  • 21. Data: 2009-02-05 06:36:35
    Temat: Re: Przeróbka spawarki 1-fazowej na 2-fazową - da się?
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Bardzo się mylisz. Przy zasilaniu jednofazowym za prostownikiem masz
    > 320V, przy większej ilości faz - 560V. Różnica jest duża i istotna,
    > szczególnie, gdy kondensatory za mostkiem sa na 400V.

    mowie o konfiguracji prostownika faza>zero dla klazdej z faz, nie o
    prostowniku w konfiguracji gwiazdy

  • 22. Data: 2009-02-05 09:06:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    Thursday, February 5, 2009, 7:36:35 AM, you wrote:

    [...]

    > mowie o konfiguracji prostownika faza>zero dla klazdej z faz, nie o
    > prostowniku w konfiguracji gwiazdy

    Nie da się zrobić prostownika pełnomostkowego w układzie właśnie
    gwiazdy z napięciem po wygładzeniu 320V. Da się zrobić tylko i
    wyłącznie w układzie trójkąta z napięciem 560V.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2009-02-05 09:18:35
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Napisałem w pierwszym swoim poście: podłączenie międzyfazowe spowoduje
    > zwiększenie prądu, bo przy 400V (zamiast 230V) popłynie większy prąd.

    No tak, ale będzie skręcony na regulatorze do tych 230 więc większy nie
    powinien popłynąć :-)

  • 24. Data: 2009-02-05 10:06:08
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > gwiazdy z napięciem po wygładzeniu 320V. Da się zrobić tylko i
    > wyłącznie w układzie trójkąta z napięciem 560V.

    a po co ci pelnomostkowy jak masz 2 fazy . albo nawet trzy :)

  • 25. Data: 2009-02-05 11:15:09
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > No tak, ale będzie skręcony na regulatorze do tych 230 więc większy nie
    > powinien popłynąć :-)

    Tak popłynie taki sam.
    Więc po co podpinać międzyfazowo???????

    --
    Desoft

  • 26. Data: 2009-02-05 11:22:12
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Curious Gluszenia Slawinski" <c...@m...ip.tpnet.pl>
    napisał w wiadomości news:gmedmi$c2h$4@atlantis.news.neostrada.pl...

    > a po co ci pelnomostkowy jak masz 2 fazy . albo nawet trzy :)

    narysuj sobie przebiegi w układach.
    Prostownik pełny ma krótszy czas martwy od trzech jednopołowkowych w sieci
    trójfazowej.

    --
    Desoft

  • 27. Data: 2009-02-05 11:34:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    Thursday, February 5, 2009, 11:06:08 AM, you wrote:

    > a po co ci pelnomostkowy jak masz 2 fazy . albo nawet trzy :)

    Po to, żeby odciążyń a nie dociążyć fazy. Niesymetryczne prostowanie
    na dwóch fazach może dać większe prądy. Poza tym - musisz przerabiać
    spawarkę, żeby do takiego prostowania ją dostosować.

  • 28. Data: 2009-02-05 12:50:34
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > na dwóch fazach może dać większe prądy. Poza tym - musisz przerabiać
    > spawarkę, żeby do takiego prostowania ją dostosować.

    Nie ma takiej opcji. Jeżeli mówimy o prostowaniu to prostownik pełnookresowy
    jednofazowy "schodzi" do 0V 100 razy/sek. Przy prostowaniu jednopołówkowym
    trójfazowym czas zejścia do 0V jest o wiele dłuższy. Natomiast przy
    prostowaniu trójfazowym pełnookresowym napięcie nigdy nie schodzi do zera.
    Widziałem wzmacnaicz lampowy zasilany trójfazowo (600W) gdzie pojemność
    filtrująca miała 1uF. W spawarce inwertorowej są bardzo duże pojemności
    filtrujące i co ciekawe chłodzone. One już pracują w bardzo trudnych
    warunkach.

    --
    Desoft

  • 29. Data: 2009-02-05 13:15:49
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > www.allegro.pl ;)

    Może Tobie opchnę? Pół ceny nowej Bester 1900, 140 A, 425 zł

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 30. Data: 2009-02-06 08:36:55
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Agent 0700 wrote:

    > Może Tobie opchnę? Pół ceny nowej Bester 1900, 140 A, 425 zł
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Jacek

    akurat dobrze trafiles, bo planuje zakup spawarki, tyle ze mi potrzeba
    malutkiej i za taka cene moge kupic niewielki inwerter ktory mi do
    wiekszosci 'prac' (typu zespawanie dwoch pretow czy dospawanie motylka z
    dwoch podkladek do nakretki) wystarczy :(

    poza tym mam do dyspozycji tylko jedna faze 16A :(

    ale firma nie jest zla, moze ktos inny sie skusi, zycze powodzenia