-
Data: 2010-05-27 14:44:37
Temat: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
Od: "Arek (G)" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-05-27 14:06, ptoki pisze:
> On 27 Maj, 13:33, MadMan<m...@n...wp.pl> wrote:
>> Dnia Thu, 27 May 2010 11:23:55 +0000 (UTC), nemo napisał(a):
>>
>>> wypadki w nocy są jak najbardziej
>>> uzależnione od nakazu jazdy na światłach w dzień.
>>
>> W jaki sposób? I nie pisz proszę o przepalonych żarówkach - z przepaloną
>> żarówką nie wolno jeździć po drodze, więc takie przypadki będą
>> pomijalnie rzadkie.
>>
> Scenariusz moze wygladac tak:
> Kierowca jedzie caly dzien. Jego mozg musi obrabiac wiecej danych (bo
> oswietlone samochody sa lepiej widoczne i wiecej ich trzeba sledzic) i
> wieczorem juz jest bardziej zmeczony.
Lub, samochody oświetlone, więc są lepiej widoczne i mózg ma mniej
roboty więc jest mniej zmęczony. Możesz zrobić sobie nawet test,
obejrzyj kilku godzinny film na minimalnym kontraście i następnie zrób
to samo ale ustaw większy kontrast. Co bardziej Cię zmęczy? Obstawiam,
że w tym pierwszym przypadku to uśniesz po pierwszej godzinie.
[...]
> A jednookich to ja relatywnie czesto widze.
> W zalozeniu samochody maja dwa swiatla na wypadek gdyby jedno
> zawiodlo. I z tym jednym mozna z powodzeniem sie poruszac. Ale
> ostatnio zalozenie milczaco zmieniono. Maja byc dwa i nie ma zadnego
> "zapasu".
Z tymi jednookimi to ja dla odmiany dużo rzadziej, aczkolwiek faktycznie
są. Pytanie co bardziej niszczy żarówki, częstsze zapalanie i gaszenie
czy dłuższe świecenie.
Co do dwóch świateł, to ja myślę, że to nie kwestia "zapasu" po prostu
mając dwa światła łatwiej oszacować prędkość kolesia jadącego z
naprzeciwka.
W naszym kraju gdzie wyprzedza się zawsze i wszędzie jest to szczególnie
przydatne. Myślę, że z raz albo dwa udało mi się uniknąć czołówki,
właśnie dlatego. Jadący lewą wyprzedzający cały ciąg ciężarówek gnał
naprawdę ostro. Widząc z dość daleka, że gość ostro grzeje zawczasu
zwolniłem do minimum. Gdybym jechał normalnie to zreflektowałbym się
znacznie później. Kto wie jakby to się zakończyło.
Gdyby ktoś miał wątpliwości, to niech policzy ile w ciągu sekundy skraca
się dystans pomiędzy samochodami gdy jeden jedzie 90km/h a drugi
wyprzedzając gna ok 170. Ile ma się czasu na reakcję i co tak naprawdę
można zrobić w takiej sytuacji.
A.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.05.10 14:50 Tom01
- 27.05.10 16:00 Sebastian Kaliszewski
- 27.05.10 15:53 Sebastian Kaliszewski
- 27.05.10 15:55 Sebastian Kaliszewski
- 27.05.10 15:50 Sebastian Kaliszewski
- 27.05.10 15:03 Axel
- 27.05.10 15:09 Tom01
- 27.05.10 15:10 nemo
- 27.05.10 15:10 Tom01
- 27.05.10 16:10 Sebastian Kaliszewski
- 27.05.10 16:12 Sebastian Kaliszewski
- 27.05.10 16:04 Sebastian Kaliszewski
- 27.05.10 16:08 Sebastian Kaliszewski
- 27.05.10 15:16 Tom01
- 27.05.10 15:19 nemo
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=