  • Data: 2014-03-31 09:51:30
    Temat: Re: Przesyłanie większych ilości danych przez CAN
    Od: Atlantis <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 31 marca 2014 01:48:41 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Z 3 znaków iAT+) można od razu zrezygnować, po co je powtarzać skoro
    > zawsze wystepują? :-)

    Te trzy znaki powinny zostać. Standardowo stosuje się je celem odróżnienia zapytania
    od odpowiedzi. Zwykle po wykonaniu polecenie przychodzi oś takiego:

    +LED: 1,0

    > Po co dwa znaki na terminowanie linii? Jeden wystarczy. A właściwie
    > po co terminowanie linii, fixed size packed rozwiąze problem

    Masz rację. W tym przypadku faktycznie można z nich zrezygnować. W pakietach UDP też
    ich nie przesyłam, kończąc linię pojedynczym znakiem NULL. Znaczenie mają tylko w
    komunikacji RS232, gdzie trzeba jakoś wydzielić poszczególne linie.

    > terminowania... itd. Format konunikatow AT nic nie wnosi oprócz tego
    > że ładnie wygląda dla człowieka a dość komplikuje komunikację.
    > Nie upierałbym się go stosowac przy komunikacji włącz/włącz.

    Zgodziłbym się, gdybym musiał pisać ich obsługę od podstaw. Istnieją jednak całkiem
    fajne biblioteki, z których lubię korzystać. Dlatego zależy mi, żeby interfejs (w tym
    przypadku CAN) umożliwiał przesyłania danych w kompatybilnym formacie.

    Osiem bajtów to po prostu za mało jak na wygodną obsługę komend AT. Nawet jeśli
    zrezygnuję ze standardowych trzech pierwszych znaków albo terminowania linii.
    Wystarczy, że trzeba będzie wysłać więcej wartości, albo wartość będzie zapisywana
    przy użyciu kilku cyfr ASCII (np. współczynnik wypełnienia PWM).