eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPrzetwornica 150kW lub więcejRe: Przetwornica 150kW lub więcej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przetwornica 150kW lub więcej
    Date: Thu, 18 Aug 2016 02:19:13 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 26
    Message-ID: <np2uu5$egq$1@node1.news.atman.pl>
    References: <i...@4...com>
    <noo4ub$kpm$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 31-178-54-211.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1471479557 14874 31.178.54.211 (18 Aug 2016 00:19:17
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 18 Aug 2016 00:19:17 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.2.0
    In-Reply-To: <1...@g...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:704320
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-08-17 o 09:06, m...@w...pl pisze:
    >> Z drugiej strony, myślę że byłoby to bez sensu robić przetwornicę ze
    >> stałym wyjściem 600V, po to, żeby następnie puszczać to na rezystory
    >> rozruchowe i osłabienia wzbudzenia. Lepiej byłoby wszystkie silniki
    >> przerobić z szeregowych na obcowzbudne i każdy silnik indywidualnie
    >> zasilać czteroprzewodowo - 2 do stojana, 2 do wirnika z osobnych źródeł
    >> napięciowych. W ten sposób zyskujesz oszczędność energii (tańszy
    >> wozokilometr, nie bez znaczenia w przypadku wagonu retro!), mniejszą
    >> awaryjność (odpada troska o oporniki WN, układ rozrządu - wiekowy i
    >> części do niego brak) a także dowolnie kształtowalną charakterystykę
    >> silników. W szczególności można by sterownik zaprogramować tak, żeby
    >> dokładnie emulował charakterystykę silnika szeregowego, tzn. Is = k*Iw,
    >> gdzie Is - prąd stojana, Iw - prąd wirnika, k - współczynnik bliski
    >> jedności. Wówczas moment obrotowy, będący iloczynem obydwu prądów jest w
    >> praktyce proporcjonalny do kwadratu prądu.
    >>
    >> Można by też te stare oporniki WN podpiąć do osobnej gałęzi
    >> przetwornicy, gdzie służyłyby jako obciążenie przy hamowaniu
    >> elektrodynamicznym no i chyba do ogrzewania wnętrza one też służyły.
    >
    > Tomek, my tu o taborze retro zachowanym w celach muzealnych w jednej sztuce. To
    mozna zrobic tylko po co. Zamiast tego przewoznik zakupil nowy sprzet ktory to
    wszystko ma + jeszcze silniki AC.
    >

    Trudno powiedzieć o tym wagonie zachowany w celach muzealnych, bo raczej
    odbudowany z rozkradzionego, gnijącego truchła bez dokumentacji, na
    intuicję i na podstawie tego, co pamiętali emerytowani mechanicy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: