-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: scob <9...@t...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przemyślenia co do 4x4
Date: Fri, 17 Dec 2010 22:51:34 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 33
Message-ID: <iegmc8$o76$1@mx1.internetia.pl>
References: <iefkl3$d2p$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 87-205-60-13.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1292623048 24806 87.205.60.13 (17 Dec 2010 21:57:28 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Dec 2010 21:57:28 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <iefkl3$d2p$1@news.onet.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Antivirus-Status: Clean
X-Antivirus: avast! (VPS 101217-1, 2010-12-17), Outbound message
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.7
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2335532
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-12-17 13:21, Agent pisze:
> Zastanawiam się czy napęd 4x4 jest rzeczywiście taki korzystny zimą. Nie
> chodzi mi o przypadki nie możności wyjechania z zaspy bo to oczywiste.
> Chodzi mi natomiast o zdolność do panowania nad autem w warunkach
> najczęściej spotykanych tj. gdy da się jechac ale jest ślisko.
> 1) Poczucie śliskości - w aucie z napędem na jedna oś jak ktoś rusza i
> auto wpada łatwo w poślizg na 1 i 2 biegu więc kierownik wie że jest
> ślisko. Jak wie tzn że ograniczy swoją prędkość. W aucie 4x4 bedzie mu
> łatwiej ruszyć i przyspieszyć a tym samym będzie mniej oznak że "jadę
> juz na granicy", nie będzie zarzucania tyłem itp. W takich warunkach
> margines przyczepności jest większy i kierowca rozpędza się do więksej
> prędkości niż w aucie 2x4
> 2) Hamowanie - w tym przypadku auto 4x4 i auto 2x4 będzie tak samo
> wytracało swoją prędkość. Tylko że w wyniku tego że kierownik auta 4x4
> nie ma dostatecznego poczucia że jest ślisko rozpędził swoje auto do
> nieco większej prędkości i bum gotowe.
> Czy zatem sensowne jest inwestowanie w napęd 4x4 jeśli może to powodować
> sytuację opisaną powyżej?
>
Większość współczesnych samochodów wyjeżdża z fabryki z jakimś ESP.
Myślisz, że kierowca takiego zastanawia się nad tym, jaka jest
przyczepność, skoro jego samochód przyspiesza płynnie (chociaż wolniej)?
Na forum audiklub.pl często w wątkach zimowych przewija się "sentencja"
- "quattro - przyspiesza jak żaden, hamuje jak każdy". Każdy, kto
świadomie prowadzi samochód - wie o tym. Pozostaje jeszcze kwestia tego,
że w takich warunkach jak np. dzisiaj - _wyśmienicie_ (i tak! 2x
wydajniej od "osiek") czteronapędowiec _hamuje silnikiem_ ;)
W temacie: nie inwestuj, skoro dla Ciebie niewyobrażalnym jest pozytywny
wpływ czteronapędu na poziom "bezpieczeństwa czynnego"..
--
qScob
Następne wpisy z tego wątku
- 17.12.10 23:02 Agent
- 17.12.10 23:09 Agent
- 17.12.10 23:20 Robert Rędziak
- 17.12.10 23:40 J.F.
- 17.12.10 23:40 Tomasz Finke
- 17.12.10 23:58 Tomasz Pyra
- 18.12.10 00:07 scob
- 18.12.10 00:16 Tomasz Finke
- 18.12.10 00:40 Robert Rędziak
- 18.12.10 02:04 Pan Piskorz
- 18.12.10 08:44 n...@o...pl
- 18.12.10 09:09 Tomasz Finke
- 18.12.10 09:49 Robert Rędziak
- 18.12.10 17:13 Tomasz Finke
- 18.12.10 20:22 Robert Rędziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=