    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Przesiadka z szosy na enduro - jakie moto kupić
    Date: Fri, 10 Sep 2010 10:54:41 +0200

    On 2010-09-10 09:58:40 +0200, rafał <r...@g...com> said:

    > Nad czym się zastanawiam:
    > 1) EXC 200 - super sprzęt, leciutki, moc ok. Boję się tylko kopajki i
    > krókiego zasięgu

    To zacznij się jeszcze bać (choć nie ma czego) remontów co sezon-dwa.

    > 2) DRZ 400 - chyba najlepszy dla mnie (rzadkie przeglądy), ale trochę
    > ciężkawy i drogi.

    Optymalny wybór IMHO na początek.

    > 3) LC4 - podoba mi się, że można kupić starszą sztukę w dobrym
    > stanie i niezłej cenie, też niestety ciężkawy, ale podobno niezniszczalny

    Ciężki, w terenie mocy nie wykorzystasz, na asfalcie w zestawie
    offroadowym też nie do końca. Ale fajny, ja go dalej strasznie lubię.

    > 4) WR 250/400 - sprzęty wydają się bardzo ok. Serwis mnie nie zje?
    > Warto?

    250 jak już. Owszem, sprzęty wymagające serwisowo. Ale jeśli nie
    straszna jest Ci samodzielna zmiana oleju czy kontrola luzów
    zaworowych, to ok.

    > 5) KLX 300 - niestety praktycznie niespotykany i stosunkowo drogi,
    > choć wygląda ciekawie

    Też fajny, choć konstrukcja trąci już myszką. Jakiś czas temu bywały
    problemy z dostępnąścią gratów.

    Z tych co wymieniłeś ja bym kolejność fajności pod to, co opisałeś
    ustawił tak: DRZ, WR250/EXC200, KLX300, LC4. Ew. jeszcze jeśli ma być
    tanio, nieśmiertelne (choć coraz częściej w stanie agonalnym) DR350.

    > Niestety żadnego z tych sprzętów jeszcze nie dosiadałem. Proszę o rady.
    > Może ktoś w Wawie lata na takich sprzętach i da się karnąć?

    Kumpel ma tu do sprzedania DRZtę w wersji tylko kopanej, trochę
    odrapana, ale technicznie OK, wisi na otomoto.

    de Fresz