eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaPrzenośność numerów między operatorami stacjonarnymi i VoIPRe: Przenośność numerów między operatorami stacjonarnymi i VoIP
  • Data: 2013-11-22 22:15:07
    Temat: Re: Przenośność numerów między operatorami stacjonarnymi i VoIP
    Od: Krystek <s...@k...art.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-11-22 21:24, Jarosław Sokołowski pisze:
    > Pan Krystek napisał:
    >
    >> I nie tyle chodzi tu o sam fakt, że numer jest cenny, tylko, że jest
    >> przypisany do tej lokalizacji od wielu lat, był w książkach
    >> telefonicznych dla abonentów pod tym adresem i szkoda by było po prostu
    >> go stracić.
    >>
    >> Będę wdzięczny za informacje.
    >
    > Przeniosłem kilka numerów stacjonarnych do Halonetu. Działają, problemów
    > formalnych z przeniesieniem nie było. Jak by to było z przeniesieniem
    > w drugą stronę, tego nie wiem. Ale chyba nie ma powodu, by sprawdzać.
    > Halonet bierze złotówkę rocznie, a tepsa kilkaset złotych. Więc rachunek
    > ekonomiczny jest prosty. Technicznie, to też mam mniej problemów z VoIP,
    > niż kiedyś miałem z awariami kabli w tepsie.

    Wiem, bo znajomy korzysta z numeru w HaloNet w firmie. Sam mu ten numer
    rejestrowałem i programowałem w centralce telefonicznej. W TP/Orange już
    dawno ten domowy numer nie jest. On był z czasów PPTiT. Nie był
    przenoszony do operatorów VoIP, bo jeszcze kiedyś był problem z
    odzyskaniem takiego numeru z powrotem. A poza tym jeszcze do niedawna
    VoIP działał tak sobie. Twój opis pt. jak to działą w Vectrze też daje
    do myślenia. Lepiej się nie naciąć, a przynajmniej nie ograniczać sobie
    możliwości korzystania ze swojego numeru tak, jak się chce. Dlatego
    zapytałem czy coś się w tej kwestii ostatnio zmieniło.

    >> PS: Ostatnio wydzwaniali z Vectry oferując abonament telefoniczny (nie
    >> wnikałem w szczegóły, bo nie ja akurat rozmawiałem z telemarketerem),
    >> ale szepnąłem osobie, która z nim rozmawiała, żeby spytała, czy chodzi o
    >> telefon na linii stacjonarnej. Telemarketer twierdził, że tak. Ale jakoś
    >> nie słyszałem, żeby VECTRA obsługiwała numery abonentów linii
    >> stacjonarnych, takiej oferty u nich nie widziałem. Czy coś się może
    >> ostatnio zmieniło w tej kwestii u nich?
    >
    > Znajomi mieli telefon w Vectrze. Do Vectry trafili, gdy ta przejęła
    > ich jako abonetów łąca internetowego Spray. Ten telefon, to był VoIP
    > -- dali do domu bramkę SPA2102. VoIP na prywatnych numerach 10.*.*.*,
    > więc bez możliwości używania w innym miejscu, niż tam, gdzie jest
    > łącze Vectry. W dodatku bramka zahasłowana, więc nie wiadomo jak
    > zalogować inne urządzenie zamast ich bramki. No i czasem to dzałało,
    > a innym razem nie. Zwykle akurat wtedy, gdy telefon był potrzebny.
    > Czyli w skrócie -- do kitu. Ale też bez bólu dało się ten numer
    > z Vectry przenieść (pierwotnie był z tepsy, a właściwie PPTiT, a po
    > drodze zaliczył jeszcze jakiegoś operatora).

    No to z tą zahasłowaną bramką to nieciekawie. Muszę w takim razie
    zapytać znajomego jak to wygląda w (Inter)Netii, czy jest dostęp do
    panelu administracyjnego bramki i możliwość korzystania z loginu i hasła
    do VoIP-a na własnej bramce.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: