eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzekręt z nakazem jazdy na światłach › Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Arek (G)" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
    Date: Thu, 27 May 2010 14:44:37 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 51
    Message-ID: <htlpfl$egm$1@inews.gazeta.pl>
    References: <htj265$3u9$1@inews.gazeta.pl> <htj6up$30ug$1@news.ett.com.ua>
    <d...@4...com>
    <htlk4n$p53$1@inews.gazeta.pl> <htlkoa$red$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@r...power.pl>
    <d...@r...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: fjh83.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1274964277 14870 83.13.241.83 (27 May 2010 12:44:37 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 27 May 2010 12:44:37 +0000 (UTC)
    X-User: kazik.ucho
    In-Reply-To: <d...@r...googlegroups.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
    Thunderbird/3.0.4
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2284142
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-05-27 14:06, ptoki pisze:
    > On 27 Maj, 13:33, MadMan<m...@n...wp.pl> wrote:
    >> Dnia Thu, 27 May 2010 11:23:55 +0000 (UTC), nemo napisał(a):
    >>
    >>> wypadki w nocy są jak najbardziej
    >>> uzależnione od nakazu jazdy na światłach w dzień.
    >>
    >> W jaki sposób? I nie pisz proszę o przepalonych żarówkach - z przepaloną
    >> żarówką nie wolno jeździć po drodze, więc takie przypadki będą
    >> pomijalnie rzadkie.
    >>
    > Scenariusz moze wygladac tak:
    > Kierowca jedzie caly dzien. Jego mozg musi obrabiac wiecej danych (bo
    > oswietlone samochody sa lepiej widoczne i wiecej ich trzeba sledzic) i
    > wieczorem juz jest bardziej zmeczony.

    Lub, samochody oświetlone, więc są lepiej widoczne i mózg ma mniej
    roboty więc jest mniej zmęczony. Możesz zrobić sobie nawet test,
    obejrzyj kilku godzinny film na minimalnym kontraście i następnie zrób
    to samo ale ustaw większy kontrast. Co bardziej Cię zmęczy? Obstawiam,
    że w tym pierwszym przypadku to uśniesz po pierwszej godzinie.

    [...]

    > A jednookich to ja relatywnie czesto widze.
    > W zalozeniu samochody maja dwa swiatla na wypadek gdyby jedno
    > zawiodlo. I z tym jednym mozna z powodzeniem sie poruszac. Ale
    > ostatnio zalozenie milczaco zmieniono. Maja byc dwa i nie ma zadnego
    > "zapasu".

    Z tymi jednookimi to ja dla odmiany dużo rzadziej, aczkolwiek faktycznie
    są. Pytanie co bardziej niszczy żarówki, częstsze zapalanie i gaszenie
    czy dłuższe świecenie.

    Co do dwóch świateł, to ja myślę, że to nie kwestia "zapasu" po prostu
    mając dwa światła łatwiej oszacować prędkość kolesia jadącego z
    naprzeciwka.

    W naszym kraju gdzie wyprzedza się zawsze i wszędzie jest to szczególnie
    przydatne. Myślę, że z raz albo dwa udało mi się uniknąć czołówki,
    właśnie dlatego. Jadący lewą wyprzedzający cały ciąg ciężarówek gnał
    naprawdę ostro. Widząc z dość daleka, że gość ostro grzeje zawczasu
    zwolniłem do minimum. Gdybym jechał normalnie to zreflektowałbym się
    znacznie później. Kto wie jakby to się zakończyło.

    Gdyby ktoś miał wątpliwości, to niech policzy ile w ciągu sekundy skraca
    się dystans pomiędzy samochodami gdy jeden jedzie 90km/h a drugi
    wyprzedzając gna ok 170. Ile ma się czasu na reakcję i co tak naprawdę
    można zrobić w takiej sytuacji.

    A.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: