eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzekręt z nakazem jazdy na światłachRe: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
  • Data: 2010-05-27 16:00:04
    Temat: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Tom01 wrote:
    > Arek (G) pisze:
    >> Można by przyjąć, że światła nie mają większego wpływu na wymuszanie
    >> pierwszeństwa na skrzyżowaniu, wjechaniu w drzewo, tudzież inne
    >> wypadki w nocy. Gdyby przyjąć powyższe za sensowne to nie ma większego
    >> sensu analizowanie sumy wszystkich wypadków pod kątem jednego czynnika
    >> jakim są światła. Taka analiza ma na celu tylko i wyłącznie bronienie
    >> z góry założonej tezy.
    >>
    >> Jeżeli chcemy już analizować wpływ świateł, to analizujmy te dane, na
    >> które światła mogą mieć wpływ, czyli wypadki za dnia w miesiącach
    >> letnich i najlepiej w trasie. I jeżeli te by nie spadły to jest jakiś
    >> argument, w przeciwnym wypadku takie wypociny można sobie w buty włożyć.
    >
    > Wyłączanie z ogólnej liczby wypadków niektórych kategorii jest powaznym
    > błędem. ITS w raporcie dla Ministerstwa Infrastruktury wyłączył
    > przykładowe wjechanie na drzewo. A przecież nie wiemy dlaczego taki
    > wypadek wystąpił. Może kierowca się zagapił, rozpraszał się trzymając
    > rękę na kolanie pasażerki, wypadła mu fajka na spodnie, a może oślepiły
    > go światła z naprzeciwka.

    W dzień??? Nie osłabiaj.

    > *Nie wiemy* tak naprawdę. Właśnie wówczas,
    > przy takich pożal się Boże "analizach", występuje to co Pan napisał,
    > wybieranie kategorii wypadków które pasują do z gory założonej teorii.

    Zakładanie że w wypadkach w nocy będzie większa zmiana niż w dzień na
    skutek palenia swiateł w dzień przeczy rozsądkowi.

    >> I druga sprawa, podpieranie się przypadkiem Austrii jest zupełnie bez
    >> sensu. Tam jest zupełnie inna kultura jazdy to raz, a dwa na
    >> autostradzie raczej ciężko zaliczyć czołówkę.
    >
    > W tym samym roku wprowadzono nakaz świateł w Polsce, Czechach i Rumunii.
    > We wszystkich trzech krajach ilość wypadków wzrosła.

    W tym samym roku. W tych trzech krajach była w miarę zbliżona pogoda
    (tzn. jak jest deszczowe latu to zwykle w tych 3 krajach jest, jak jest
    ostra albo łagodna zima, to znów podobnie).

    > W innym roku w
    > Bułgarii róznież wzrost. W Austrii również wzrost. Z wyjątkiem Szwecji
    > po wprowadzeniu nakazu wszędzie wzrosła ilość wypadków. Nie jest
    > zastanawiająca ta zbieżność?

    Jest statystycznie mało istotna jeśli mówisz o wszystkich wypadkach i w
    dzień i w nocy i w zimie (gdy już obowiązywały wczesniej) i lecie, gdy
    obowiązek był nowy.

    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: