  • 11. Data: 2010-05-04 14:00:33
    Temat: Re: Przesiadanie sie z cyfr na analogi
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 5/4/2010 3:26 PM, kamil pisze:

    > Robisz zdjecia jednorazowa malpa bez pomiaru swiatla i autofocusa, czy

    Tak trudno wyobrazić sobie lustrzankę bez elektroniki? :-)

    > moze lustrzanki cyfrowe odstaja tak bardzo od analogowych? Tego
    > ostatniego akurat wcale nie zauwazylem.

    Współczesne? Tak, masz rację, różnią się wyłącznie nośnikiem na którym
    zdjęcie jest utrwalane, jeśli chodzi zaś o same aparaty to i w jednych i
    w drugich widać olbrzymi przerost formy nad treścią.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 12. Data: 2010-05-04 14:10:33
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 5/4/2010 3:18 PM, Piotr Sz. pisze:

    > Przed przesiadka z analoga kupilem ... Po testach
    > wyszlo mi, ze w moim przypadku jak robie max 30x40 nie ma sensu utrzymywac
    > dluzej ciemni...

    Pisałeś już to kiedyś.

    > Nikt Ci nie zabroni ostrzyc recznie i mierzyc swiatlo zewnetrznym
    > swiatlomierzem robiac syfra.

    No i tu wchodzimy w kwestie poniekąd pozamerytoryczne, cyfrówka z
    obiektywem które umożliwią mi sensowne ostrzenie ręczne jest jakieś 100
    razy droższa niż aparat którym robię zdjęcia obecnie :-)

    > ... Jak ktos
    > tylko ma na tyle czasu aby sobie pozwolic na spedzenie go w ciemni, to
    > bardzo polecam...

    Ja również :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 13. Data: 2010-05-04 14:22:54
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Tak trudno wyobrazić sobie lustrzankę bez elektroniki? :-)

    Mozesz cyfrowa przestawic w tryb M i wylaczyc AF. Efekt ten sam i przewaga
    zenita maleje. ;)

    > Współczesne? Tak, masz rację, różnią się wyłącznie nośnikiem na którym
    > zdjęcie jest utrwalane, jeśli chodzi zaś o same aparaty to i w jednych i w
    > drugich widać olbrzymi przerost formy nad treścią.

    Wszystko ma swoje zastosowanie, choc masz racje ze przed epoka 150-polowego
    pomiaru matrycowego z detekcja kocich pyskow tez tworzono piekne zdjecia.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 14. Data: 2010-05-04 14:25:55
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 04 May 2010 14:29:00 +0200, romek76 napisał(a):

    > Niektorzy, jak wiadomo, przesiadaja sie z cyfr na analogi. Nie jest duzo takich
    > osob, ale sa...
    >
    > Bardzo jestem ciekaw, jakie czynniki skladaja sie na to?:)

    Obrzydzenie do komputerów - niektórzy muszą przed nim siedzieć cały dzień,
    to potem w weekend chcą się zająć czymś "nieskomputeryzowanym".
    Też tak miałem przez chwilę. Do czasu aż nie znalazłem lepszych hobby
    "odelektronizowujących" ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 15. Data: 2010-05-04 14:53:58
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 5/4/2010 4:22 PM, kamil pisze:

    > Mozesz cyfrowa przestawic w tryb M i wylaczyc AF. Efekt ten sam i

    Patrz na odpowiedź jaką dałem Piotrowi Sz.

    > przewaga zenita maleje. ;)

    No no nooo, nawet ja nie jestem tak krytycznie nastawiony do cyfrówek ;-)

    Uwierz, są takie które, z trudem bo z trudem, ale potrafią dorównać
    Zenitowi :D

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 16. Data: 2010-05-04 14:56:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik <q...@g...com> napisal w
    > On 4 Maj, 14:29, "romek76"
    > Czesc cofrofotografow jest w posiadaniu swych starszych analogow,
    > wraca czasami do przeszlosci,
    > bo lubi miec fotki prawie prosto z aparatu na papierze.

    Kupuje sie aparat HP, drukarke HP, i wystarczy polaczyc kabelkiem
    :-P

    > Robie tez to czasami, filmy znow nie sa takie drogie, a wywolanie
    > jak
    > za darmo.

    To sie skonczy wkrotce :-)

    J.

  • 17. Data: 2010-05-04 15:04:10
    Od: JD <j...@g...com>

    On 4 Maj, 16:22, "kamil" <k...@s...com> wrote:
    > "Dariusz Zygmunt" <i...@a...net> wrote in message

    > Mozesz cyfrowa przestawic w tryb M i wylaczyc AF. Efekt ten sam i przewaga
    > zenita maleje. ;)

    Niektórzy nie chcą płacić za coś, czego nie chcą używać.

    JD

  • 18. Data: 2010-05-04 15:59:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Profesor Nic" <p...@g...com>
    >Najbardziej ciagnie mnie do filmu: "autentyczne" B&W,

    No gdzie, przeciez to krzem [poza x3] jest autentycznie B&W, kolor
    jest na to sztucznie nalozony :-)

    >natychmiastowosc i cala zabawa z polaroidem.

    Cyfra nie jest bardziej natychmiastowa ?

    >Poza tym zauwazylem, ze troche inaczej mysle kiedy
    >fotografuje na filmie, jakby wiecej ;)

    Kup sobie mniejsza karte :-)

    J.

  • 19. Data: 2010-05-04 16:28:07
    Od: "Piotr Sz." <a...@a...pl>

    > Pisałeś już to kiedyś.

    Bo to IMHO iststotne spostrzezenie poparte jakims tam doswiadczeniem.
    Zreszta z kazdym kolejnym rokiem bedzie to wypadalo coraz lepiej na korzysc
    syfry. Coz , takie czasy.

    > No i tu wchodzimy w kwestie poniekąd pozamerytoryczne, cyfrówka z
    > obiektywem które umożliwią mi sensowne ostrzenie ręczne jest jakieś 100
    > razy droższa niż aparat którym robię zdjęcia obecnie :-)

    No nietety trzeba nieraz isc na kompromis :-)
    Zreszta - meskie hobby musi byc kosztowne. ;-)

    Piotr Sz.
    piotr(@)szkut.com
    www.szkut.com

  • 20. Data: 2010-05-04 19:15:45