eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzekładnia DSG za i przeciwRe: Przekładnia DSG za i przeciw
  • Data: 2015-01-06 01:46:37
    Temat: Re: Przekładnia DSG za i przeciw
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Mon, 5 Jan 2015 14:26:03 +0100, J.F. napisał(a):

    > Dnia Mon, 5 Jan 2015 01:31:49 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >> Dnia Sun, 4 Jan 2015 21:34:51 +0100, J.F. napisał(a):
    >>> Owszem, jak kto kupuje nowy i zamierza sprzedac po 150kkm, to raczej
    >>> sie nie dowie ile kosztuje, ale nabywca to juz powinien sie dowiedziec
    >>> :-)
    >>
    >> Takie coś znalazłem to 1.8 TFSI z DSG:
    >> http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3215351
    533171-602_0001_00-zestaw-sprzegla-dwutarczowego-z-l
    ozyskiem-wyc.html
    >>
    >> Jak na ilość części wydaje się bardzo tanie :)
    >
    > 1500 zl to porownywalnie do innych sprzegiel :-)
    > Ale - wychodzimy o poziom wyzej i wchodzimy w kategorie dwutarczowe
    > http://e-katalog.intercars.com.pl/#/oferta/1,0,Zesta
    w-sprzegla-dwutarczowego-z-lozyskiem-wyc.,scr_dTree/
    100001,101275,101276,938538,300107/
    >
    > Pojawia sie
    > LUK 602 0002 00 do 1.6TDi 1591 zl
    > LUK 602 0001 00 do 1.8TFSI 1552 zl
    > LUK 602 0005 00 5269zl, do Renault Captur, megane, scenic
    >
    > otwieramy to ostanie

    Też bym sobie nie wyrabiał zdania na temat cen na podstawie najwyższej ceny
    z cennika.
    Tam się czasami różne dziwne rzeczy znajdują.
    Raczej powiedziałbym że ten ceny przeważające (w granicach 1500-2000zł) to
    będzie realny koszt kompletu sprzęgła.
    Natomiast owszem, z powodu niewielkiej popularności zagadnienia może się
    okazać że tu i teraz dostępne jest tylko coś co kosztuje 5000zł, nikt nie
    wie dlaczego, ale jak chcesz to tyle musisz zapłacić.

    > P.S. W broszurce opisana pobieznie konstrukcja skrzyni, nic nowego ...
    > i nadal nie wiem jak male predkosci zapewniaja.
    > Silownik daje mala sile ?

    Jakoś tak to działa.
    Jeździłem Citroenem C2 ze skrzynią zautomatyzowaną (czyli klasyczna
    skrzynia, tylko sterowanie wybierakiem i sprzęgłem elektroniczne) no i bez
    problemu dawało się kulać z dowolnie małą prędkością czy wskakiwać na
    krawężniki.
    O ile biegi zmieniało koszmarnie (zwłaszcza gubienie się przy redukcjach),
    to akurat to turlania się po parkingu fajna sprawa.
    Rozbujać auta by się chyba tylko nie dało, bo zmiana z R na D, możliwa
    tylko po zatrzymaniu auta, trzymając nogę na hamulcu.

    Ale w takim dwusprzęgłowym, to może by się dało nawet specjalny tryb
    bujania zaprogramować? Na jednym wałku R, na drugim najniższy do przodu (1
    albo 2) i bujać można idealnie tymi sprzęgłami.

    > P.S. W odroznieniu od zwyklych sprzegiel, tam stale pracuje ktores z
    > lozysk dociskowych i dzwigienek. No ale jesli lozyska w skrzyni
    > wytrzymuja, to czemu w sprzeglach mialy by nie wytrzymac...

    W skrzyni mają dużo lepsze smarowanie.
    Chociaż z drugiej strony skoro łożyska w kołach wytrzymują, to i dociskowe
    też powinno.
    Kwestia dobrania parametrów :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: