11/2023 08:21, a...@p...onet.pl wrote:
    > A nie prościej:
    > DC -> falownik -> zwykły transformator izolacyjny -> urządzenie AC

    Ten trafo izolacyjny bedzie mial 50Hz, więc będzie ogromny.

  • 84. Data: 2023-11-28 09:39:27
    Od: "a...@p...onet.pl" <a...@p...onet.pl>

    wtorek, 28 listopada 2023 o 09:03:22 UTC+1 heby napisał(a):
    > Ten trafo izolacyjny bedzie mial 50Hz, więc będzie ogromny.

    Przy 15W i 12V to chyba nie jakiś kolos, a i przy okazji będzie wygładzał sinusoidę z
    falownika :)

    Adam

  • 85. Data: 2023-11-28 10:30:03
    Od: "a...@p...onet.pl" <a...@p...onet.pl>

    wtorek, 28 listopada 2023 o 09:39:29 UTC+1 a...@p...onet.pl napisał(a):
    > Przy 15W i 12V to chyba nie jakiś kolos, a i przy okazji będzie wygładzał sinusoidę
    z falownika :)

    Dodatkowo, może prościej przy zasilaniu 12V DC zrobić falownik dający 8V AC
    (szczytowe 11,5V)
    i tym transformatorem izolacyjnym podnieść do wymaganych 12V AC

    Adam

  • 86. Data: 2023-11-28 11:59:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Nov 2023 23:21:40 -0800 (PST), a...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > DC -> falownik "izolacyjny" -> prostownik - > falownik "zwykły" -> urządzenie AC.

    ale to nie ja, to sztuczna, tzw. inteligencja :-)

    Podziwiam, bo żeby tak z jakby sensem odpowiedziec na dowolne pytanie,
    to ... nie wiem jak to zaprogramowac.
    Ale w szczegółach sens jest jak widac ... taki sobie :-)

    P.S.
    -napisz wiersz o miłości językiem wyższej matematyki, ale wszystkie
    wyrazy mają się zaczynać na literę c

    "Ciągłość

    Czysta, całkowita,
    Cierpliwa, ciernista,
    Ciekawa, cudna,
    Całkowicie mój stwór.

    Ciągła, ciągle z Tobą,
    Ciągle o Tobie myślę,
    Ciągle Ciebie pragnę,
    Ciągle Ciebie szukam.

    Całun obejmuje nas,
    Cały świat jest w nas,
    Całym sercem kocham Cię,
    Całym sobą pragnę Ciebie.

    Czas mija, ale miłość,
    Ciągle jest w nas,
    Ciągle się rozwija,
    Ciągle się wzmacnia.

    Całuje Cię, kochanie,
    Ciągle i na zawsze,
    Cała moja miłość,
    Całym sobą dla Ciebie.

    (Wyjaśnienie)

    Wiersz ten opowiada o miłości, która jest trwała, nieustanna i pełna
    pasji. Użyte słowa zaczynają się na literę ,,c", co podkreśla jej
    ciągłość i nieprzemijalność."

    Nie zna klasyki, nie zna :-)

    -cyprian cyberotoman cynik - kto to napisał?
    "Nie mam wystarczającej wiedzy na temat tej osoby, aby Ci w tym pomóc.
    Jestem dużym modelem językowym i potrafię komunikować się oraz
    generować tekst w sposób podobny do ludzkiego w odpowiedzi na wiele
    różnych promptów i pytań, ale moja wiedza o tej osobie jest
    ograniczona."

    -kto to jest Klapaucjusz?
    "Klapaucjusz to postać fikcyjna, która występuje w wielu utworach
    literackich, głównie w bajkach i baśniach. Jest to zazwyczaj stary,
    mądry i życzliwy człowiek, który często pomaga bohaterom w ich
    przygodach.

    W bajkach polskich Klapaucjusz jest często przedstawiany jako stary,
    brodaty czarodziej, który mieszka w lesie lub w górach. Jest on znany
    z mądrości i dobroci, a często pomaga bohaterom w ich przygodach.

    Jednym z przykładów Klapaucjusza w literaturze polskiej jest postać z
    bajki "O rycerzu Rychlesławie i pięknej Zubawie". W tej bajce
    Klapaucjusz pomaga Rychlesławowi odzyskać Zubawę, którą porwał
    czarownik.

    Innym przykładem Klapaucjusza w literaturze polskiej jest postać z
    bajki "O dwunastu braciach". W tej bajce Klapaucjusz pomaga dwunastu
    braciom odzyskać ich siostrę, którą porwał czarownik.

    Klapaucjusz jest również popularną postacią w literaturze światowej. W
    bajce "Królewna Śnieżka" Klapaucjusz pomaga Śnieżce przed czarownicą,
    która chce ją zabić. W bajce "Jaś i Małgosia" Klapaucjusz pomaga
    Jaśkowi i Małgosi znaleźć drogę do domu.

    Klapaucjusz jest postacią, która symbolizuje mądrość, dobroć i pomoc.
    Jest to postać, która często pojawia się w literaturze dziecięcej,
    gdzie uczy dzieci, że zawsze warto być dobrym i życzliwym."

    Taa ... znacie tych innych Klapaucjuszów ?

    -co to jest Trurl ?

    "Trurl to postać fikcyjna, która występuje w wielu utworach
    literackich Stanisława Lema, głównie w cyklu "Cyberiada". Jest to
    robot, który jest bardzo inteligentny i zdolny do tworzenia nowych
    wynalazków.

    Trurl jest często przedstawiany jako postać pozytywna, która
    wykorzystuje swoją inteligencję, aby pomagać innym. Jednak jest też
    uparty i często rywalizuje ze swoim przyjacielem, Klapaucjuszem.

    Jednym z przykładów Trurla w literaturze Lema jest postać z
    opowiadania "Trurl i Klapaucjusz". W tym opowiadaniu Trurl i
    Klapaucjusz są konstruktorami, którzy rywalizują ze sobą w tworzeniu
    coraz to bardziej wymyślnych wynalazków.
    "

    zna klasykę :-)

    J.

  • 87. Data: 2023-11-28 13:15:07
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/11/2023 09:39, a...@p...onet.pl wrote:
    > Przy 15W i 12V to chyba nie jakiś kolos

    Kolos. W porownaniu z przetwornicą tej mocy, to jest kilkunastoktrotnie
    większy i cięższy. Nie będzie sie istotnie różnił od obecnej cegły,
    pomijajac już że kupno trafo 1:1 o tej mocy, na niskie napięcie, nie
    jest prostą sprawą.

    > , a i przy okazji będzie wygładzał sinusoidę z falownika :)

    Ona jest dostatecznie gładka.

  • 88. Data: 2023-11-28 16:31:27
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.11.2023 o 13:15, heby pisze:

    > Kolos.
    2x pudełko zapałek.

> [...]
    > większy i cięższy. Nie będzie sie istotnie różnił od obecnej cegły,
    > pomijajac już że kupno trafo 1:1 o tej mocy, na niskie napięcie, nie

    ...ale przecież Tobie chodzi głównie o bezpieczeństwo, żeby niedzielny
    dłubacz nie lizał trafa z 230V.

    Gdzieś padło od Ciebie, że to nie są lata 80'...niestety tu jest jak z
    maszyną parową. Kotła z wodą nie zastąpisz, skoro potrzebna jest para,
    nawet superpłaskągrzałką przepływową (chodzi również o ciśnienie).

    Skoro se wymyślili zegarki popychane 50Hz to trafo być musi.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 89. Data: 2023-11-28 16:37:14
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/11/2023 16:31, LordBluzg(R)?? wrote:
    > ...ale przecież Tobie chodzi głównie o bezpieczeństwo, żeby niedzielny
    > dłubacz nie lizał trafa z 230V.

    Tak. Ale nie nie powoduje, że musze nagle wstawać tam tafo 50Hz.

    > Skoro se wymyślili zegarki popychane 50Hz to trafo być musi.

    Ale nie musi być 50Hz. Na tym polega cała sztuczka: aby *NIE* było trafa
    50Hz, ale było izolowane AC 50Hz.

  • 90. Data: 2023-11-28 18:01:11
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.11.2023 o 16:37, heby pisze:

    > Ale nie musi być 50Hz. Na tym polega cała sztuczka: aby *NIE* było trafa
    > 50Hz, ale było izolowane AC 50Hz.

    To jeszcze wymyśl, jak bez trafa izolować, tym bardziej, że podajesz
    źródło zasilania jako DC :] No chyba nie wymyślisz...znaczy ten kocioł z
    parą musi być :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>