  • Data: 2016-12-09 09:22:25
    Temat: Re: Przekaźniki wysokoprądowe
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    Sebastian Biały wrote:

    > Kiedys miałem podobny dylemat, okazało się że przy prądzie znamionowym
    > rezystancja maleje względem "jałowej" i to dość znacznie. Innymi slowy
    > dym nie poleciał choć powinien. Może sprawdź jaki ma spadek napiecia
    > przy 50A. Przypuszczalnie niższy niż wyliczony.

    Nie mam dostatecznie precyzyjnego 50A* do przeprowadzenia testu,
    ale przy 5A i przekaźniku samochodowym 80A wychodzi ~4 miliomy,
    co jest zupełnie sensowną wartością.

    Jest praktyczna mądrość w tym, co piszecie Ty i Irokez, ale nie
    podoba mi się taka inżynieria. Dział prawny im te datasheety pisze?
    "Pan powinien przeczytać specyfikację, więc brak gaśnicy to pana
    problem."

    Pozdrawiam, Piotr

    *) I nie chcę sobie zrobić krzywdy próbując je uzyskać.

    PS. Nie, to nie żadna przemysłówka, tylko system bezobsługowy.
    W razie awarii nikt nie przybiegnie pociągnąć za hebelek, więc
    scenariusze awarii muszą być ograniczone przez sam projekt.

    PPS. Dziękuję za uwagę o zespawaniu pary styków w DPDT, po
    zastanowieniu układ da się przeprojektować na SPDT przy dołożeniu
    kolejnego uzwojenia do transformatora, co nie jest większym problemem.