eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzemyślenia co do 4x4 › Re: Przemyślenia co do 4x4
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przemyślenia co do 4x4
    Date: Fri, 17 Dec 2010 13:14:22 +0000 (UTC)
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 26
    Message-ID: <s...@c...luftbrandzlung.org>
    References: <iefkl3$d2p$1@news.onet.pl>
    Reply-To: ami@_usunto_wkurw.org
    NNTP-Posting-Host: chloru.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1292591662 22001 62.121.76.158 (17 Dec 2010 13:14:22 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Dec 2010 13:14:22 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Debian)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2335439
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 17.12.2010 Agent <w...@o...ue> napisał/a:
    > Zastanawiam się czy napęd 4x4 jest rzeczywiście taki korzystny zimą. Nie
    > chodzi mi o przypadki nie możności wyjechania z zaspy bo to oczywiste.
    > Chodzi mi natomiast o zdolność do panowania nad autem w warunkach
    > najczęściej spotykanych tj. gdy da się jechac ale jest ślisko.
    > 1) Poczucie śliskości - w aucie z napędem na jedna oś jak ktoś rusza i auto
    > wpada łatwo w poślizg na 1 i 2 biegu więc kierownik wie że jest ślisko. Jak
    > wie tzn że ograniczy swoją prędkość. W aucie 4x4 bedzie mu łatwiej ruszyć i
    > przyspieszyć a tym samym będzie mniej oznak że "jadę juz na granicy", nie
    > będzie zarzucania tyłem itp. W takich warunkach margines przyczepności jest
    > większy i kierowca rozpędza się do więksej prędkości niż w aucie 2x4
    > 2) Hamowanie - w tym przypadku auto 4x4 i auto 2x4 będzie tak samo wytracało
    > swoją prędkość. Tylko że w wyniku tego że kierownik auta 4x4 nie ma
    > dostatecznego poczucia że jest ślisko rozpędził swoje auto do nieco większej
    > prędkości i bum gotowe.
    > Czy zatem sensowne jest inwestowanie w napęd 4x4 jeśli może to powodować
    > sytuację opisaną powyżej?

    Nie. Tak samo jest bezsensowne inwestowanie w opony zimowe i w ogole w nowe opony.
    Bo na lysych wg. przemyslen analogicznych do powyzszych powinno byc bezpieczniej.

    A gdybys nie wyczul sarkazmu - dodam tylko, ze jezdzac samochodem trzeba
    "po prostu", choc dla niektorych "az", myslec.

    --
    Jacek "AMI" Rudowski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: