  • Data: 2014-01-15 21:53:42
    Temat: Re: Przejsciowki 230 Volt -> 115 Volt ?
    Od: Grzexs <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > mA. Pytanie: czy takie zasilacze impulsowe będą poprawnie pracować
    > poprzez proste i tanie przejściówki 230 V -> 115 V ? Pytam, ponieważ te
    > proste przejściówki nie do wszystkiego się nadają. M.in. nie powinny

    A co jest w tych przejściówkach? Bo są takie, które nie mają nic w
    środku, tylko inny kształt wtyku. Podłączenie przez czegoś takiego
    urządzenia, które musi być zasilane 115 V, kończy się zazwyczaj jego
    zniszczeniem, ale podłączenie np. zasilacza do laptopa, który może
    pracować od 110 do 240 V - jest ok.

    > zakłócać telefonów, no i najlepiej, jakby mało prądu brały, w tym w
    > stanie spoczynkowym (a trafo zawsze coś bierze).
    > Niestety każde urządzenie musi pracować w innej lokalizacji, więc jedno
    > większe trafo 230V/115V dla wszystkich odpada.
    >
    > Alternatywą jest poszukanie (np. na Wolumenie) osobnych zasilaczy
    > 220V/6V (ceny na Wolumenie oscylują ok. 15 zł/szt, zależnie od mocy
    > zasilacza), lub przerobienie jakichś zasilaczy 6 Volt do telefonów
    > komórkowych.

    To najlepsze wyjście, z tym, że zasilacze komórkowe strasznie śmiecą i
    wątpię, czy uda ci się napięciem z nich zasilić poprawnie stacjonarny
    telefon. Robiłem takie próby i goły zasilacz komórkowy bez dodanego
    stabilizatora nie nadawał się kompletnie. W słuchawce był zagłuszający
    wszystko jazgot. Natomiast prościutki zasilacz transformatorowy ze
    stabilizatorem na zenerce i kondensatorze działał świetnie.

    > Dla porównania sprawdziłem domowego AEG i on ma bardzo dziwny zasilacz,
    > dwuprądowy 7 Volt i zmiennego, i stałego (wyjście zasilacza do bazy
    > słuchawki jest na RJ11).

    Niemieckie konstrukcje są dziwaczne. Ja miałem Audioline zasilany +8 V i
    -6 V, w dodatku z wtyczką niby jak RJ11, ale z przesuniętym zatrzaskiem.
    --
    Grzexs