-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Przetwornica 150kW lub więcej
Date: Thu, 18 Aug 2016 02:19:13 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 26
Message-ID: <np2uu5$egq$1@node1.news.atman.pl>
References: <i...@4...com>
<noo4ub$kpm$1@node1.news.atman.pl>
<1...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 31-178-54-211.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1471479557 14874 31.178.54.211 (18 Aug 2016 00:19:17
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 18 Aug 2016 00:19:17 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.2.0
In-Reply-To: <1...@g...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:704320
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2016-08-17 o 09:06, m...@w...pl pisze:
>> Z drugiej strony, myślę że byłoby to bez sensu robić przetwornicę ze
>> stałym wyjściem 600V, po to, żeby następnie puszczać to na rezystory
>> rozruchowe i osłabienia wzbudzenia. Lepiej byłoby wszystkie silniki
>> przerobić z szeregowych na obcowzbudne i każdy silnik indywidualnie
>> zasilać czteroprzewodowo - 2 do stojana, 2 do wirnika z osobnych źródeł
>> napięciowych. W ten sposób zyskujesz oszczędność energii (tańszy
>> wozokilometr, nie bez znaczenia w przypadku wagonu retro!), mniejszą
>> awaryjność (odpada troska o oporniki WN, układ rozrządu - wiekowy i
>> części do niego brak) a także dowolnie kształtowalną charakterystykę
>> silników. W szczególności można by sterownik zaprogramować tak, żeby
>> dokładnie emulował charakterystykę silnika szeregowego, tzn. Is = k*Iw,
>> gdzie Is - prąd stojana, Iw - prąd wirnika, k - współczynnik bliski
>> jedności. Wówczas moment obrotowy, będący iloczynem obydwu prądów jest w
>> praktyce proporcjonalny do kwadratu prądu.
>>
>> Można by też te stare oporniki WN podpiąć do osobnej gałęzi
>> przetwornicy, gdzie służyłyby jako obciążenie przy hamowaniu
>> elektrodynamicznym no i chyba do ogrzewania wnętrza one też służyły.
>
> Tomek, my tu o taborze retro zachowanym w celach muzealnych w jednej sztuce. To
mozna zrobic tylko po co. Zamiast tego przewoznik zakupil nowy sprzet ktory to
wszystko ma + jeszcze silniki AC.
>
Trudno powiedzieć o tym wagonie zachowany w celach muzealnych, bo raczej
odbudowany z rozkradzionego, gnijącego truchła bez dokumentacji, na
intuicję i na podstawie tego, co pamiętali emerytowani mechanicy.
Najnowsze wątki z tej grupy
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
Najnowsze wątki
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-18 Warszawa => Frontend Developer (JS, React) <=
- 2025-01-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-18 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-18 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]