    From: "Jakub Danecki" <j...@d...net>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Przekazanie środków
    Date: Sun, 1 Nov 2009 01:52:43 +0000 (UTC)

    Remek wrote:
    > Co znaczy "nie na kartę". każdy telefon jest na kartę.

    "Na kartę" to niestety polska bardzo niekonkretna nazwa na usługi typu
    prepaid, czyli w Orange konkretnie chodzi o usługi Orange POP, Orange Go
    na kartę oraz Orange Free na kartę oraz różne starsze wynalazki.

    > Jak chcesz mo
    > cos wytłumaczyć, to wyrażaj się precyzyjnie. ja nie jestem znawcą tego
    > tematu i takie sformułowania mącą w głowie.

    Kolega użył... języka powszechnego. Zamiast pojazd mechaniczny
    dwuśladowy do 3,5 tony powiedział auto :)

    > A bełkotliwe oferty
    > operatorów jeszcze ten chaos potęgują. Wydaje mi się, że dwa podstawowe
    > typy usług to:
    >
    > - pre paid
    > - abonament

    I zapomniałeś o mix'ach. To bardzo istotne. Tu: obowiązek doładowywania
    co miesiąc daną kwotą, która zasila konto i nie przepada z możliwością
    doładowania więcej, niż dana kwota. Za to dostajesz tańszy telefon, niż
    całkiem bez abonamentu.

    > Są jeszcze jakieś kombinacje. Konia z rzędem temu, kto się połapie w
    > tym bałaganie.

    Wystarczy dodać nazwę usługi/promocji podaną na umowie. To zwykle
    wszystko wyjaśnia.
    Wracając do tematu: Jeżeli usługa w której masz telefon nie nazywa się
    Orange POP, (Nowy) Orange Go ani Orange Free na kartę (w tę opcję wątpię,
    bo to jest do tranmisji danych) to nie możesz przelać środków.
    Nie pomogę w przypadku abonamentów Orange: na tych się nie znam. W
    MIXach nie ma opcji przelewu środków ZTCW.

    rgrds,
    Jakub