  • Data: 2013-11-22 21:25:01
    Temat: Re: Przenośność numerów między operatorami stacjonarnymi i VoIP
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krystek" <s...@k...art.pl> napisał w wiadomości
    news:l6ode9$4h0$1@node2.news.atman.pl...
    > Jak to jest obecnie z przenośnością numerów? W mieszkaniu znajduje się

    Jest już od iluś lat.

    > numer telefonii stacjonarnej na linii miedzianej do centrali (spadek po TP
    > przeniesiony najpierw do Tele2 a potem do Netii). I na ten numer od czasu
    > do czasu wydzwaniają telemarketerzy operatorów tv kablowych, czy sieci
    > internetowych z propozycją przeniesienia numeru pod ich opiekę.

    Można do UPC, bardzo dobre audio, 202122 net zbzykał mi się 54333...

    > Jako, że z przeniesieniem numeru stacjonarnego do innego operatora nie
    > było do tej pory problemu to jak to teraz wygląda w przypadku VoIP-ów? Czy
    > po rozwiązaniu umowy da się zachować swój numer i przenieść z powrotem do
    > innego operatora (np. Orange, Netii tudzież innego), czy numer przepadnie?

    Nie widzę powodu, by numer miał przepaść.

    > I nie tyle chodzi tu o sam fakt, że numer jest cenny, tylko, że jest
    > przypisany do tej lokalizacji od wielu lat, był w książkach telefonicznych
    > dla abonentów pod tym adresem i szkoda by było po prostu go stracić.

    Nie przypuszczam, "aby"...

    > Będę wdzięczny za informacje.
    >

    > Pozdrawiam
    >
    > Krystian
    >

    > PS: Ostatnio wydzwaniali z Vectry oferując abonament telefoniczny (nie
    > wnikałem w szczegóły, bo nie ja akurat rozmawiałem z telemarketerem), ale
    > szepnąłem osobie, która z nim rozmawiała, żeby spytała, czy chodzi o
    > telefon na linii stacjonarnej. Telemarketer twierdził, że tak. Ale jakoś
    > nie słyszałem, żeby VECTRA obsługiwała numery abonentów linii
    > stacjonarnych, takiej oferty u nich nie widziałem. Czy coś się może
    > ostatnio zmieniło w tej kwestii u nich?

    W modemie jest gniazdko VoIP, włączasz normalny aparat, masz wszystkie
    numery włącznie z alarmowymi.
    Znajomy ma numer z Vectry, przeniesiony nie skąd inąd, jak z UPC. Zachował
    na nim dotychczasowy numer stacjonarny, będący początkowo w Tepsie.
    Ja mam kolejność TPSA, Netia WLR pod centralą TPSA, UPC VoIP własny. Na
    razie do Vectry nie przenoszę, ale jak lojalka minie, to zobaczymy, czy UPC
    zechce mnie zatrzymać...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.