  • 161. Data: 2021-08-14 09:45:13
    Temat: Re: Przepadek samochodu.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Właśnie dostałem jakąś korespondencję z sygnaturą Co ...../15, I instancja, mam
    napisać uzas do jakiegoś pisma, które złożyłem 2
    lata temu, już sam nie pamiętam co miałem na myśli.

    -----

  • 162. Data: 2021-08-14 09:54:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.08.2021 o 09:45, ąćęłńóśźż pisze:
    > Właśnie dostałem jakąś korespondencję z sygnaturą Co ...../15, I
    > instancja, mam napisać uzas do jakiegoś pisma, które złożyłem 2 lata
    > temu, już sam nie pamiętam co miałem na myśli.

    Pewnie to też jest uzasadnieniem dlaczego proste sparawy warto prowadzić
    samemu - w swojej sprawie to jeszcze pamiętasz w ogóle o co ta sprawa
    jest. A teraz weź szacowna kancelarię prawniczą - po kilku latach ktoś
    dostaje sprawę której nie zna, bo poprzednio odszedł, nie on te pisma
    pisze, nie zna taktyki - po prostu pisze kolejne pismo na to samo kopyto...

    Zresztą w mojej sprawie tak było - strona przeciwna porauszała w pismach
    procesowych sprawy których na pewno nie chciałaa w tym konkretnym
    przypadku - jej pełnomocnik prowadził kilkadzieisąt prawie takich samych
    spraw;)

    --
    Shrek

  • 163. Data: 2021-08-16 00:32:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Aug 2021 22:47:35 +0200, m4rkiz wrote:

    > Raczej słabo sporo tych najlepszych aut to leasingi i inne cuda wianki -

    A to tym bardziej dopasowane do dochodow :-)

    > a w dodatku jak ktoś będzie miał tendencje do jazdy po pijaku a ma zbyt
    > fajne auto to może kupi sobie coś gorszego na takie wypady...

    Zgadza sie.

    J.

  • 164. Data: 2021-08-16 07:35:08
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 12.08.2021 Shrek <...@w...pl> napisał/a:

    > To że różni to ich sprawa - ty napisałeś "Natomiast czy PoRD jako takie
    > powinno istnieć to kwestia do rozważenia", więc skoro chcesz to
    > rozważać, to znaczy że potencjalnie goszisz się na nieistnienie kodeksu
    > ruchu drogowego/

    Tak, możesz mi przypisać zamiar ewentualny w sprawie likwidacji
    przepisów PoRD.

    > No ale się urodziły i zostały spisane. Jaki jest sens ich liwidacji,
    > żeby odrodziły się ponownie. Tym bardziej, że żeby się istornie różniły
    > od obecnych musiałbyś też zlikwidować infrastrukturę która z tych
    > przpisów wynika.

    Bo to takie porównanie było. Że o ile ewentualnie nad samym istnieniem
    danych przepisów można dyskutować, to nad ich ścisłym przestrzeganiem- nie.
    Staropolszczyznę się mnie zachciało. Ja cofam ten sęk.
    Ja cofam wszystkie sęki na świecie!

    > A tego nie rozumiem. To nawet w azji się nie sprawdza .

    Nie mieszkam w Azji, ale z tego co oglądam w telewizorni
    (fakt, niezbyt często), to przybysze z Bolanda są na początku
    zszokowani, a potem zachwyceni jak to wszystko ładnie działa.
    Nie wykluczam, że mogę się gruntownie mylić.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 165. Data: 2021-08-16 08:20:10
    Od: "Artek" <a...@s...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości

    > a w dodatku jak ktoś będzie miał tendencje do jazdy po pijaku a ma zbyt
    > fajne auto to może kupi sobie coś gorszego na takie wypady...

    Za drugim razem trafi do więzienia.

  • 166. Data: 2021-08-16 08:32:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.08.2021 o 07:35, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Tak, możesz mi przypisać zamiar ewentualny w sprawie likwidacji
    > przepisów PoRD.

    Zdecydowanie, dlatego jestem ciekawy twojej motywacji.
> [...]
    > zszokowani, a potem zachwyceni jak to wszystko ładnie działa.
    > Nie wykluczam, że mogę się gruntownie mylić.

    No więc się mylisz. Ani nie jest fajnie, ani bezpieczniej ani sprawniej.

    --
    Shrek

  • 167. Data: 2021-08-16 08:38:38
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 16.08.2021 Shrek <...@w...pl> napisał/a:

    > Zdecydowanie, dlatego jestem ciekawy twojej motywacji.

    Przede wszystkim zabieg stylistyczny (cofam ten sęk!!).
    Ale dopuszczam, bo _wydaje_ mi się, że to miałoby szanse działać,
    i _wydaje_ mi się, że w Azji działa.

    > No więc się mylisz. Ani nie jest fajnie, ani bezpieczniej ani sprawniej.

    A możesz napisać więcej? Mieszkasz, znasz kogoś mieszkającego?

    I dlaczego w ogóle tak jest?
    Ludzie są nieracjonalni i robią coś pomimo tego, że to nie działa?
    (nie jest ani bezpieczniej ani sprawniej).

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 168. Data: 2021-08-16 08:49:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.08.2021 o 08:38, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Przede wszystkim zabieg stylistyczny (cofam ten sęk!!).
    > Ale dopuszczam, bo _wydaje_ mi się, że to miałoby szanse działać,
    > i _wydaje_ mi się, że w Azji działa.

    No więc by nie działało i jedynym skutkiem byłoby wprowadzenie go od nowa.

    > A możesz napisać więcej? Mieszkasz, znasz kogoś mieszkającego?

    Mieszkać nie mieszkałem, ale podróżowałem w tym jeżdziłem moto (za
    kierownicą) Nie jest szybciej, ofiar jest kilkakrotnie więcej niż w
    europie, w zasadzie żadnych zalet nie widzę (chyba że anarchia jest
    wartością samą w sobie;).

    > I dlaczego w ogóle tak jest?

    Tradycja;) Rożne dziwne pomysły tam mają. Na przykład śmieci w parku
    narodowym wyrzuca się do koszy pod groźbą wysokiej kary. Jak się uzbiera
    to przychodzi ranger i wypierdala do... lasu:)

    > Ludzie są nieracjonalni i robią coś pomimo tego, że to nie działa?

    Z ich egoistycznego punktu widzenia działa. Jak się nie wepchniesz na
    chama to kto inny się wepchnie i on wygra:P Podejrzewam że do tego
    dochodzi system kastowy - niższe kasty raczej popierdalają na piechotę,
    więc społecznie akceptowalne jest okazywanie braku szacunku do nich.

    --
    Shrek

  • 169. Data: 2021-08-16 09:02:31
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 16.08.2021 Shrek <...@w...pl> napisał/a:

    > europie, w zasadzie żadnych zalet nie widzę (chyba że anarchia jest
    > wartością samą w sobie;).

    Dla niektórych na pewno :-)

    > Z ich egoistycznego punktu widzenia działa. Jak się nie wepchniesz na

    Czyli przetrwało, bo wg tubylców się sprawdza i nie ma powodu go zmieniać.
    "Przeżywa" to rozwiązanie, które "działa" i nie ma jakiegoś szczególnego
    parcia na zmiany. Z uwagi na choćby różnice kulturowe może, jak widać,
    być to inne rozwiązanie, niż w innej części świata.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 170. Data: 2021-08-16 11:58:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.08.2021 o 09:02, Dominik Ałaszewski pisze:

> [...]
    > parcia na zmiany. Z uwagi na choćby różnice kulturowe może, jak widać,
    > być to inne rozwiązanie, niż w innej części świata.

    Czy tego chcesz czy nie, to tam dalej kodeks drogowy istnieje. Co
    najwyżej jego poważanie jest niske, czyli jak się zgodziliśmy najgorsze
    z możliwych rozwiązań:P

    --
    Shrek