  • 141. Data: 2021-08-12 14:54:12
    Temat: Re: Przepadek samochodu.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2021 o 14:46, J.F pisze:

    Reasumując - 29 lipca 2018 popełniono wykroczenie,

    > zlapali 29.07.2018, wyrok nakazowy 30.08.2018 - to tylko wykroczenie.
    > Wyrok koncowy SR 17.09.2020, apelacja zakonczona 27.05.2021.
    > Ale z uzasadnienia wynika, ze sprawa byla skomplikowana :-)

    Nakazowy się nie liczy, pierwsza instancja w simie też nie.

    Nakazowy - miesiąc
    Rejon - dwa lata i półtora misiąca
    Apelacja - trzy lata bez dwóch miesięcy.

    To ma być szybko?

    --
    Shrek

  • 142. Data: 2021-08-12 15:03:25
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 12.08.2021 Shrek <...@w...pl> napisał/a:

    > No i to właśnie zrobiono, a ty twierdzi że potrzeba tego tworu (pord)
    > jest dyskusyjna, po czym... mówisz że jakby go zliwkidowano to by się
    > naturalną koleją rzeczy odrodził;)

    Po pierwsze, ja uważam, że jest potrzebny (spisany).
    Są tacy, co uważają inaczej.

    Po drugie, uważam, że jakieś zasady ruchu drogowego być muszą.
    Jeśli ich nie będzie, to się "naturalnie" urodzą.

    Po trzecie: nie uważam, żeby spisanie tych zasad było
    niezbędne dla ich działania (aczkolwiek na pewno
    wygodniejsze). Być może w tym znaczeniu brak PoRD miałby
    szansę się sprawdzić.

    Po czwarte: jeśli PoRD już jest spisany i jest prawem,
    powinien być ściśle przestrzegany budując szacunek dla prawa.

    > Prawdę mówiąc nie sądzę. Ale tak czy inaczej PoRd (czy jak to nazwiesz)
    > jest niezbędny.

    Też tak uważam i już wcześniej to napisałem.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 143. Data: 2021-08-12 15:23:44
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 12.08.2021 o 11:26, Shrek pisze:

    > Przecież ich nie porównuję - to tys stawiasz absurdalny wniosek że skoro
    > procentowo zabijają niewielu to nie ma sensu nimi się zajmować -

    "Mniej więcej to samo co z zabójcami. Ich ofiary stanowią pomijalny
    procent zgonów a jednak się ich surowo ściga - to nie jest overkill.
    Overkill to ściganie "pijanych" rowerzystów i tych co mają poniżej 0,5
    promila. "

    Czyli jednak to Ty porównałeś kierowców do zabójców.

    > przez
    > analogię wychodzi niejako naturalnie że nie ma co się zajmować innymi
    > grupami co powodują niewiele procentowo zgonów. Zabójcami, błędami
    > lekarskimi czy chobćby jak kulsony kogoś zabiją...

    Też się nie zajmujemy. Nie tworzymy formacji do ścigania takich grup.
    Nie tworzymy szczególnego prawa.

  • 144. Data: 2021-08-12 15:32:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2021 o 15:03, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Po pierwsze, ja uważam, że jest potrzebny (spisany).
    > Są tacy, co uważają inaczej.

    To że różni to ich sprawa - ty napisałeś "Natomiast czy PoRD jako takie
    powinno istnieć to kwestia do rozważenia", więc skoro chcesz to
    rozważać, to znaczy że potencjalnie goszisz się na nieistnienie kodeksu
    ruchu drogowego/

    > Po drugie, uważam, że jakieś zasady ruchu drogowego być muszą.
    > Jeśli ich nie będzie, to się "naturalnie" urodzą.

    No ale się urodziły i zostały spisane. Jaki jest sens ich liwidacji,
    żeby odrodziły się ponownie. Tym bardziej, że żeby się istornie różniły
    od obecnych musiałbyś też zlikwidować infrastrukturę która z tych
    przpisów wynika.

    > Po trzecie: nie uważam, żeby spisanie tych zasad było
    > niezbędne dla ich działania (aczkolwiek na pewno
    > wygodniejsze). Być może w tym znaczeniu brak PoRD miałby
    > szansę się sprawdzić.

    A tego nie rozumiem. To nawet w azji się nie sprawdza .

    --
    Shrek

  • 145. Data: 2021-08-12 15:36:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2021 o 15:23, ii pisze:

> [...]
    > promila. "
    >
    > Czyli jednak to Ty porównałeś kierowców do zabójców.

    Przez analogię to twojego argumentu, żeby pokazać jak badzo jest błędny.
    Możesz sobie pod to podstawić kłusowników, terrorystów, złodziei -
    wszyscy oni powodują negatywne skutki społeczne (a to kogoś zabiją, ale
    w sumie niewieli) a to coś ukradną (ale znów co to w stosunku do PKB).
    To nie jest żadne usprawiedliwienie żeby ich działalności nie tępić.

    > Też się nie zajmujemy. Nie tworzymy formacji do ścigania takich grup.
    > Nie tworzymy szczególnego prawa.

    W zasadzie to tworzymy - jest wydział zabójst, jest biuro spraw
    wewnętrznyvch, jest zapene jakaś komisja do badania błędów lekarskich.
    Do pijanych kierowców też nie tworzymy -drogówka ma także inne zajęcia.

    --
    Shrek

  • 146. Data: 2021-08-12 15:51:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Aug 2021 14:54:12 +0200, Shrek wrote:
> [...]
    >
    > Nakazowy - miesiąc
    > Rejon - dwa lata i półtora misiąca
    > Apelacja - trzy lata bez dwóch miesięcy.

    Sprawa byla skomplikowana - przeczytaj uzasadnienie :-)

    Prosze bardzo - 5 miesiecy w pandemii
    http://orzeczenia.ms.gov.pl/content/$N/1510251000010
    06_II_K_000301_2020_Uz_2021-02-08_001

    I to jest raczej blisze normy ... zreszta poszukaj innych wyrokow :-)

    Ale ... prawie 1.8 promila we krwi, i popierdziela na motorowerku ...
    to moze wladza przesadza z tym zwalczaniem nietrzezwych na drogach :-)

    J.

  • 147. Data: 2021-08-12 15:56:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 Aug 2021 10:43:07 +0200, Jacek Maciejewski wrote:
    > A tu pełna zgoda. Uważam że PoRD nadaje się w pełni do napisania od
    > nowa. Przy czym pisząc nie wolno by było przekroczyć 1/10 poprzedniej
    > objętości.

    Niby fajnie by bylo odchudzic PoRD ... ale co tam chcesz wykreslic?
    Kazdy przepis potrzebny.

    Troche uproscic przepisy i w ten sposob odchudzic?
    IMO - wiele nie schudnie.

    A jakos egzamin w USA jest bardzo prosty, a ilosc wypadkow ... podobna
    jak u nas :-)

    Mozna by podzielic na dwie ustawy - w jednej niech bedzie to, co
    kierowca wiedziec powinien, w drugiej reszta.
    Ale czy np organizacja imprez na drogach to taka niepotrzebna wiedza?

    Zreszta na dwie juz podzielono, w efekcie pogrubial :-)

    J.

  • 148. Data: 2021-08-12 16:01:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 11 Aug 2021 09:16:49 GMT, Dominik Ałaszewski wrote:

    > To już jest całkowicie OT i NTG, ale odpowiem: nie zastrzelę, bo nie mam
    > z czego- państwo dba o to, żebym nie mógł się legalnie sam bronić.
    >
    > Jak bym miał a on będzie szybszy, to on zabije. Teraz też może.
    > Dla bandyty nielegalność posiadania broni nie jest żadną przeszkodą,

    Jest o tyle przeszkodą, ze mozna posadzic za samo posiadanie.
    Bedzie siedzial, to nie bedzie zabijal.

    > vide niedawna medialna sprawa niejakiego Jacka Jaworka. A jak nie z broni palnej,
    > to z łoma. Natomiast mięśniakowi z łomem skutecznie może stawić czoła drobna
    > kobieta z bronią palną (którą umie się posługiwać).

    No i "bejsboli" zabronili. A łomów i gazrurek nie :-)
    "Bejsbole" w cudzyslowie, bo jak sie wczytac, to prawdziwych wcale nie
    zabronili :-)

    > I nie, nie ostatni raz na dzikim. ZTCW w takiej Szwajcarii można mieć
    > w domu broń najzupełniej legalnie w celu samoobrony, o wszelakich stanach
    > USA nie wspominając.

    W USA tez przykręcają śrube i utrudniaja.

    J.

  • 149. Data: 2021-08-12 17:07:13
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-08-12 16:01, J.F wrote:
    > On 11 Aug 2021 09:16:49 GMT, Dominik Ałaszewski wrote:
    [...]
    > W USA tez przykręcają śrube i utrudniaja.
    No fakt, przykręcają. Zdaje się, że już gdzieś na w latach 90-tych
    zabronili sprzedaży broni automatycznej. :-) Oczywiście jeśli ktoś nabył
    takową wcześniej, to nadal może ja posiadać. Mówiąc inaczej,
    automatycznego (jedno naciśnięcie spustu - seria strzałów) kałacha
    Amerykaniec już sobie kupić nie może, ale samopowtarzalnego
    (semi-automatic po ichniemu, jedno naciśnięcie - jeden strzał) to już
    tak. :-) Aby było ciekawiej, to do niektórych takich karabinków są
    dostępne takie śmieszne przystawki zakładane na kolbę które z semi-auto
    robią w zasadzie full auto. :-) A w niektórych stanach (Texas, Kentucky)
    to sobie można legalnie kupić np. takie cacko:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Barrett_M82. Semi-auto, więc wszystko jest
    OK. :-) Można tym przedziurawić bądź przy odrobinie szczęścia
    przestrzelić na wylot np. blok silnika (do czego jest m.in.
    wykorzystywany w wojsku). Albo przestrzelić ścianę i zabić chroniącego
    się za nią człowieka. :-) Chociaż z drugiej strony, w 2004 w
    lewicowo-liberalnej Kalifornii zabroniono sprzedaży broni strzelającej
    nabojem .50 BMG. Można co najwyżej używać takiej strzelającej ,,drobnicą"
    w stylu .416 Barett: https://en.wikipedia.org/wiki/.416_Barrett. :-D
    Natomiast AFAIR strzelbę w takim np. Teksasie to już 17-latek może sobie
    kupić w sklepie bez jakiegokolwiek pozwolenia. Tak jak grabie czy
    siekierę. Ciekawe mają tam prawo federalne i stanowe. :-)

  • 150. Data: 2021-08-12 17:57:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Aug 2021 17:07:13 +0200, JDX wrote:
    > [...]

    > No fakt, przykręcają. Zdaje się, że już gdzieś na w latach 90-tych
    > zabronili sprzedaży broni automatycznej. :-)

    To na szczeblu federalnym, i nie wazne, ze teksanczycy chca inaczej
    :-)

    Ale jest sporo ograniczen lokalnych.
    Np bron mozesz kupic, posiadac, ale nosic nie wolno.
    A jak wolno - to nie ukrytą. Po kowbojsku.

    Ale nie calkiem po kowbojsku, bo rozladowana musi byc.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Gun_laws_in_the_United
    _States_by_state

    No i konczy sie tak, ze jeden ma np 30 sztuk, a 30 jest bezbronnych
    :-)

    > Natomiast AFAIR strzelbę w takim np. Teksasie to już 17-latek może sobie
    > kupić w sklepie bez jakiegokolwiek pozwolenia. Tak jak grabie czy
    > siekierę. Ciekawe mają tam prawo federalne i stanowe. :-)

    A piwa sobie kupic nie moze :-)

    bron dluga traktuja ulgowo ... no i slusznie, bo nieporeczna do
    ulicznych napasci ...

    J.