  • 11. Data: 2016-03-07 20:57:10
    Temat: Re: Przekaźnik SSR do włączania subwoofera.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irokez,

    Monday, March 7, 2016, 6:35:50 PM, you wrote:

    > Myślałem że z powodu załączania odbiornika czysto indukcyjnego -
    > transformator ponad 100W, to robi SSR różnicę? Załączając w maksimum
    > napięcia ma większy prąd udarowy?

    Obciążenie czysto indukcyjne należy włączać w szczycie prądu. Ale
    wzmacniacz z klasycznym układem prostownika i dużymi kondensatorami po
    stronie wtórnej stanowi najgorszy możliwy typ obciążenia i nie ma
    dobrej metody na jego włączania - poza soft-startem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2016-03-07 21:31:22
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > stronie wtórnej stanowi najgorszy możliwy typ obciążenia i nie ma
    > dobrej metody na jego włączania - poza soft-startem.

    No to wezmę przekaźnik.
    Tanio i bez kombinowania aby nie uwalić tyrystorów z SSR.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2016-03-08 14:27:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >No to wezmę przekaźnik.
    >Tanio i bez kombinowania aby nie uwalić tyrystorów z SSR.

    Ale tu nie tylko o SSR co o calosc.

    No dobra, jakis wlacznik ma, przypadkiem moze byc w zerze wlaczony i
    jak widac nic zlego sie nie dzieje.
    To calosc przetrwa ... ale SSR niekoniecznie :-)

    J.

  • 14. Data: 2016-03-08 14:41:59
    Od: v...@g...com

    użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

> [...]
    > stronie wtórnej stanowi najgorszy możliwy typ obciążenia i nie ma
    > dobrej metody na jego włączania - poza soft-startem.

    Pewnie się zgadza. Potraktujemy więc transformator
    jako zwarty na wyjściu. Ma to moc 20-200W.

    A co się stanie jak taki zwarty transformator
    ma moc 1kW, załączałem takowy cyklicznie
    w zgrzewarce i triak 16A nie został uszkodzony.

    Wnioski? Optotriak i triak powinny załatwić sprawę.
    Co do SSR one też wieczne nie są, obciążone rezystancją
    potrafią dostać zwarcia po kilku latach.

  • 15. Data: 2016-03-08 18:19:02
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik <v...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    ======

    Z tym, to jest jak z tanią szklanką od Coli. W jednym sklepie widziałem na
    własne oczy, jak z kasy upadła na kamienną podłogę i odbijała się jak
    piłeczka pingpongowa, nic od tego nie ucierpiawszy. U mnie, stojąc na
    dywanie, przewróciła się, na tenże dywan. Na części, glass is gone.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 16. Data: 2016-03-08 20:15:37
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 07.03.2016 o 20:57, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Obciążenie czysto indukcyjne należy włączać w szczycie prądu.

    Do czasu włączenia jest 0 prądu.
    Więc gdzie ten szczyt?

  • 17. Data: 2016-03-08 23:53:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello t-1,

    > Do czasu włączenia jest 0 prądu.
    > Więc gdzie ten szczyt?

    Grypa mnie tłumaczy - miało być oczywiście napięcia a nie prądu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2016-03-09 20:42:44
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-03-06 o 22:27, Irokez pisze:
    > Witam.
    >
    > Zmieniłem amplituner na nowy i w domu sobie dopiero uświadomiłem, że
    > nowości nie mają gniazdka 230V do odłączania urządzeń. No i subwoofer
    > sobie non stop się zasila a nie ma w sobie czujnika sygnału.

    A ile watów żre w trybie stand-by ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem