  • 51. Data: 2014-01-22 10:06:21
    Temat: Re: Przetarg na samochody egzaminacyjne :)
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Po pierwsze to trzeba było czytać co napisałem oraz materiał
    > który podlinkowałem, a po drugie nie nazywaj przetargu na
    > 19 samochodów w cenie 9,12zł tanim wynajmem.

    A jak mam nazwać? "Patologia" byłaby wtedy gdyby WORD za łapówkę wybrał
    droższą ofertę.

    > ...i od lat występują patologie przy takich przetargach...

    Zafiksowałeś się na tym słowie. Czy jak dostaję promocyjną czekoladkę za
    darmo to tez jest patologia? Czy może chcesz powrotu cen regulowanych?

    > O czym Ty piszesz? Znacznie poniżej rynkowych? To normalne, że przy
    > większych partiach ceny są niższe, ale nie 0,84zł za samochód.
    > Tego nie da się nazwać ceną minimalną.

    Ale jakie to ma znaczenie czy to jest 1zł czy 10tys zł? Urząd rozpisał
    przetarg i wybrał najkorzystniejsza ofertę. Patologia byłaby wtedy gdyby jej
    nie wybrał.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 52. Data: 2014-01-22 10:09:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > No tak, ale pomyslmy dalej ... kto placi za punkt 1 ? Tamci panstwo ?
    > Akcjonariusze producenta, czy nabywcy wozow tej marki ?

    Już pisałem wzrasta sprzedaż samochodów tej marki (ale nie napędzają tego
    szkoły tylko zwykli konsumenci) a wiadomo większa sprzedaż przy tych samych
    kosztach stałych to większy zysk. To po prostu rodzaj reklamy.

    > Gdzies tam jeszcze jest kwestia ze szkoly musza nowe sprzety co 2 lata
    > kupowac

    I tak muszą. Więc dopóki WRORD nie kupi np. mercedesów sprawiając że szkoły
    musza kupić _droższe_ auta to dla szkół nie ma znaczenia jaka markę WORD
    wybierze.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 53. Data: 2014-01-22 10:46:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wiwo nic_tu_nie_ma@po_czta.pl ...

    > Dziś nie wystarczy nauczyć się kilkuset pytań na pamięć, tylko trzeba
    > zacząć myśleć i mieć podstawową wiedzę o prowadzeniu samochodu.

    Jeżeli widziałes niektore pytania, to wiesz, ze czasami myslenie trzeba
    wyłączyc...

  • 54. Data: 2014-01-22 11:24:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości

> [...]
    >tego szkoły tylko zwykli konsumenci) a wiadomo większa sprzedaż przy
    >tych samych kosztach stałych to większy zysk. To po prostu rodzaj

    No nie wiem czy masz racje.
    W koncu sporo osob robi PJ w wieku 18-19 lat, czyli na garnuszku
    rodzicow.
    Nikt ich tam pytal nie bedzie jaki chca samochod.
    A jeszcze im doradza ze pierwszy samochod to najlpiej stara uzywka.

    A ze na ~2h jazdy w word przypada ze 30h w szkolach jazdy, to mowimy o
    ok 300 pojazdach ... i to juz nie jest malo ..

    J.

  • 55. Data: 2014-01-22 11:29:31
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > Nikt ich tam pytal nie bedzie jaki chca samochod.
    > A jeszcze im doradza ze pierwszy samochod to najlpiej stara uzywka.

    Oni i tak nie kupią nowego auta. Walka jest o młode kobiety co prawko robią
    w wieku 30 lat, bo nagle się zorientowały że przy małych dzieciach się
    przydaje :-) Albo właśnie dostały lepsza pracę ale w sąsiednim mieście.

    > A ze na ~2h jazdy w word przypada ze 30h w szkolach jazdy, to mowimy o ok
    > 300 pojazdach ... i to juz nie jest malo ..

    Tyle że szkoły jazdy kupują auta ze zniżką, więc nie da się obronić tezy, że
    WORD oszczędza kosztem szkół. Dla porównania 30s reklamy telewizyjnej w tzw.
    prime time to od kilku do kilkudziesięciu tysięcy zł. Wystarczy że Hyundai
    zaoszczędzi na kilku spotach i już wyjdzie na swoje.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 56. Data: 2014-01-22 11:36:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-22 06:53, J.F. pisze:

    >Wpadłeś we własne sidła - skoro tak, to dlaczego nie mogą zdawać na
    >samochodzie szkolnym, a muszą na wordowskim?

    Dopuszczam taka wersje ... ale pare wad wymienilem.

    >...a pół świata uważa inaczej. Osoba zdająca egzamin to ktoś kto
    >jeździł potrafi. To nie kurs dla początkujących.

    A jednak wiadomo ze taki mlody kierowca, nawet po zaliczonym egzaminie
    jest sporym zagrozeniem.

    Na razie to wiem o USA, byc moze UK ... gdzie te "pol swiata" ?

    >Nie kombinuj.

    Ale o co chodzi ?

    >Bardzo istotne - skoro jest taki obowiązek to go przytocz.
    >Zobaczymy czy jest potrzeba 4 kamer + głos, a może wystarczy
    >w samochodzie założyć rejestrator wypożyczany np. w WORD czy
    >szkole, która i tak różne rejestratory posiada.

    Obowiazki mozna dopasowac do koncepcji, ale montaz kamery w aucie to
    nie taka trywialna sprawa.
    Ale moze i wystarczy jedna na przyssawke.

    >Nie o tym była mowa. Mowa była o tym, jaki jest obowiązek w tej
    >materii.

    Ty sie upierasz przy aktualnych przepisach, a ja mowie ze kamera/y
    dobra rzecz.
    Wiec jak mam do wyboru auto a word z gotowym zestawem, a wypozyczanie
    ze szkoly czegos nie sprawdzonego ...

    >W gazetach to różne rzeczy piszą i niestety zbyt często w to
    >wierzysz:>

    O pismakach mam zdanie wyrobione, ale na czyms trzeba sie oprzec.

    Ze egzaminatorzy brali i w miare mozliwosci beda brali lapowki to
    pewne i bez gazet :-)

    (...)

    >To jest przetarg, a nie darowizna i nie pisz że "bardzo drogie nie
    >sa",

    Przy tej cenie to jednak darowizna :-)

    >ponieważ za 0,84zł udało się włącznie z wyposażeniem dodatkowym
    >i serwisem je w WORD "zainstalować".

    Porsche jakos nie chce podniesc sprzedazy w podobny sposob ...

    >Poproszę od Ciebie definicję 'tanio', ponieważ oferta wynajmu 19
    >samochodów za ~9zł na 2 lata (chyba) pod tę definicję raczej nie
    >podpada.

    A jakby bylo za pol ceny (tzn pol utraty wartosci pojazdu przez okres
    wynajmu) ?

    Wordy od lat dostaja pojazdy dosc tanio.
    Ale coz zrobic - jest przetarg, sa oferty, wygrywa najtansza.

    J.

  • 57. Data: 2014-01-22 12:00:07
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-01-22 10:06, Ergie pisze:

    > A jak mam nazwać? "Patologia" byłaby wtedy gdyby WORD za łapówkę wybrał
    > droższą ofertę.

    A jak za łapówkę bierze tańszą to już nie jest patologia?
    Nie podkładaj się tak banalnie:P

    > Zafiksowałeś się na tym słowie.

    Coś ci nie pasuje w tym słowie? Chętnie wytłumaczę...

    > Czy jak dostaję promocyjną czekoladkę za
    > darmo to tez jest patologia?

    To zależy jaka będzie ta czekolada i komu się ją daje.

    > Czy może chcesz powrotu cen regulowanych?

    To jakiś twój kolejny absurdalny pomysł, który wynikać może
    w zasadzie tylko z braku argumentów.

    > Ale jakie to ma znaczenie czy to jest 1zł czy 10tys zł?

    Jeżeli chodzi o sytuację to zasadnicze.

    > Urząd rozpisał
    > przetarg i wybrał najkorzystniejsza ofertę. Patologia byłaby wtedy gdyby
    > jej nie wybrał.

    Nie jest prawdą powyższe.

  • 58. Data: 2014-01-22 12:12:23
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-01-22 10:09, Ergie pisze:

    > Już pisałem wzrasta sprzedaż samochodów tej marki (ale nie napędzają
    > tego szkoły tylko zwykli konsumenci) a wiadomo większa sprzedaż przy
    > tych samych kosztach stałych to większy zysk. To po prostu rodzaj reklamy.

    Pamiętasz co napisałem na początku?
    "Wykorzystywanie WORD do promocji sprzedaży konkretnego modelu pojazdu
    (konkretnej marki) jest doskonałym pomysłem:>"

    Ty to wręcz potwierdziłeś i nadal udowadniasz, że nie jest to sytuacja
    patogenna i wszystko jest w porządku.

  • 59. Data: 2014-01-22 13:25:26
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > (konkretnej marki) jest doskonałym pomysłem:>"

    > Ty to wręcz potwierdziłeś i nadal udowadniasz, że nie jest to sytuacja

    Nie ja po prostu nie żyję w próżni i uważam, że WORD w sytuacji gdy
    przeprowadza egzaminy na swoich autach to _jakieś_ auta musi mieć, więc
    zawsze jakieś będzie "promował".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 60. Data: 2014-01-22 13:47:36
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup

    > Jeżeli chodzi o sytuację to zasadnicze.

    A 2zł?, a 3zł, ... a 9999zł?
    Gdzie jest granica która według Ciebie zaczyna tę tzw. "patologię"?

    Ach znowu morze argumentów :-)

    Pozdrawiam
    Ergie