  • 1. Data: 2012-03-20 19:12:56
    Temat: Przeszczepienie ABS do SV1000
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Hej,
    Dalem dupy i zaliczylem szlifowanie asfaltu (samochod zmienial pas tuz
    przed moim przednim kolem, wiec nacisnalem z calej sily przedni hamulec i
    sie wywrocilem. A kierowca samochodu po tym jak sie upewnil, ze wstalem o
    wlasnych silach uciekl - wiec nici z ubezpieczenia). Pomimo trenowania
    hamowania awaryjnego nadal w sytuacjach krytycznych zdaza mi sie scisnac
    bezmyslnie klamke, najwyrazniej zbyt slabo ogarniam sprzet, zeby sie tego
    nauczyc. W zwiazku z tym pomyslalem sobie, ze moze dalo by rade przeszczepic
    ABS z SV650SA do mojej SV1000. Da sie to zrobic, czy to absolutnie niemozliwe
    i takie druciarstwo zakonczy sie smutno?

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 2. Data: 2012-03-20 19:22:11
    Temat: Re: Przeszczepienie ABS do SV1000
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-03-20 20:12, Piotr Klimek pisze:
> [...]
    > ABS z SV650SA do mojej SV1000. Da sie to zrobic, czy to absolutnie niemozliwe
    > i takie druciarstwo zakonczy sie smutno?

    Obojczyka nie złamałeś?
    Kumpel w podobnej sytuacji skończył w gipsie.

    Jeśli pamiętasz numery samochodu - powalcz o ubezpieczenie. Prawie na
    pewno się przyzna, chyba, że cwaniak.

  • 3. Data: 2012-03-20 19:28:36
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 20 Mar 2012 20:22:11 +0100) ktos podajacy sie za Marcin N
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Obojczyka nie złamałeś?
    > Kumpel w podobnej sytuacji skończył w gipsie.

    Nie, skonczylo sie na wybitym kciuku. Straty w sprzecie i ciuchach sa
    dosc spore niestety. Ale grunt, ze udalo sie zakonczyc lot w jednym
    kawalku.

    > Jeśli pamiętasz numery samochodu - powalcz o ubezpieczenie. Prawie na
    > pewno się przyzna, chyba, że cwaniak.

    Nie pamietam numerow. Wracalem z toru, gdzie przez 5 godzin katowalismy
    PitBajki, myslami bylem juz pod prysznicem. Jechalem spokojnie lewym
    pasem az w pewnym momencie zobaczylem przed przednim kolem kufer auta.
    Automatycznie wcisnalem klamke do konca i polecialem na asfalt. Auto sie
    zatrzymalo niedaleko ale w momencie gdy wstalem i zaczalem sciagac
    motocykl na pobocze odjechalo. Numerow nie zapamietalem.

    Jestem pewny, ze w tej sytuacji ABS by mi uratowal dupe.

  • 4. Data: 2012-03-20 19:34:22
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał

    > W zwiazku z tym pomyslalem sobie, ze moze dalo by rade przeszczepic
    > ABS z SV650SA do mojej SV1000. Da sie to zrobic, czy to absolutnie niemozliwe
    > i takie druciarstwo zakonczy sie smutno?

    Pomijając względy formalne (homologacja) technicznie w praktyce
    nie do zrobienia.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 5. Data: 2012-03-20 19:41:44
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-03-20 20:28, Piotr Klimek pisze:
> [...]
    > motocykl na pobocze odjechalo. Numerow nie zapamietalem.
    >
    > Jestem pewny, ze w tej sytuacji ABS by mi uratowal dupe.

    Tak czy siak - zgłoś to na policję.
    I zgłoś, że sprawca uciekł. Może go znajdą na jakimś monitoringu.

    Kumpel, który złamał obojczyk - też od razu zmienił motocykl na taki z
    ABSem.

  • 6. Data: 2012-03-20 19:44:08
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 20 Mar 2012 20:34:22 +0100) ktos podajacy sie za Hinek
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Pomijając względy formalne (homologacja) technicznie w praktyce
    > nie do zrobienia.

    A moglbys z ciekawosci napisac dlaczego to takie skomplikowane? Wydawalo
    mi sie, ze to kwestia czujnika na przednim kole, centralki sterujacej i
    pompy.

    Jesli chcialbym przelozyc ABS z SV650SA do SV650S to tez byloby to takie
    skomplikowane?

  • 7. Data: 2012-03-20 19:53:37
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w
    wiadomości news:slrn.pl.jmhmip.4g8.usenet@piko.homelinux.net...
    > Jechalem spokojnie lewym
    > pasem az w pewnym momencie zobaczylem przed przednim kolem kufer auta.

    Czyli zasnąłeś? Bo nie bardzo rozumiem...

    --
    Grzybol

  • 8. Data: 2012-03-20 19:55:11
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 20 Mar 2012 20:53:37 +0100) ktos podajacy sie za Grzybol
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Czyli zasnąłeś? Bo nie bardzo rozumiem...

    Niech bedzie, ze zasnalem.

  • 9. Data: 2012-03-20 19:58:49
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 20 Mar 2012 20:41:44 +0100) ktos podajacy sie za Marcin N
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Tak czy siak - zgłoś to na policję.
    > I zgłoś, że sprawca uciekł. Może go znajdą na jakimś monitoringu.

    Jakos nie chce mi sie wierzyc w metody rodem z CSI, komus by sie musialo
    baaaardzo chciec.

    > Kumpel, który złamał obojczyk - też od razu zmienił motocykl na taki z
    > ABSem.

    Nie mam aktualnie zadnego kandydata na kolejne moto zamiast SV, w nim
    brakuje mi tylko ABSu :)

  • 10. Data: 2012-03-20 20:00:52
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w
    wiadomości news:slrn.pl.jmho4l.4g8.usenet@piko.homelinux.net...
    > Dnia (Tue, 20 Mar 2012 20:53:37 +0100) ktos podajacy sie za Grzybol
    > wyklawiaturowal co nastepuje:
    > Niech bedzie, ze zasnalem.

    Spanie za kierownicą motocykla jest śmiertelne. Nie lekceważ tego:-) A tak
    na poważnie: po prostu dałeś dupy. Ale zawsze musi byc czyjas wina:-)
    Prawdziwy maczo sie nie przyznaje do bledow. Samochody nie zapierdalają aż
    tak, żeby pojawiać się znikąd. Chyba że porwali go kosmici i wypuscili
    akurat przed Tobą:-) Walnij się w klatę, przyznaj, że dałeś dupy i obiecaj
    że więcej tak nie zrobisz. Nauczka jak każda inna - ta o tyle idealna, że
    żyjesz i nie jeździsz na wózku. Spójrz na to w ten sposób a będziesz
    bardziej samokrytyczny a co za tym idzie, będziesz bezpieczniej jeździł,
    czego Tobie i tym co obok Ciebie życzę:-)

    --
    Grzybol