  • Data: 2016-12-02 00:09:05
    Temat: Re: Przekaźniki wysokoprądowe
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <n...@m...com> napisał w wiadomości
    news:o1fdga$akc$1@node1.news.atman.pl...

    > Mnie się też tak początkowo wydawało, zwłaszcza, że datasheety są
    > w większości azjatyckie, ale szanujący się przecież Relpol w katalogu
    > podaje 55mOhm. Porąbawszy? :-/

    Hmm... może Picasso maczał ręce w tym? Bo tak mi to brzmi, jak jego
    wydziełki...
    Coś musimy przegapiać, policzyłem sobie przy 100 amperach i tym z Relpolu -
    wyjdzie 5.5V strat, potraktujmy styk, jak opornik, to mamy 5.5 x 100, 0.55
    kW. Hmm... a jakoś nie słyszę, żeby styki się masowo jarały?
    Chociaż, może gdzieniegdzie zachodzi te 100A na styku 0.055 oma i mamy w
    końcu takie coś...:
    https://www.youtube.com/watch?v=2SopsQEfoc4
    Polecam również ze względu na niekonwencjonalne metody gaśnicze, gadają po
    rosyjsku, łatwo zrozumieć. :)

    > Taki scenariusz awarii mogę zaakceptować. Ale awarii, a nie
    > efektu normalnego użytkowania.

    Aby tylko łuk nie odjarał styku od kotwicy... Ale myślę, że nie natychmiast
    i choćby hebel w dół technik zdąży...?

    > Kłapanie mi nie przeszkadza, to ma służyć do automatycznego przełączania

    Klapanie pozwoli rozróżnić, czy klapiący układ ma się dobrze, czy woła o
    pomoc...

    > źródeł zasilania, więc rozsądnie licząc kłapnie może 100 razy w całym
    > cyklu życia. Ale spięcia zasilaczy na krótko racze bym sobie nie życzył,

    Chyba nikt by nie chciał, zwłaszcza panowie z filmu j.w.

    > zwłaszcza, że awarię MOSFETa na zwarcie kilka razy już w tym roku
    > widziałem. Nie mam nic do SSR w zastosowaniach ogólnych, ale tu
    > po prostu nie wierzę półprzewodnikom. Musi być mechanicznie i trwale,

    W rzeczy samej. Falowniki w maszynowniach wind, są pchane chyba tyrystorami,
    ale zawsze, jak winda rusza, słyszę z logiki, jak pierwsze, to klapią
    przekaźniki. Na luzowniku też nie wyobrażam sobie samych SSR. Wcale się nie
    zdziwię, jeśli tu luzownik nie był zabezpieczony dodatkowym stycznikiem w
    szeregu (przeciwwaga jest dobierana do połowy obciążenia
    nominalnego-maksymalnego)
    https://www.youtube.com/watch?v=IBGv-2nn2U0

    > ale niekoniecznie szybko. Nawet napęd silnikowy by mi wystarczył.

    Pogadaj może z energetykami, może gdzieś mają już mocno używane takie
    napędy:
    https://www.youtube.com/watch?v=ZSRlB5_XCbo
    Odpowiednich rozmiarów (coby dajmy na to, armatą do wróbli nie strzelać),
    gdzie może, jakby wymienić zużytą część...?

    > Łakomym okiem patrzę też na te rtęciowe (mercury displacement relay),
    > ale rozsadzają budżet i nie ma DPDT.

    Właśnie, budżet, nie wiem, czy za darmo oddadzą...

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"