  • Data: 2010-12-28 10:08:04
    Temat: Re: Przetwornica 12VDC/230VAC, 1kVA sinus ?
    Od: ici <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-25 13:19, BartekK pisze:
    > Z gniazda zapalniczki pobrać 1kW (+ straty na sprawności tej
    > przetwornicy) to byś mógł chyba tylko w kamazie. Realnie większość aut z
    > XX i XXI wieku ma zapalniczkę zabezpieczaną bezpiecznikiem 10A czyli
    > ~120W maks.

    Panowie mylimy pojęcia.
    Alternator samochodowy służy TYLKO do naładowania odłączonego na ten
    czas akumulatora w sytuacji awarii dłuższej niż doba. Żadnej pracy
    on-line z samochodem. Alternator 80A więc ma czym ładować. Kable to
    nieistotny szczegół i nie o kable i zapalniczki tu idzie.
    Mam akurat akumulator 100Ah/12V jeszcze w dobrej formie i ze 2-wie
    60-tki. Żal tego nie wykorzystać.
    Zakładam (nie liczyłem tego), że czas ładowania z samochodu ok. 2-3
    godz. przy tej pojemności i dorywczym obciążeniu powinno wystarczyć na
    ok. dobę. Czyli najpierw na naładowanych akumulatorach nagrzać chałupę
    na ful (gazem) i jak mocno się oziębi po paru/nastu godz. powtórka. Jak
    starczy jeszcze na jakieś minimalne oświetlenie diodowe czy
    świetlóweczka 7W zamiast świeczki, to in plus.
    Dopiero po rozładowaniu akumulatora/ów ostateczny ratunek w postaci
    samochodu. Zakładam, że będzie to kolejna doba awarii, statystycznie
    mniej prawdopodobna.
    W przyszłości marzy mi się fotowoltaika na dachu zamiast samochodowego
    generatora. Do tego też sin przetwornica jest jak najbardziej wskazana.
    Ponieważ w tym planie przetwornica jest elementem kluczowym, zarówno na
    dziś, jak i na jutro. Dlatego od niej chcę zacząć.
    Zniechęca mnie próbowanie, czy aby ten czy inny UPS raczy
    współpracować w takich czy innych warunkach. Warunki są spartańskie,
    dlatego zamiast wyrafinowanej elektroniki zabezpieczeń UPS'a, potrzebuję
    prosty falownik z pdst. zabezpieczeniem zwarciowo-przeciążeniowym
    załączany ręcznie. Nie wybrednym co do źródła zasilania (akumulator za
    duży, czy za mały, czy jaki tam sobie "zobaczy"). Do tego dokumentację w
    razie uszkodzenia.

    Potrzebuję urządzenie o parametrach ok. 1kVA/230V/50Hz/sin/(10-15%),
    proste, pewne, ręczne załączane wajchą, zasilane z akumulatorów
    samochodowych 12V,60-100Ah, w miarę bezobsługowe (wyjątek akumulator),
    odporne na przeciążenia rozruchowe, miej chętnie z softstartem.