-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: max441 <m...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przemyślenia co do 4x4
Date: Fri, 17 Dec 2010 14:25:13 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 30
Message-ID: <M...@n...onet.pl>
References: <iefkl3$d2p$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: apn-95-40-190-97.dynamic.gprs.plus.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1292592314 2579 95.40.190.97 (17 Dec 2010 13:25:14 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Dec 2010 13:25:14 +0000 (UTC)
User-Agent: MicroPlanet-Gravity/3.0.4
X-Antivirus: avast! (VPS 101217-0, 2010-12-17), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2335443
[ ukryj nagłówki ]In article <iefkl3$d2p$1@news.onet.pl>, w...@o...ue says...
>
> Zastanawiam się czy napęd 4x4 jest rzeczywiście taki korzystny zimą. Nie
> chodzi mi o przypadki nie możności wyjechania z zaspy bo to oczywiste.
> Chodzi mi natomiast o zdolność do panowania nad autem w warunkach
> najczęściej spotykanych tj. gdy da się jechac ale jest ślisko.
> 1) Poczucie śliskości - w aucie z napędem na jedna oś jak ktoś rusza i auto
> wpada łatwo w poślizg na 1 i 2 biegu więc kierownik wie że jest ślisko. Jak
> wie tzn że ograniczy swoją prędkość. W aucie 4x4 bedzie mu łatwiej ruszyć i
> przyspieszyć a tym samym będzie mniej oznak że "jadę juz na granicy", nie
> będzie zarzucania tyłem itp. W takich warunkach margines przyczepności jest
> większy i kierowca rozpędza się do więksej prędkości niż w aucie 2x4
> 2) Hamowanie - w tym przypadku auto 4x4 i auto 2x4 będzie tak samo wytracało
> swoją prędkość. Tylko że w wyniku tego że kierownik auta 4x4 nie ma
> dostatecznego poczucia że jest ślisko rozpędził swoje auto do nieco większej
> prędkości i bum gotowe.
> Czy zatem sensowne jest inwestowanie w napęd 4x4 jeśli może to powodować
> sytuację opisaną powyżej?
Jeśli się ma auto o określonych cechach, to powinno się wiedzieć jak z
niego korzystać. W takim przypadku można np. sprawdzić przyczepność
nawierzchni przyhamowując w bezpiecznym miejscu.
Podobnie można by dyskutować czy jest sens inwestowania w 8 poduszek
powietrznych. W aucie z 8 poduszkami kierowca może mieć większe poczucie
bezpieczeństwa, przez co jeździ z większą prędkością wydłużając tym
samym swoją drogę hamowania. Ktoś mu wyskakuje na drogę i bum gotowe. A
ktoś z dwoma poduszkami mający mniejsze poczucie bezpieczeństwa będzie
jechał wolniej i wyhamuje.
P.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.12.10 14:34 Agent
- 17.12.10 14:35 Agent
- 17.12.10 14:39 Agent
- 17.12.10 14:43 Jacek Rudowski
- 17.12.10 14:46 Arek M
- 17.12.10 14:49 Agent
- 17.12.10 14:52 J.F.
- 17.12.10 14:55 J.F.
- 17.12.10 14:56 Agent
- 17.12.10 14:58 Jacek Rudowski
- 17.12.10 15:24 max441
- 17.12.10 15:33 MariuszM
- 17.12.10 15:39 Jakub Witkowski
- 17.12.10 15:47 Jakub Witkowski
- 17.12.10 16:06 tadek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=