-
Data: 2010-05-31 15:21:11
Temat: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
Od: "Arek (G)" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-05-31 12:09, Sebastian Kaliszewski pisze:
>>> Zapalenie świateł w samochodzie znajdującym się w cieniu sptrawia że
>>> go w tym cieniu lepiej widać,
>>
>> Właśnie, ręce opadają. Przecież tym samym to co jest obok, za lub
>> przed, widać jednocześnie gorzej.
>
> To co jest obok lub przed widać i tak było widać źle przedtem i tak samo
> widać źle potem. Tyle, że to co jest obok lub przed nie porusza sie z
> prędkością np, 100km/h
To raz, a dwa skoro samochód dobrze widać, to można więcej zasobów
przeznaczyć na monitorowanie pozostałych elementów na drodze.
>> Jeśli są dwie rzeczy i jedna jest lepsza to równocześnie druga w
>> naturalny sposób jest gorsza.
>
> Ręce mi odpały...
>
> Jak masz dwie rzeczy które widać źle i nagle jedna z nich stanie się
> widoczna lepiej to nie znaczy wcale, że tej drugiej już nie będzie widać
> w ogóle. Nadal będzie ją widać źle.
Ale z racji, że pierwszą dobrze widoczną zauważyliśmy szybciej, to
więcej mamy czasu na zauważenie tej gorsze.
I nie zapominajmy, że ta źle widoczna "rzecz" tez patrzy i ona ma
większą szanse na zauważenie nas, gdy my również jesteśmy dobrze widoczni.
>> > Jeśli coś działa w rylko w określonej części roku
>> > to się bierze pod uwagę tylką tą część roku bo inaczej tylko się szum
>> > zwiększa.
>>
>> Zatem po co ta dyskusja. Uparci zwolennicy twierdzą, błędnie zresztą,
>> że nalezy brać do analizy miesiące kiedy nakaz nie obowiązywal w 2006.
>> Ale w tych miesiącach też był wzrost iloścu wypadków!
>
> No właśnie.
:)
>>> Ręce opadają. W samym tylko styczniu masz Pan *połowę*(!) zwyżki
>>> ofiar śmiertelnych z całego roku!!!
>>
>> Zgadza się. I dowodzi jednocześnie że rózne liczby w ujeciu rocznym
>> się uśredniają.
>
> Nie masz kompletnie żadnego pojęcia o statystyce. Gdyby za punkt
> podziału zamiast arbitralnie wziętego 1 stycznia wziąć 1 maja to zwyżkę
> wypadków miałbyś w 2006 roku.
Jako uzupełnienie, jak się rozkładał miesięcznie rozkład wypadków w 2006:
Miesiąc wypadki/zabici
Styczeń: 2528/252
Luty: 2599/237
Marzec: 2940/318
Kwiecień: 3522/366
Maj: 4049/417
Czerwiec: 4361/394
Lipiec: 4576/514
Sierpień: 4233/512
Wrzesień: 4527/538
Październik: 4588/568
Listopad: 5151/615
Grudzień: 4802/615
Albo mamy tu wyraźny trend wzrostowy, albo zima 2006 była jakoś
szczególnie bezpieczna, ale to nam jednoznacznie wskazuje, że nie można
analizować sum za cały rok bo nie są miarodajne.
Druga ciekawostka, jeżeli przeanalizujmy ilość ofiar śmiertelnych oraz
wypadków w tych dwóch latach dla miesięcy, na które światła mogą mieć wpływ:
2006 (liczba samochodów: 18 035 047,00)
Maj 4049 417
Czerwiec 4361 394
Lipiec 4576 514
Sierpień 4233 512
Wrzesień 4527 538
2007 (liczba samochodów: 19 471 836,00)
Maj 4244 402
Czerwiec 4288 467
Lipiec 4537 541
Sierpień 4395 509
Wrzesień 4517 529
A teraz nałóżmy to na liczbę samochodów:
(liczba wypadków i ofiar śmiertelnych na 100 000 samochodów)
2006
Maj 22,45073162 2,312164753
Czerwiec 24,18069662 2,184635283
Lipiec 25,37281993 2,850006435
Sierpień 23,47096739 2,838916915
Wrzesień 25,10112671 2,983080665
średnia 24,11526845 2,63376081
2007
Maj 21,79558209 2,064520264
Czerwiec 22,02154948 2,39833573
Lipiec 23,3003195 2,778371798
Sierpień 22,5710611 2,614031877
Wrzesień 23,19760705 2,716744328
średnia 22,57722384 2,514400799
Czarno na białym widać, że jest lepiej.
Jednak powyższe nie jest również zbyt miarodajne, bo 2007 był pierwszym
rokiem z obowiązkiem i ludzie jeszcze się do tego nie przyzwyczaili.
Więc sprawdźmy coś się dzieje w drugim sezonie z obowiązkiem, kiedy
ludzie już obyli się z nowymi przepisami:
2008 (liczba samochodów: 21 336 913,00)
Maj 4256 401
Czerwiec 4576 421
Lipiec 4435 482
Sierpień 4534 484
Wrzesień 4261 458
liczba wypadków i ofiar śmiertelnych na 100 000 samochodów:
2008
Maj 19,94665301 1,879372147
Czerwiec 21,44640136 1,973106419
Lipiec 20,78557475 2,258995948
Sierpień 21,24955939 2,268369375
Wrzesień 19,97008658 2,146514822
średnia 20,67965502 2,105271742
Czyli średnio w miesiącu na każde 100 000 samochodów uratowane zostało
0.5 osoby, czyli jakieś 112,7 osób miesięcznie. Mowa oczywiście o samych
ofiarach śmiertelnych. W analizowanych miesiącach daje nam to 563
ludzkie istnienia.
To są gołe liczby ze statystyk policji, więc ja się pytam: Czy to kurwa
mało?
A.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.05.10 15:28 Arek (G)
- 31.05.10 15:34 Arek (G)
- 31.05.10 15:36 Arek (G)
- 31.05.10 15:39 Arek (G)
- 31.05.10 15:42 Arek (G)
- 31.05.10 16:48 RoMan Mandziejewicz
- 31.05.10 17:20 WS
- 31.05.10 18:19 DoQ
- 31.05.10 18:21 DoQ
- 31.05.10 22:04 Lew2
- 31.05.10 23:35 Tom01
- 31.05.10 23:41 Tom01
- 31.05.10 23:41 Tom01
- 31.05.10 23:46 Tom01
- 01.06.10 01:07 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=