-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przemyślenia co do 4x4
Date: Fri, 17 Dec 2010 13:14:22 +0000 (UTC)
Organization: http://onet.pl
Lines: 26
Message-ID: <s...@c...luftbrandzlung.org>
References: <iefkl3$d2p$1@news.onet.pl>
Reply-To: ami@_usunto_wkurw.org
NNTP-Posting-Host: chloru.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1292591662 22001 62.121.76.158 (17 Dec 2010 13:14:22 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Dec 2010 13:14:22 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Debian)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2335439
[ ukryj nagłówki ]Dnia 17.12.2010 Agent <w...@o...ue> napisał/a:
> Zastanawiam się czy napęd 4x4 jest rzeczywiście taki korzystny zimą. Nie
> chodzi mi o przypadki nie możności wyjechania z zaspy bo to oczywiste.
> Chodzi mi natomiast o zdolność do panowania nad autem w warunkach
> najczęściej spotykanych tj. gdy da się jechac ale jest ślisko.
> 1) Poczucie śliskości - w aucie z napędem na jedna oś jak ktoś rusza i auto
> wpada łatwo w poślizg na 1 i 2 biegu więc kierownik wie że jest ślisko. Jak
> wie tzn że ograniczy swoją prędkość. W aucie 4x4 bedzie mu łatwiej ruszyć i
> przyspieszyć a tym samym będzie mniej oznak że "jadę juz na granicy", nie
> będzie zarzucania tyłem itp. W takich warunkach margines przyczepności jest
> większy i kierowca rozpędza się do więksej prędkości niż w aucie 2x4
> 2) Hamowanie - w tym przypadku auto 4x4 i auto 2x4 będzie tak samo wytracało
> swoją prędkość. Tylko że w wyniku tego że kierownik auta 4x4 nie ma
> dostatecznego poczucia że jest ślisko rozpędził swoje auto do nieco większej
> prędkości i bum gotowe.
> Czy zatem sensowne jest inwestowanie w napęd 4x4 jeśli może to powodować
> sytuację opisaną powyżej?
Nie. Tak samo jest bezsensowne inwestowanie w opony zimowe i w ogole w nowe opony.
Bo na lysych wg. przemyslen analogicznych do powyzszych powinno byc bezpieczniej.
A gdybys nie wyczul sarkazmu - dodam tylko, ze jezdzac samochodem trzeba
"po prostu", choc dla niektorych "az", myslec.
--
Jacek "AMI" Rudowski
Następne wpisy z tego wątku
- 17.12.10 14:14 Jacek Rudowski
- 17.12.10 14:25 max441
- 17.12.10 14:34 Agent
- 17.12.10 14:35 Agent
- 17.12.10 14:39 Agent
- 17.12.10 14:43 Jacek Rudowski
- 17.12.10 14:46 Arek M
- 17.12.10 14:49 Agent
- 17.12.10 14:52 J.F.
- 17.12.10 14:55 J.F.
- 17.12.10 14:56 Agent
- 17.12.10 14:58 Jacek Rudowski
- 17.12.10 15:24 max441
- 17.12.10 15:33 MariuszM
- 17.12.10 15:39 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-02-21 zmarła Izyda Goldman