eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPrzetwornica 150kW lub więcejRe: Przetwornica 150kW lub więcej
  • Data: 2016-06-07 10:30:18
    Temat: Re: Przetwornica 150kW lub więcej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:it2clbdhtaunfl8q37p9l0c6so5tnf127m@4ax.
    com...
    >Tak w związku ze zmianą napięcia na WKD z 600V na 3kV i związanym z
    >tym unieczynnieniem zabytkowego wagonu EN80, nasunęła mi się pewna
    >myśl - a gdyby ktoś się tak uparł i chciał zrobić do niego
    >przetwonicę
    >obniżającą z 3kV na te 600V?

    Prosciej moze byc wymienic silniki i osprzet sterujacy.
    Ewentualnie cale wagony, jesli stare wymagaja kosztownych remontow.

    >Jak buduje się przetwornice o mocach
    >liczonych w setkach kilowatów?

    A sa takie na setki MW i setki kV :-)

    >Klucze to "nie problem" skoro są
    >falowniki trakcyjne z wielkimi IGBT. Wiadomo że będzie to
    >pełnomostkowy push-pull, ale skąd np. wziąć rdzeń? W katalogu

    Moze nie trzeba skoro ma zasilac silniki ?

    >A może taką
    >przetwonicę buduje się po prostu z kilku mniejszych, pracujących na
    >wspólne obciążenie?

    To tez bywa stosowane, a przy okazji - latwy serwis i bezawaryjna
    praca - tzn urzadzenie nadal dziala, jak np 3 z 4 sa dobre :-)

    >A może bierze się rdzenie w kształcie
    >prostopadłościanu i składa potrzebny rdzeń jak z cegieł? :-)

    W lokomotywach masa nie jest problemem, a nawet pozadana, to mozna
    zrobic trafo z blach, na 50 czy 500Hz ... ba - niektore koleje jezdza
    na AC 16.67 Hz.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: