  • 21. Data: 2015-06-03 18:11:29
    Temat: Re: Przekładniki prądowe
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:mkl0di$pph$...@n...news.atman.pl...

    > Nie na darmo silniki, zwłaszcza te duże, wielkie, często zabezpiecza się
    > Cetkami, jeśli nie D...
    > Może być w pierwszym uderzeniu duży prąd (nieraz obserwowałem w momencie
    > włączenia wirówki lekutkie przygaśnięcie światła) i on powodować
    > wariactwa. Gdyby udało się opóźnić czynność przekaźnika poza czas
    > pierwszego uderzenia, wydaje mi się, że powinno być dobrze. Skoro dzwonki
    > elektroniczne do drzwi potrafią zadzwonić, gdy sąsiad włączy odkurzacz...
    > Spróbuj w jakiś sposób opóźnić przekaźnik i problem powinien zniknąć,

    Jasne, ale to wymaga wymiany przekaźnika na taki, ze zwłoką czasową.
    Traktowałem to jako ostateczność, bo nie chce mi się wierzyć w te 15 A.
    A tak kolejne 100 zł w plecy.

    >bo tak masz coś jakby wzbudzenie się układu. Jeśli to zbytnio nie
    >skomplikuje, zmniejszyłbym, też jego czułość, zobacz czy i o ile się da.

    Zmniejszyłem do 15 A, nadal klika jak szalony, chociaż rzadziej niż przy
    większej czułości.

    > Pachnie mi to sytuacją, gdy wskutek odłączenia obwodu podrzędnego, skok
    > napięcia w górę powoduje, że wykrywane jest obciążenie mniejsze od
    > zadanego, może impuls jest na tyle duży, że następuje wtórny impuls
    > prądowy uruchamiający znów odłączenie bojlera... i tak da capo al fine.
    > Zobacz, czy przy7 wyłaczonym bojlerze układ też będzie wariować?

    Tak, wariuje, bojler już czasowo przełączyłem na inne gniazdko, bo bałem się
    o jego elektronikę.

  • 22. Data: 2015-06-03 20:45:38
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Cavallino napisał:

    > Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości grup

    Zaraz - a czy lodówka ze swoim wyłącznikiem rozruchowym nie spowoduje
    podobnych objawów? Silnik bez komutatora ale za to naprawdę skokowo
    pobiera prąd. Zmierz pobór prądu (lub moc) przy pomocy jakiegoś
    watomierza z marketu. Zwykle rejestrują maksimum i może to Ci rozjaśni
    sytuację.

  • 23. Data: 2015-06-03 22:58:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Zaraz - a czy lodówka ze swoim wyłącznikiem rozruchowym nie spowoduje
    > podobnych objawów?

    Nie.
    Tylko pralka, a dokładniej tylko jej silnik.
    O wiele mocniejsza grzałka nie powoduje tego typu objawów.

    Silnik bez komutatora ale za to naprawdę skokowo
    > pobiera prąd. Zmierz pobór prądu (lub moc) przy pomocy jakiegoś watomierza
    > z marketu.

    Pobór prądu gniazdkowym miernikiem pokazuje nieco ponad 100 W, tak jak
    pisałem.
    Ale toto nie rejestruje chyba prądów chwilowych.

  • 24. Data: 2015-06-04 01:43:04
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Jasne, ale to wymaga wymiany przekaźnika na taki, ze zwłoką czasową.
    > Traktowałem to jako ostateczność, bo nie chce mi się wierzyć w te 15 A.
    > A tak kolejne 100 zł w plecy.

    Z tego, co widziałem na stronce, którą podlinkowałeś, to chyba jest
    możliwość zmian w tym temacie? Znaczy się, zmian czasów
    zadziałania/odpuszczenia.
    A spróbuj może przypiąć do zacisków przekaźnika kondzioła tak 0.1-1u? Xc
    policzyłem, że będzie31-3.1 około, kOmów. Ograniczy udary prądu. Jeśli
    można, to spróbuj w szereg na gorącym przewodzie z felerną pralką dać
    dławik, trudno mi orzec jak duży indukcyjnościowo, może taki świetlówkowy
    wystarczy... ten też zgładzi ostre udary i może to coś da? Pamiętaj, aby nie
    zapuścić grzałki, aby nie usmażyć dławika...

    > Zmniejszyłem do 15 A, nadal klika jak szalony, chociaż rzadziej niż przy
    > większej czułości.

    To może ten kondzioł do przygładzenia udarów?

    > Tak, wariuje, bojler już czasowo przełączyłem na inne gniazdko, bo bałem
    > się o jego elektronikę.

    Acha, czyli wątek udaru pośrednio prądu, od włączania/wyłączania bojlera,
    upadł, zatem rzeczywiście pralka.
    Ech, ta elektronika, taka czuła...

    896510439 896126048
    (ten ostatni palant, to mnie o 7:47 rano w piątek obudził)
    (A ten przedostatni miał dla mnie "dobrą wiadomość", jehowita nawiedzony...)

  • 25. Data: 2015-06-04 07:05:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości grup

    > Z tego, co widziałem na stronce, którą podlinkowałeś, to chyba jest
    > możliwość zmian w tym temacie? Znaczy się, zmian czasów
    > zadziałania/odpuszczenia.

    To może podlinkowałem zły model, w moim jest tylko regulacja czułości.

  • 26. Data: 2015-06-04 12:04:32
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > To może podlinkowałem zły model, w moim jest tylko regulacja czułości.

    Możliwe... dlatego spróbowałbym wybiegu z dławikami, czy kondziołem
    blokującym ten przekaźnik, tak, żeby jeszcze 50 Hz nie dusiło, ale wyższe
    już zaczęło sprowadzać do parteru, np. udary prądu, energia w.cz. Widzę
    jeszcze jedną możliwość, skoro w pralce jest sterownik elektroniczny, to
    może on się podbudza przy starcie silnika i to podbudzenie rozbraja
    przekaźnik? W tym przypadku dławik i/lub kondensator też powinien dać
    chociaż niewielką poprawę... bo domyślam się, że w przekaźniku również jest
    jakaś elektronika? Może pierścionki ferrytowe na doprowadzeniach coś pomogą?
    Raz, czy dwa, zdarzyło się moim TRX-em, jak nacisnąłem "nośną", wyzwolić
    alarm w samochodzie, koło którego przechodziłem... coś takiego? - Energia z
    nadajnika rozbroila chyba któryś czujnik, albo fragment układu - i zawyło.
    Bo niezabezpieczona przed w.cz. elektronika lubi zwariować, gdy się z w.cz.
    spotka. A to nie muszą od razu być megaherce... I przyjść może po sieci w
    gniazdku prądowym. Ergo - może to być filtr zasilania w pralce, jak ktoś już
    powiedział, uszkodzony, wadliwy, albo brak.