    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Przenośny, osobisty WiFi hotspot?
    Date: Thu, 24 Feb 2011 21:02:23 +0000

    Dnia Thu, 24 Feb 2011 14:40:37 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Nic takiego nie powiedziałem, chodzi mi o to czy jest droższy
    > dla konsumenta w Europie niż dla konsumenta w USA...
    > A może czy jest porównywalny.

    Jest dokładnie tak samo drogi, bo kosztuje nawet 40% więcej niż inne,
    lepiej wyposażone telefony.
    Zwłaszcza, że każde normalne telefony w 2-3 miesiące po premierze zaczynają
    tanieć* a cena iPhone jest sztucznie utrzymywana przez Apple.
    * - tanieć znaczy być dostępne w tańszych abonamentach niż na początku w
    niższych cenach albo w ogóle za darmo przy podpisaniu kontraktu.

    Apple nawet chamsko blokuje sprzedaż telefonów "refurbished" po dużo
    niższych cenach, właśnie, żeby utrzymać wysoką cenę produktu. Żadnej
    innej... wrrrróć, żadnej firmie nie udałoby się bez tabunów wyznawców na
    całym świecie a przede wszystkim w mediach, piejących jaki to jest przełom
    na rynku i jaki to już świat nigdy nie będzie taki sam (znowu).
    Tymczasem produkty tej firmy są całkiem przeciętne licząc ogół rynku i
    wręcz tandetne w swojej grupie cenowej (jednej z najwyższych).

    Niestety, rynkiem rządzi moda i owczy pęd a nie zdrowy rozsądek, stąd
    sprzedają się te a nie inne produkty.

    Żeby nie było - inne firmy robią dokładnie to samo. Samsung Nexus S jest
    gorzej wykonany i wyposażony od Galaxy S, jedyną jego przewagą w momencie
    startu był nowszy system i bajeranckie, wygięte szkło osłaniające ekran.
    Gingerbread wyląduje w Galaxy S po update, szkło juz nie, ale czy dla
    samego wygiętego szkła warto płacić więcej za gorszy telefon? A ludzie
    płaca..

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "kazdy fotograf ci powie ze przedmioty na jasnym tle wychodza zawsze na