  • 11. Data: 2015-05-26 19:50:56
    Temat: Re: Przekładniki prądowe
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:mk272n$bp8$...@n...news.atman.pl...

    > Datasheet nie jest tajny. 60mV/A przy jednokrotnym przeprowadzeniu
    > przewodu przez rdzeń i proporcjonalnie więcej przy "cewce".

    > No ale zamiana 2,5V+U(I) na potrzebny prąd to już chyba trudna nie jest?

    Dla mnie to czarna magia, więc jeśli można jaśniej (w sensie jakim
    urządzeniem) to bym poprosił.

  • 12. Data: 2015-05-26 19:52:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    a.pl...

    > Ale Ty chyba chcesz mierzyc AC ?

    Nie, no racja, mierzyć będę za inwerterem.
    Tylko ta cena.

    BTW: czy z czegoś takiego:
    http://nettigo.pl/products/bezinwazyjny-czujnik-nate
    zenia-pradu-ac-max-100a

    da się coś zrobić?

  • 13. Data: 2015-05-27 18:08:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    grup

    >Nie, no racja, mierzyć będę za inwerterem.

> [...]

    To jest dokladnie to samo co "zwykly przekladnik", taki transformator,
    tylko niepotrzebnie takie drogie.
    Nadal trzeba wyprostowac i wygladzic ... zakladajac, ze to wystarczy i
    nie potrzebujesz jakiegos ambitniejszego przeliczenia sygnalu.

    J..

  • 14. Data: 2015-05-27 20:40:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .pl...

    tezenia-pradu-ac-max-100a

    > To jest dokladnie to samo co "zwykly przekladnik", taki transformator,
    > tylko niepotrzebnie takie drogie.

    Nie to samo, bo nie znalazłem innego przekładnika, który by mi zapewnił prąd
    o odpowiednich wartościach w mA.
    Ten to robi.
    I jest tańszy niż przekładniki na szynę.

    > Nadal trzeba wyprostowac i wygladzic ...

    Zdaję sobie sprawę.
    Pytanie - czym najprościej, żeby nie trzeba było lutować?

  • 15. Data: 2015-05-29 02:18:13
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 maja 2015 17:08:16 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Czyli musi być jakieś inne urządzenie.
    > Jakie?

    > Regulator taki:
    > http://www.pamel.pl/sklep/prestashop/pl/jednofazowe/
    122-regulator-mocy-i-temperatury-prd2u-maks-2-sondy.
    html
    > A chodzi o sterowanie poborem prądu w bojlerze w zależności od produkcji
    > prądu z fotowoltaiki.

    Masz coś co robi z prądu stałego jaki dają panele prąd przemienny 50Hz taki jak jest
    w gniazdju?

  • 16. Data: 2015-05-30 10:20:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    tezenia-pradu-ac-max-100a

    > To jest dokladnie to samo co "zwykly przekladnik", taki transformator,

    Kupiłem, zadziałało, przynajmniej sprzętowo.
    Elektryk wyprostował prąd jakimiś czterema diodami, zlutowanymi na kształt
    rombu.

    Niestety, w regulatorze soft do poprawy, bo nie uwzględnia przedziału 0-4
    mA, czyli tego który przy takim przełożeniu jest najczęstszy.

  • 17. Data: 2015-06-02 20:10:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Mam kolejny problem, bo oprócz przekładnika zastosowałem w instalacji
    przekaźnik priorytetowy.
    http://www.fif.com.pl/produkt/42/676

    Jego zadaniem jest odłączenie zasilania bojlera gdy pracuje pralka,
    zmywarka, mikrofala lub czajnik.

    I dopóki nie włączy się pralki, wszystko działa jak należy.
    Natomiast silnik w pralce powoduje totalne ześwirowanie przekaźnika, można
    zaobserwować szybkie odłączanie/załączanie obwodu niepriorytetowego co
    ułamek sekundy (a za nim bojlera) - i tak w kółko.
    Najbardziej chyba w momencie startu silnika pralki.

    Czy jest możliwe aby silnik który wg obserwacji bierze 100-200 W czyli grubo
    poniżej ampera, pobierał skokowo nawet kilkanaście amper?

    Czy raczej to może być skutek złego podłączenia przekaźnika?

  • 18. Data: 2015-06-02 21:33:09
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Czy jest możliwe aby silnik który wg obserwacji bierze 100-200 W czyli
    > grubo poniżej ampera, pobierał skokowo nawet kilkanaście amper?
    >
    > Czy raczej to może być skutek złego podłączenia przekaźnika?

    Nie na darmo silniki, zwłaszcza te duże, wielkie, często zabezpiecza się
    Cetkami, jeśli nie D...
    Może być w pierwszym uderzeniu duży prąd (nieraz obserwowałem w momencie
    włączenia wirówki lekutkie przygaśnięcie światła) i on powodować wariactwa.
    Gdyby udało się opóźnić czynność przekaźnika poza czas pierwszego uderzenia,
    wydaje mi się, że powinno być dobrze. Skoro dzwonki elektroniczne do drzwi
    potrafią zadzwonić, gdy sąsiad włączy odkurzacz...
    Spróbuj w jakiś sposób opóźnić przekaźnik i problem powinien zniknąć, bo tak
    masz coś jakby wzbudzenie się układu. Jeśli to zbytnio nie skomplikuje,
    zmniejszyłbym, też jego czułość, zobacz czy i o ile się da. Pachnie mi to
    sytuacją, gdy wskutek odłączenia obwodu podrzędnego, skok napięcia w górę
    powoduje, że wykrywane jest obciążenie mniejsze od zadanego, może impuls
    jest na tyle duży, że następuje wtórny impuls prądowy uruchamiający znów
    odłączenie bojlera... i tak da capo al fine. Zobacz, czy przy7 wyłaczonym
    bojlerze układ też będzie wariować?
    Podsumowując - Twój przekaźnik wydaje mi się po prostu zbyt czuły i za
    szybko łapiący. Odczul go na próbę i/lub opóźnij, jeśli się da...
    Przypomniała mi się sytuacja z mojej byłej pracy - mieliśmy na siłowni
    wadliwy stycznik, któremu czasem zdarzało się, przy zakłóceniach z prądem,
    bardzo hałaśliwie próbować się przełączać, kolega elektryk musiał chyba coś
    ręcznie popychać... Na szczęście siłownię w końcu wymieniono ma kontrolowaną
    przez komputer.
    Sposób, w jaki wariował sugerował, że mógł się "podbudzać". Dlatego o tym
    napisałem.

    896510439 896126048
    (ten ostatni palant, to mnie o 7:47 rano w piątek obudził)
    (A ten przedostatni miał dla mnie "dobrą wiadomość", jehowita nawiedzony...)

  • 19. Data: 2015-06-03 07:18:45
    Od: Maciek <m...@p...com>

> [...]

    > grubo poniżej ampera, pobierał skokowo nawet kilkanaście amper?
    >
    > Czy raczej to może być skutek złego podłączenia przekaźnika?

    Tego nie wiem, nie miałem takiego przypadku, więc nie wiem jak to jest z
    czułością tych przekaźników priorytetowych.
    Silnik może powodować duże skoki prądu gdy ma zużyte szczotki,
    uszkodzony komutator. Sprawdź to.
    Sprawdź czy pralka jest podłączona do gniazdka z bolcem i czy ten bolec
    faktycznie jest podłączony do przewodu ochronnego PE lub (mniej
    bezpiecznie) mostkowany z PEN w starych instalacjach.
    Sprawdź filtr przeciwzakłóceniowy w pralce. Po coś go tam wstawiają.

  • 20. Data: 2015-06-03 13:27:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Czy jest możliwe aby silnik który wg obserwacji bierze 100-200 W
    >czyli grubo poniżej ampera, pobierał skokowo nawet kilkanaście amper?

    Silniki tak maja ... ale malenstwo z pralki raczej nie az tak duzy.

    Z tym, ze w dzisiejszych czasach:
    -moze to silnik komutatorowy i iskrzy,
    -moze ma falownik czy inny triakowy regulator i smieci.

    J.