  • Data: 2016-06-17 16:27:37
    Temat: Re: Przekaźnik półprzewodnikowy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Rzeczy do zapamiętania dzielę na "zależności logiczne" i "nielogiczne
    > fakty".
    > Te pierwsze wchodzą mi od zawsze bez najmniejszego wysiłku, te drugie
    > nie wchodzą, za żadne skarby. Dlatego matma, fiza nie wymagały ode mnie
    > żadnego wysiłku, a historia, geografia to był koszmar.

    Te pierwsze, to one w ogóle nie są do zapamiętania. One wymagają wyłącznie
    sprawnego CPU -- ani RAM ani ROM nie odgrywa przy tym większej roli. Obraz
    świata mam całkiem dobrze dostępny w cache (tak przestrzenny, jaki i ten
    opisywany w czasie). Ale to są informacje, które uznaję za przydatne na co
    dzień, dość często używane (przez CPU). Dokładne daty bitew i wydajności
    czterech zbóż z jednego ha -- to mię się nie trzyma.

    > Do drugiej kategorii zaliczam twarze. Jestem z chorym tatą u lekarki
    > (inna dzielnica) i tak na nią patrzę i w końcu mówię: Wydaje mi się,
    > że gdzieś panią widziałem. A ona: Od 8 lat mieszkamy w tej samej klatce.
    > Nie wiem śmiać się czy płakać.

    Do rozpoznawania twarzy jest specjalny obszar w mózgu. U mnie musiał
    zaostać zajęty przez któryś z sąsiednich zwojów, pozostał mi tylko
    w szczątkowej postaci. Ludzi, którzy mają odwrotnie, bardzo się ceni
    -- bez trudu znajdują pracę jako wykidajło w kasynie. Są tacy, co
    rozpoznaja każdą gębę, która się przewinęła przez ten przybytek w ciągu
    ostatnich dwudziestu lat.

    Takie rozpoznawanie podobno nie jest algorytnicznie złożone. Systemy
    komputerowe radzą sobie z tym tak, że znajdują kilka, dosłownie kilka
    punktów charakterystycznych twarzy i mierzą kąty i proporcje odległości.
    Nadzwyczaj skutecznie to działa.

    --
    Jarek