  • Data: 2010-12-24 23:29:44
    Temat: Re: Przetwornica 12VDC/230VAC, 1kVA sinus ?
    Od: M <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Gru, 23:21, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:
    > b dzie bola zasilacz buforowy o takiej mocy, bo zazwyczaj UPSy nie
    > chc z agregatami kolaborowa i atwiej doda energi od strony
    > akumulator w. Tylko pytanie, czy SmartUPS nie jest za m dry i nie
    > "zdziwi si ", e na akumulatorze napi cie nie chce spada ...

    Rzeczywiście nie każdy UPS współpracuje, ale dobry on-line powinien
    dać radę. Od kilku lat mam MGE EX40 i współpracuje (akceptuje szeroki
    zakres napięć, natomiast wykrywa nadmierny spadek częstotliwości co
    akurat jest pożyteczne - chroni agregat przed przeciążeniem, chwilowo
    odłączając się). Ale niedawno się zdziwiłem - kilkuletni polski ETA
    700VA (nie on-line) też daje radę (nie przełącza co chwilę na
    baterię), choć taki np. Powerware 5125 przełącza co chwilę. Widać
    polski projektowany pod nie najlepszą jakość naszego prądu...

    Ale swoją drogą, taka przetwornica zasilana 12V z samochodu też może
    mieć sens - jeśli to diesel z odpowiednio wydajnym alternatorem i
    dużym akumulatorem (i przetwornica raczej zamontowana w samochodzie -
    zasilanie krótkimi grubymi przewodami z alternatora, nie z gniazda
    zapalniczki).