eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzemyślenia co do 4x4Re: Przemyślenia co do 4x4
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: scob <9...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przemyślenia co do 4x4
    Date: Fri, 17 Dec 2010 22:51:34 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 33
    Message-ID: <iegmc8$o76$1@mx1.internetia.pl>
    References: <iefkl3$d2p$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-60-13.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1292623048 24806 87.205.60.13 (17 Dec 2010 21:57:28 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Dec 2010 21:57:28 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <iefkl3$d2p$1@news.onet.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Antivirus: avast! (VPS 101217-1, 2010-12-17), Outbound message
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.7
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2335532
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-12-17 13:21, Agent pisze:
    > Zastanawiam się czy napęd 4x4 jest rzeczywiście taki korzystny zimą. Nie
    > chodzi mi o przypadki nie możności wyjechania z zaspy bo to oczywiste.
    > Chodzi mi natomiast o zdolność do panowania nad autem w warunkach
    > najczęściej spotykanych tj. gdy da się jechac ale jest ślisko.
    > 1) Poczucie śliskości - w aucie z napędem na jedna oś jak ktoś rusza i
    > auto wpada łatwo w poślizg na 1 i 2 biegu więc kierownik wie że jest
    > ślisko. Jak wie tzn że ograniczy swoją prędkość. W aucie 4x4 bedzie mu
    > łatwiej ruszyć i przyspieszyć a tym samym będzie mniej oznak że "jadę
    > juz na granicy", nie będzie zarzucania tyłem itp. W takich warunkach
    > margines przyczepności jest większy i kierowca rozpędza się do więksej
    > prędkości niż w aucie 2x4
    > 2) Hamowanie - w tym przypadku auto 4x4 i auto 2x4 będzie tak samo
    > wytracało swoją prędkość. Tylko że w wyniku tego że kierownik auta 4x4
    > nie ma dostatecznego poczucia że jest ślisko rozpędził swoje auto do
    > nieco większej prędkości i bum gotowe.
    > Czy zatem sensowne jest inwestowanie w napęd 4x4 jeśli może to powodować
    > sytuację opisaną powyżej?
    >
    Większość współczesnych samochodów wyjeżdża z fabryki z jakimś ESP.
    Myślisz, że kierowca takiego zastanawia się nad tym, jaka jest
    przyczepność, skoro jego samochód przyspiesza płynnie (chociaż wolniej)?

    Na forum audiklub.pl często w wątkach zimowych przewija się "sentencja"
    - "quattro - przyspiesza jak żaden, hamuje jak każdy". Każdy, kto
    świadomie prowadzi samochód - wie o tym. Pozostaje jeszcze kwestia tego,
    że w takich warunkach jak np. dzisiaj - _wyśmienicie_ (i tak! 2x
    wydajniej od "osiek") czteronapędowiec _hamuje silnikiem_ ;)

    W temacie: nie inwestuj, skoro dla Ciebie niewyobrażalnym jest pozytywny
    wpływ czteronapędu na poziom "bezpieczeństwa czynnego"..
    --
    qScob

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: