    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przetwornica DC12 na AC9-12
    Date: Thu, 23 Nov 2023 13:51:49 +0100
    <uj8ak9$cht$1$Mirek@news.chmurka.net> <uj8epk$2u35u$1@dont-email.me>
    <2...@g...com>
    <uj9t1s$38fi8$1@dont-email.me>
    <4...@g...com>
    <ujcpfc$b97$2$Janusz@news.chmurka.net>
    <f...@g...com>
    <ujdr0q$7e1$1$Mirek@news.chmurka.net> <ujds0e$3uosi$1@dont-email.me>
    <ujj0k3$531$1$Mirek@news.chmurka.net> <ujj41h$vjb8$1@dont-email.me>
    <8...@g...com>
    <ujjcdi$10tvq$1@dont-email.me>
    <tdgm6vii9g89.pas6ja1vmi53$.dlg@40tude.net>
    <ujkrhv$1arqb$2@dont-email.me>
    <5q7z3qna6737$.178f045y68hfa$.dlg@40tude.net>
    <ujktv2$1b14j$2@dont-email.me> <ujlp6s$3d2jq$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <ujlplt$3d2t9$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ujmus5$1ok08$2@dont-email.me>
    <ujn6tv$3dujg$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ujn8i5$1q1gq$1@dont-email.me>
    <ujn9vg$3e092$1@portraits.wsisiz.edu.pl>

    On 23/11/2023 11:35, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Ale ładowarka telefonu jest podłączona do czego? Do 230V? Czyli nie
    > widzę tutaj zmiany na "bezpieczną", chyba że chodzi Tobie o powerbank,
    > czyli akumulator.

    Chodzi o delegację bezpieczeństwa do producenta ładowarki.

    Ktoś po tamtej stronie zapewnia poprawną izolację. Dziękie temu
    niedzielny hobbysta nie zabije się podpinając trafo.

    > Zatem najbardziej rozsądne, byłaby przetwornica DC/DC step UP dla 9V +
    > dodatkowy generator 50Hz, podawany osobnym pinem. W gnieździe zasilania
    > są wolne piny jeszcze. Ok, wiem, że nie chcesz grzebać w kompie i
    > wyprowadzać przewodu dla 50Hz ale takie coś jest proste i małe.

    Dalej nie o to chodzi. Jak już wyjasniałem w wątku: modyfikacja
    komputera nie wchodzi w grę. To nie jest dla mnie projekt, dla mnie to
    bym powsadzał do środka kilka przetwornic + generator i zasilał całość z
    USB-C. Ale reszta za żadne pieniądze nie zmodyfikuje swoich coraz
    cenniejszych C64, choćby jednym drutem. Porzebny zatem zasilacz
    emulujący faktycze założenia oryginału.