eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaPrzenośność numerów między operatorami stacjonarnymi i VoIPRe: Przenośność numerów między operatorami stacjonarnymi i VoIP
  • Data: 2013-11-23 02:40:31
    Temat: Re: Przenośność numerów między operatorami stacjonarnymi i VoIP
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Pan Krystek napisał:

    >>> Cenowo wygląda to b. średnio -<http://www.netia.pl/oferta-dom/telefon.html>
    >>
    >> Gorzej niż średnio. Ale po operatorach *telefonicznych* (stacjonarnych)
    >> już się niczego mądrego nie spodziewam. Ja mam w domu taki telefon Netii
    >> z nielimitowanymi połączeniami. Płacę za niego cztery dychy, bo jest
    >> w pakiecie z internetem, czyli taniej. Jeszcze *ani razu* z niego nie
    >> zadzwoniłem. Przez prawie sześć lat. Wolę korzystać z operatorów VoIP
    >> (między innymi przez to łącze internetowe z pakietu). Komórke też mam
    >> nielimitowaną, a kosztuje mnie tylko trzy dychy.
    >
    > Tak jak wspomniałem, ten telefon był w mieszkaniu od zawsze, jeszcze od
    > czasów przedinternetowych. Domownicy korzystają z niego (na pakiecie z
    > nielimitowanymi połączeniami). Gdyby to o mnie chodziło to pewnie bym i
    > zadowolił się VoIP-em. Jednak po przejrzeniu przykładowych ofert widzę,
    > że już nie jest tak różowo w stosunku do tradycyjnej telefonii
    > stacjonarnej.

    Od tradycyjnej telefonii stacjonarnej wszyscy chcą uciec. To znaczy
    wszyscy operatorzy. Jak wspomniałem, Netia na LLU już takiej nie ma.
    Bierze gołe druty od tepsy, a do budynku nie wstawia już centrali,
    tylko sam DSLAM. Sama tepsa też jakieś podchody do swoich klientów
    robi, żeby im dać router z VoIP, a centralę wywalć w końcu na złom.

    Ja ten telefon z Netii traktuję wyłącznie jako opłatę za utrzymanie
    drutu do internetu. Między innymi z tego powodu, że technologicznie
    jest do chrzanu. Nie wyświetla numeru, więc z niego nie dzwonię, bo
    jakby ktoś oddzwonił, to bym nie wiedział kto to. Nie da się go nawet
    przekierować na inny numer. No to sobie go po prostu odpuściłem. Ale
    gdybym nie potrzebował tej linii jako podkładki do ADSL, to bym go
    przeniósł do VoIP.

    > Po prostu po tych telefonach marketerów zaczynam badać temat. Na razie
    > jesteśmy związani umową, więc nie ma mowy o jakichś radykalnych zmianach.
    > Poza tym dawno już uczuliłem, żeby żadnych super-hiper ofert promocyjnych
    > nie rozpatrywać bez konsultacji ze mną. Dzięki temu zawsze udaje się w
    > danej chwili jakąś sensowną ofertę wybrać.

    Telemartketerzy w ogóle nie oferują zmian technologicznych. Na ogół chcą,
    żeby podpisać terminową umowę WRL, z której trudno się potem wyplątać.
    Niby ma być taniej, a pewnie w sumie jest drożej i gorzej. Ja mam
    doświadczenie z niesławnej pamięci Tele2, które brało pieniądze jak za
    normalne połączenia, a ruch do sieci GSM kierowało przez bramki FCT,
    zaś pozostały przez bardzo niskiej jakości VoIP z echem, opóźnieniami
    i wszystkim co najgorsze. Dzisiaj takiego dziadostwa nie robi chyba
    żaden operator.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: